صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 15
کد خبر: ۸۴۰۵۸

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام| امروز پنجشنبه 26 فروردین 1400

ارزش سهام عدالت در پایان معاملات این هفته منتهی به پنجشنبه 26 فروردین 1400 با کاهش 0.3 درصدی همراه بود.

به گزارش راهبرد معاصر ارزش سهام عدالت در پایان این هفته منتهی به پنجشنبه 26 فروردین 1400 کاهش یافت. بر این اساس ارزش سهام عدالت 500 هزار تومانی  به  11 میلیون و 543 هزار تومان رسید که ارزش 60 درصد قابل فروش آن  6 میلیون و 925 هزار تومان و ۳۰ درصد آن به 3 میلیون و 450 هزار تومان رسید.

همچنین ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز به حدود 21 میلیون و 744 هزار تومان رسید که ارزش 60 درصد قابل فروش آن حدود 13 میلیون و 46 هزار تومان و ارزش 30 درصد آن حدود 6 میلیون و 523 هزار تومان محاسبه می شود.

 

عملکرد هفتگی سهام عدالت / ارزش سهام عدالت نزولی یا صعودی؟

ارزش سبد سهام عدالت در جریان هفته چهارم فروردین، با روند نزولی همراه بود. با توجه به صعود ۱۸ هزار واحدی شاخص در روز سه‌شنبه (۲۴ فروردین) ارزش سهام عدالت روند صعودی خوبی را ثبت کرد. با توجه به روند نزولی در چند روز ابتدایی هفته، ارزش سهام عدالت نسبت به هفته گذشته روند نزولی داشت.

ارزش سهام عدالت در هفته گذشته به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۵ هزار تومان رسید و در جریان معاملات هفته چهارم فروردین، با یک روند نوسانی، به ۱۰ میلیون و ۹۳۸ هزار تومان رسید. ارزش سبد سهام عدالت در جریان این هفته در پایین‌ترین قیمت، به ۱۰ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان رسید.

 

با توجه به برخی تحرکات مثبت در نمادهای شاخص‌ساز در جریان معاملات دو روز پایانی هفته، احتمال می‌رود با ادامه داشتن برخی از حمایت‌ها، روند شاخص یک روند تعادلی باشد؛ بنابراین احتمال می‌رود ارزش سهام عدالت در هفته آینده روند متعادلی را ثبت کند.

 

 

باقیمانده سود سهام عدالت تا پایان ماه رمضان واریز می‌شود

 

حسین قَشمی درباره واریز سود سهام عدالت سال 98 به حساب مشمولان افزود: به محض واریز سود 36 شرکت سرمایه پذیر, 50 درصد باقیمانده سود مصوب تا پایان ماه رمضان به حساب سهامداران واریز می‌شود.

 

وی اضافه کرد: از 49 میلیون سهامدار عدالت، در مرحله نخست، سود سهام عدالت سال 98 به حساب حدود 43 میلیون نفر واریز شد.

 

 

قشمی با اشاره به اینکه افرادی که سود مرحله نخست را دریافت نکرده اند سریعا مشکل را برطرف کنند ادامه داد: بدلیل نقص اطلاعات از جمله شماره شبا و شماره همراه و ... سود به برخی از سهامداران واریز نشد.

 

وی گفت: برخی از سهامداران هم مشکلاتی در حساب بانکی خود دارند و همین مسئله باعث شد تا سود نزد بانک باقی بماند تا سهامدار برای رفع آن اقدام کند.

 

قشمی افزود: سهامدارانی که مرحله نخست سود سهام عدالت سال 98 برای آن‌ها واریز نشده است هر چه سریعتر برای رفع مشکل اقدام کنند تا در مرحله دوم واریز سود با مشکل مواجه نشوند.

 

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: افرادی که در مرحله نخست سود دریافت نکرده اند می‌توانند در سایت سجام ثبت نام کنند ضمن اینکه از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir، شماره شبای صحیح حساب بانکی خود را تصحیح کنند.

 

قشمی ادامه داد: همچنین سهامداران می‌توانند با شماره 1569 تماس بگیرند و دلیل عدم واریز سود سهام عدالت را جویا شوند و اقدام به تصیحح اطلاعات کنند.

 

وی تصریح کرد: لینک‌های رایگان ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام بر روی سایت سپرده گذاری مرکزی موجود است.

 

قشمی افزود: در مرحله نخست واریز سهام عدالت, 4 پرتفوی پر تکرار یک میلیون تومانی، 532 هزار تومانی، 492 هزار تومانی و 452 هزار تومانی داشتیم که مبلغ واریز سود به آن‌ها متفاوت بود بطوریکه به سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود 180 هزار تومان، سهام عدالت 532 هزار تومانی, 98 هزار تومان، سهام عدالت 492 هزار تومانی, 91 هزار تومان و سهام عدالت 452 هزار تومانی, 84 هزار تومان واریز شد.

 

 

وی بیان کرد: در مجموع در مرحله نخست، حدود 4 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال 98 واریز شد و به محض دریافت سود از شرکت ها، مرحله دوم نیز واریز می‌شود.

 

قشمی تاکید کرد: در پرتفوی سهام عدالت, 36 شرکت وجود دارد و حدود 29 شرکت در سال 98 سود ده بودند و به محض واریز سود به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود به حساب سهامداران واریز می‌شود.

 

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: در مرحله نامه‌نگاری با شرکت‌ها هستیم که سود مرحله دوم را هم هرچه سریع‌تر واریز کنند.

 

آیا وام سهام عدالت نقد است؟

 

رئیس‌جمهور هفته گذشته اعلام کرد که سهامداران می‌توانند به پشتوانه سهام عدالتشان کارت اعتباری دریافت کنند.

 

پس از آن مدیران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توضیحاتی در خصوص این کارت‌های اعتباری دادند و شروطی سخت‌گیرانه برای سهامداران اعلام کردند.

 

مسئولان از خرداد سال گذشته تاکنون از پرداخت کارت‌های اعتباری صحبت کرده‌اند و قرار بوده خیلی قبل‌تر سهامداران از این طرح استفاده کنند.

 

به گفته مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، کارت اعتباری فیزیکی نیست بلکه نشان بانک و نوعی دسترسی است.

 

همچنین کسی که کارت اعتباری بانک ملی را می‌گیرد برای استفاده از این مبلغ  باید به فروشگاه طرف قرارداد بانک ملی مراجعه و خرید کند. فردی که بانک تجارت را انتخاب کرده است هم می‌تواند به هر فروشگاهی مراجعه کند. قرار است از اول اردیبهشت دیگر بانک‌ها نیز این طرح را شروع کنند.

 

 

یعنی این کارت‌های اعتباری نه تنها مانند کارت‌های بانکی نیست بلکه جز برای خرید کالاهای داخل فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک هیچ استفاده دیگری ندارد و نمی‌توان آن را به پول نقد تبدیل کرد.

 

این وام سهام عدالت پس از مهلت استراحت پنج ماهه اگر بازپرداخت نشود مشمول سود ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه می‌شود، به نظر می‌رسد کارت اعتباری سهام عدالت فقط برای سهامدارانی کاربرد داشته باشد که قصد خرید لوازم خانگی دارند.

 

همین موضوع نیز موجب انتقاد سهامداران شده، آنها می‌گویند که قصد داشتند با این وام هزینه‌های دیگری مانند آب، برق و گاز یا اجاره خانه را بپردازند.

 

کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت

 

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات اقتصادی در حوزه کسب‌وکار و بعد از اعلام دولت مبنی بر اعطای کارت اعتباری سهام عدالت، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

 

وی افزود: در این شیوه از کلاهبرداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، ایمیل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت» کاربران را فریب داده و از تکمیل ظرفیت درخواست این وام خبر می‌دهند.

 

 

این مقام انتظامی گفت: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان "ثبت‌نام وام سهام عدالت" بوده و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت کنند.

 

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در فرآیند ثبت نام و دریافت این وام برابر اطلاع رسانی صورت گرفته هیچ گونه نیازی به مراجعه به بانک یا سازمان‌های دولتی نیست، فقط لازم است از طریق اینترنت بانک و زیر سامانه طراحی شده درخواست خود را در یکی از بانک‌های عامل که از طرف نهادهای دولتی معرفی و تأیید شده‌اند به ثبت برسانند.

 

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی جهت ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند تا با این دست اعمال مجرمانه برخورد قانونی شود.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: