صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۰۵
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 24
کد خبر: ۸۹۱۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

چرا سود سهام عدالت واریز نمیشود؟

سود سهام عدالت مرحله دوم قرار است تا پایان خرداد ماه به حساب تمامی سهامداران واریز شود که زمان دقیق و مبلغ واریزی سود سهام عدالت را بررسی کردیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ زمان واریز سود سهام عدالت مرحله دوم مشخص شد و طبق گفته مسئولان سود سهام عدالت 98 تا پایان خردادماه به حساب کلیه سهامداران واریز خواهد شد. مسئولین خبر از آغاز واریز سود سهام عدالت دادند اما در این میان برخی از عدم واریز سود گلایه مندند. در ادامه جزئیات بیشتر از زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت و اینکه چرا سود سهام عدالت واریز نمی شود را مورد بررسی قرار دادیم. در انتهای خبر ارزش سهام عدالت ۵۳۲۰۰۰ تومانی را برایتان آورده ایم.

 

سهامداران از زمستان پارسال منظر دریافت سود سهام عدالت هستند. مسئولان نیز برای وعده دادن کم نمی‌گذارند. سود سهام عدالت باید قبل از عید واریز می‌‌شد درست مانند سال ۹۸.

 

اما انگار آزادسازی سهام عدالت به جای حل کردن مشکل، بیشتر مشکل آفرین شده. این پول باید در بهمن یا نهابتا اسفند سال قبل واریز می‌شد اما فقط ۵۰ درصد اول آن در روزهای پایانی اسفند واریز شد.

 

 

حالا دو ماهی است که هر روز مدیران سهام عدالت وعده واریز سود می‌دهند. آخرین بار نیز سه‌شنبه گذشته بود که خبرگزاری دولت از احتمال واریز سود سهام عدالت خبر داد.

 

براساس این گزارش به احتمال زیاد از ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت، ۳۰ درصد آن به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و ۲۰ درصد دیگر بعد از تکمیل سودهای واریز شده از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد.

 

اما پس از جلسه شورای عالی بورس در روز سه‌شنبه هفته قبل، رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور درباره آخرین وضعیت مرحله دوم واریز سود سهام عدالت گفت: «پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸ در مرحله دوم آغاز شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان خرداد ماه این سود‌ها واریز شود.»


واریزی‌ها شروع شده است؟

 

گفته‌های دارندگان سهام عدالت حاکی از این است که این واریزی‌ها آغاز نشده و اظهارات توکلی نیز به وعده شباهت بیشتری دارد تا واقعیت.


مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم 

 

مرحله دوم سود سهام عدالت برای سهام یک میلیون تومانی، ۱۸۶ هزار تومان؛ سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۹۹ هزار تومان؛ سهام ۴۹۲ هزار تومانی، ۹۱ هزار تومان و سهام ۴۵۲ هزار تومانی، ۸۴ هزار تومان است.


ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰

پس از آزادسازی سهام عدالت دانستن ارزش سهام عدالت برای متقاضیان خرید و فروش سهام عدالت بسیار مهم شد. از این رو سایت راهبرد معاصر به بررسی آخرین قیمت سهام عدالت در بازار می کند. ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ کاهش یافت. ارزش  سهام عدالت  به ۷ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۳۲ تومان رسید که نسبت به دیروز ۲.۱ درصد معادل ۱۵۸ هزار و ۹۸۱ تومان کاهش داشت.

 

 

در ادامه ارزش سهام عدالت امروز را در سامانه استعلام با هم می خوانیم. 

 

امروز دوشنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۰ شاخص کل بورس تهران در ادامه روند کاهشی برای سومین روز متوالی با ریزش شاخص کل شروع آغاز شد و اغلب نمادهای بازار سرمایه با صف فروش روبرو بودند، در پایان معاملات امروز با ریزش ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. در این روز شاخص کل ۱.۸۱ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۰۱ درصد ریزش داشتند.

در معاملات امروز نمادهای معاملاتی فارس، فملی، وپاسار، شستا، شپنا، شبندر و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و نمادهای فملی، خودرو، شستا، خساپا، ولپارس و شتران از پر تراکنش‌های بازار بودند.


ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

 

در پایان معاملات امروز بازار سهام ، ارزش  سهام عدالت  به ۷ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۳۲ تومان رسید که نسبت به دیروز ۲.۱ درصد معادل ۱۵۸ هزار و ۹۸۱ تومان کاهش داشت.


با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۱۹ تومان رسیده است.

 


ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با کاهش ۳.۳۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۱ هزار و ۳۰۴ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد ز اولین ETF دولتی به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با کاهش ۵.۲۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۱ هزار و ۸۵ تومان معامله شد.

 


یعنی به طور میانگین این سود ۱۱۵ هزار تومان است و چندین ماه تعلل برای واریز این سود توجیهی ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جهان
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
۱۰۰ توما خرج کردیم تا سجامی شدیم ۹۰ تومان سود واریز شد براید۹۰ تومان مرحله دوم دبه نکنید دیگه
ناشناس
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
به پدر ومادر دوزاینالعنت که این همه دروق بلدن این سود سهام بی عدالت بوخوره توسر این بی ناموسا وبی وجدانهای بی همه کس