صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 29
کد خبر: ۸۹۷۴۳

واکنش وزیر دفاع آمریکا به حملات سایبری اخیر حملات سایبری

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در واکنش به حملات سایبری اخیر به این کشور اعلام کرد که آمریکا برای پاسخ دادن به حملات سایبری گزینه‌های تهاجمی در اختیار دارد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از "سی ان ان" وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران در ارتباط با موضوع حمله سایبری به این کشور گفت: آمریکا دارای گزینه‌های تهاجمی است. ما می‌توانیم عملیات‌های تهاجمی انجام دهیم. ما همچنین از توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود برخورداریم و همیشه به مساله دفاع از منظر نظامی نگاه می‌کنیم. ما همیشه گزینه‌های معتبر و موثر را حفظ می‌کنیم.

 

اظهارات وزیر دفاع آمریکا درحالی منتشر می‌شود که رسانه‌های این کشور از حمله سایبری بزرگ علیه ۱۵۰ اداره دولتی، اندیشکده و سایر سازمان‌ها در آمریکا خبر داده‌اند.


آمریکا هکرهای روسی را به انجام این حملات متهم کرده است.


طبق گزارش شرکت مایکروسافت، در موج جدید حمله سایبری در آمریکا نزدیک به سه هزار آدرس ایمیل در بیش از ۱۵۰ سازمان هدف قرار گرفته است.


به ادعای شرکت مایکروسافت، نوبلیوم در کشور روسیه همان بازیگری است که حملات سایبری به مشتریان شرکت نرم‌افزاری سولارویندز در سال ۲۰۲۰ را انجام داد.


این شرکت در مورد نحوه انجام حملات سایبری اخیر افزود: نوبلیوم حملات این هفته را با هک کردن یک حساب ایمیل مورد استفاده آژانس توسعه جهانی ایالات متحده آغاز کرد و از آنجا حملات خود به دیگر سازمان‌ها را صورت داد.


هک کردن شرکت فناوری اطلاعات سولارویندز که در دسامبر سال گذشته (آذر- دی ۹۹) اعلام شد، گروه نوبلیوم را قادر ساخت تا دسترسی گسترده‌ای را به اطلاعات هزاران شرکت و دفاتر دولتی داشته باشد. برد اسمیت رییس شرکت مایکروسافت این حمله را به عنوان بزرگترین و پیچیده‌ترین حمله سایبری در جهان توصیف کرد.


مقام‌های آمریکایی دسامبر ۲۰۲۰ فاش کردند که هکرها شرکت نرم‌افزاری سولارویندز را که از سوی بخش‌های بزرگ دولت و شرکت‌های آمریکایی اداره می‌شد، به خطر انداختند. عملیات هکری شرکت سولارویندز به روسیه نسبت داده شد./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: