صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 30
کد خبر: ۸۹۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

برنامه بازیهای تیم ملی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

بازی مقدماتی جام جهانی 2022   کمتر از 4 روز دیگر شروع خواهد شد و تیم ملی ایران باید مقابل رقبا خود حاضر شود.

به گزارش راهبرد معاصر بازی مقدماتی جام جهانی 2022 به زودی در قطر اغاز می شود. تیم ملی ایران تا کنون 4 بازی گروهی خود را در انتخابی جام جهانی برگزار کرده است و با 6 امتیاز از 4 مسابقه در رده سوم جدول گروهی خود قرار دارد. فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022  اولین بازی ایران در گروه c با هنگ کنگ  ساعت 13 خرداد انجام می شود. بازی ایران با بحرین ساعت21 در 17 خرداد برگزار خواهد شد. ایران و کامبوج ساعت 19 روز 21 خرداد  به مصاف هم می روند. ساعت 21 روز 25 خرداد هم ایران  و عراق با هم بازی خواهند داشت.

 

بازی های ایران در مقدماتی جام جهانی 2022  

براساس برنامه ای که پیشتر اعلام شده بود، تیم ملی فوتبال ایران باید به ترتیب در تاریخ های 13ام، 17ام، 21ام و 25ام خرداد با هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و درنهایت عراق مصاف بدهد و حالا زمان دقیق بازی های شاگردان اسکوچیچ هم اطلاع رسانی شد.

 

ساعت بازی ایران و هنگ کنگ

بازی ایران و هنگ کنگ طبق برنامه اعلام شده از ساعت 19 در استادیوم  شیخ علی بن محمد (المحرق) بحرین برگزار خواهد شد. دیگر مسابقه روز اول از ساعت 21 میان بحرین و کامبوج انجام می شود.

 

تاریخ و ساعت بازی ایران و بحرین

بازی تیمهای ملی ایران و بحرین در استادیوم ملی بحرین برنامه ریزی شده و از ساعت 21 به وقت ایران آغاز خواهد شد.

در دیگر دیدار هفته دوم مسابقات مرحله برگشت، تیم ملی عراق از ساعت 19 مقابل کامبوج صف آرایی خواهد کرد.

 

ساعت بازی برگشت ایران و کامبوج

دیدار سوم تیم که در واقع تنها دیداری به شمار می رود که شاگردان اسکوچیچ روی کاغذ میهمان به شمار می روند، از ساعت 19 روز 21 خردادماه 1400 در ورزشگاه خلیفه بحرین آغاز می شود. هنگ کنگ و عراق دیگر بازی این روز خواهند بود که در ساعت 21 برنامه ریزی شده است.

 

تاریخ بازی ایران و عراق

درنهایت آخرین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در استادیوم خلیفه بحرین برنامه ریزی شده و از 21 آغاز می شد.

*نکته جالب توجه در مورد برنامه ریزی مسابقات اینکه، تیم فوتبال بحرین در روز آخر (25 ام خردادماه) به صورت همزمان با مصاف تیم ملی ایران و عراق به مصاف هنک کنگ می‌رود.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ساعت دیدارهای گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را به‌شرح زیر اعلام کرد: (ساعت‌ها به وقت ایران است)

 

 

بازی های 13 خرداد مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

 ایران ـ هنگ‌کنگ، ساعت 19، ورزشگاه المحرق

 بحرین ـ کامبوج، ساعت 21

 

بازی های 17 خرداد مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

عراق ـ کامبوج، ساعت 19

ایران ـ بحرین، ساعت 21، ورزشگاه ملی بحرین

 

بازی های 21 خرداد مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

کامبوج ـ ایران، ساعت 19، ورزشگاه خلیفه اسپورت سیتی

هنگ‌کنگ ـ عراق، ساعت 21

 

بازی های 25 خرداد مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

بحرین ـ هنگ‌کنگ، ساعت 21

ایران ـ عراق، ساعت 21، ورزشگاه خلیفه اسپورت سیتی

 

تیم ملی فوتبال ایران در رتبه سوم گروه C جام جهانی قطر ایستاده است.

 

 

قوانین جدید بازی مقدماتی جام جهانی 2022

طبق نسخه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان مجری این دوره از رقابت‌های انتخابی که پیش از آن فیفا عهده دارش بود پیچیده است ۴۰ کشور آسیایی در هشت گروه پنج تیمی مرحله نخست مقدماتی جام جهانی قطر قرار گرفته‌اند که از بین آن‌ها، ۱۲ تیم جواز حضور در دور بعدی انتخابی را به دست می‌آورند. به این ترتیب هشت سرگروه این مرحله به همراه چهار تیم برتر دوم گروه‌ها، در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی به دو گروه شش تیمی تقسیم خواهند شد تا بالاخره تکلیف چهار سهمیه باقی‌مانده آسیا (بدون احتساب قطر میزبان) را مشخص کنند.

 

تیم ملی چگونه صدرنشین خواهد شد؟

با وجود معادلات پیچیده برای صعود به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم، بهترین گزینه تیم ملی تصاحب رتبه نخست گروه خواهد بود. صدرنشین فعلی گروه C، عراق ۱۱ امتیازی است که البته یک بازی بیشتر از ایران دارد. عراقی‌ها در پیگیری دیدارهایشان دو مسابقه ساده برابر کامبوج و هنگ کنگ خواهند داشت که احتمالاً شش امتیاز آن را به راحتی تصاحب می‌کنند.

در چنین شرایطی برای آن که ایران بتواند در روز آخر صدر را از عراق پس بگیرد، باید نه تنها هر سه دیدار پیش رو خود مقابل هنگ کنگ، کامبوج و بحرین را با پیروزی پشت سر بگذارد بلکه باید ۲۵ خرداد ماه از سد عراق در مصاف رو در رو بگذرد بنابراین به نظر می‌رسد در شرایط منطقی شاگردان اسکوچیچ برای صعود به عنوان تیم نخست راهی به جز بردن هر چهار مسابقه‌شان در منامه نخواهند داشت.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
معلوم نیست چی به چیه