صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 09
کد خبر: ۹۱۱۴۵

عمویی: اختلافات درباره رفع تحریم ها باقی است

دومین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، هرچند فضای آرامتری نسبت به مناظره اول داشت اما باز هم خالی از اتهام زنی کاندیداها نبود.

به گزارش راهبرد معاصر ابوالفضل عمویی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سید عباس عراقچی در این جلسه حضور یافت و آخرین وضعیت مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ که در وین در حال برگزاری است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این جلسه عراقچی گزارشی از آخرین دور گفتگوها ارائه داد و طبق این گزارش متونی که در حال تبادل بین هیئت هاست، کمی شفاف تر و دقیق تر شده است اما هنوز موضوعات اختلافی باقی مانده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در بخش تحریم موارد مشخص (designation) افراد، نهادها، هنوز بخش های اقتصادی مهمی باقی مانده است که هیئت مذاکره کننده بر رفع آنها اصرار دارد.

عمویی تصریح کرد: این اختلافات در چند موضوع رفع تحریم ها و ترتیبات اجرایی است. احتمالاً طی روزهای آینده دور آتی مذاکرات در وین از سر گرفته می شود.

وی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات به صورت ثابت و قطعی از سوی هیئت مذاکره کننده کشورمان دنبال خواهد شد و این مواضع، رفع کلیه تحریم ها و راستی آزمایی لغو تحریم هاست و پس از آن جمهوری اسلامی ایران آماده است به تعهدات هسته ای خود در برجام بازگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در این جلسه بر ضرورت حفظ مواضع نظام در مذاکرات تاکید کردند. علاوه بر این نمایندگان تاکید کردند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید به صورت دقیق اجرا شود و مذاکرات باید با این قانون تطابق داشته باشد./مهر

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: