صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 16
کد خبر: ۹۱۹۳۸

بایدن: با پوتین درباره ایران گفتگو کردم

رئیس‌جمهور آمریکا گفته با همتای روسیه‌ایش درباره «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» گفت‌وگو کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفت با او درباره آنچه «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» خوانده شده صحبت کرده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

 

پوتین دنبال جنگ سرد با آمریکا نیست

بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش، درباره تنش‌های اخیر میان مسکو و واشنگتن گفت تصور نمی‌کند ولادیمیر پوتین به دنبال جنگ سرد با آمریکا باشد./فارس

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: