صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۰
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 19
کد خبر: ۹۲۳۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

علت بالا بودن آرای باطله در انتخابات ۱۴۰۰/ آرای باطله دوم شد

طبق اعلام وزارت کشور آیت الله رییسی با کسب ۶۲ درصد آرا اول و آرای باطله با ۱۴ درصد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دوم شد.

به گزارش راهبرد معاصر، بالا بودن میزان آرای باطله به شکلی بی سابقه باعث تعجب مردم شده و آنها می پرسند چرا آرای باطله اینقدر زیاد است و بعد از تعداد آرای ابراهیم رییسی دوم شده است. بررسی های راهبرد موثر نشان می دهد که نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی و سختی های اقتصادی سال های اخیر باعث شده تا آنها تصمیم بگیرند در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رای سفید در صندوق‌ها بیاندازند. با این وجود این یک نشانه مثبت تلقی می شود که آنها به نشانه حمایت از نظام جمهوری اسلامی به جای قهر و تحریم انتخابات برگه سفید را به صندوق انداخته اند. این در حالی است که تمام رسانه‌های خارجی و معاونت طی روزهای گذشته با تخریب وجهه جمهوری اسلامی تلاش کردند تا کمپین رای بی رای را راه بیندازند و مشارکت مردمی را در انتخابات به حداقل برسانند که حضور ۵۰ درصدی مردم نشانه شکست آنهاست. پیام این نحوه رای دادن این بود که آنها منتظرند تا رئیس جمهور منتخب یعنی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به محض در اختیار گرفتن قدرت شیوه جدیدی را در حکمرانی کشور اجرایی کند و رفته رفته از مشکلات مردم به بکاهد. پیام دیگر بالا بودن میزان آرای باطله انتخابات ریاست جمهوری این است که مردم به هیچ وجه تکرار شرایط گذشته را نمیخواهند و با نمایندگان این وضعیت سر سازگاری ندارند و دیگر تکرار ها به نتیجه نمی رسد.

 

 

میزان مشارکت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

میزان مشارکت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تعداد 28 میلیون و 933 هزار و 4 رای است که نشان می دهد 48.8 درصد از واجدان شرایط در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند. در این میان آیت الله سید ابراهیم رئیسی با کسب 17 میلیون و 926 هزار  و 346 رای معادل 61.9 درصد آرا کسب کرد و به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

 

 

نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری 1400

ساعتی پیش نتایج آرا انتخابات ریاست جمهوری 1400 توسط رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام شد و از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به‌عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر یکشنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۰) در نشستی خبری به ارائه گزارش نهایی انتخابات پرداخت و گفت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری از مجموع واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای اخذ شده با مشارکت ۴۸.۸ درصد در انتخابات شرکت کردند که آقایان سید ابراهیم رئیسی‌  ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای، محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای، عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۹هزار و ۷۱۸ رای کسب کرده‌اند؛ ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای باطله نیز اخذ شده است. بر این اساس سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان منتخب این دوره از انتخابات و امانت‌دار دستگاه اجرایی برگزیده شد.

 

 

جدول نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری 1400

 

تعداد کل آرا  28 میلیون و 993 هزار و 4 رای
آیت الله سید ابراهیم رئیسی   17 میلیون و 926 هزار و 345 رای
آرای باطله 3 میلیون و 726 هزار و 870 رای
محسن رضایی میر قائد  3 میلیون و 412 هزار و 712 رای
عبدالناصر همتی  2 میلیون و 427 هزار و 201
محمد حسین قاضی زاده هاشمی  992 هزار و 718 رای



فیلم / نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توسط وزیر کشور

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
خیلی‌هاشون هم بخاطر ترس از دست‌دادن شغل و موقعیت علیرغم میل باطنی مجبور شدن که رای باطله بدن! خودتونا به اون راه نزنید!
ناشناس
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
توضیحات اشتباه بود. آرای باطله به معنای نه به صندوق بود ولی بالاجبار شرکت کرده بودند. پس بیشا از نیمی از مردم نه گفتند.