صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۹ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 30
کد خبر: ۹۳۷۵۷

زمان اعلام نتایج کنکوری سراسری 1400 + زمان انتخاب رشته

رئیس سازمان سنجش گفته است اعلام نتایج کنکور 1400 در دو مرحله در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شود.

به گزارش راهبرد معاصر برگزاری آزمون سراسر امروز 9 تیر ماه 1400 با گروه هنر آغاز شد و طی روزهای آینده داوطلبان سایر گروه ها نیز به رقابت با یکدیگر می پردازند. امروز ابراهیم حدایی رئیس سازمان سنجش گفته است که اعلام نتایج کنکور در دو مرحله منتشر می شود. به طوری که نتایج اولیه کنکور 1400 دهه اول مرداد اعلام می شود و متقاضایان می توانند انتخاب رشته خود را نیمه اول مرداد انجام دهند. همچنین نتایج نهایی کنکور 1400 هفته آخر شهریور ماه بر روس سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

 

 

زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور 1400

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:نتایج اولیه کنکور به صورت کارنامه دهه اول مرداد ماه در سایت سازمان سنجش و فهرست پذیرفته شدگان نهایی هفته آخر شهریور اعلام می‌شود.ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود:  مجموع ظرفیت کل آموزش عالی با احتساب سوابق تحصیلی و دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۹ یک میلیون و ۹۰ هزار نفر بود که برای سال ۱۴۰۰ هنوز نهایی نشده است، ولی پیش بینی می‌شود تغییرات زیادی نداشته باشیم. وی ادامه داد: نتایج اولیه کنکور به صورت کارنامه دهه اول مرداد ماه در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و انتخاب رشته افراد مجاز نیمه اول مرداد آغاز خواهد شد. خدایی گفت: فهرست پذیرفته شدگان نهایی هفته آخر شهریور اعلام می‌شود و کارنامه نهایی انتخاب رشته کنندگان هفته آخر شهریور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

 

زمان برگزاری کنکور سراسری 1400

مجری برگزاری کنکور ۱۴۰۰ سازمان سنجش می باشد لذا تمامی مراحل از ثبت نام تا اعلام نتایج به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. زمان برگزاری کنکور سراسری توسط سازمان سنجش تعیین شده و طی اخبار و اطلاعیه های مختلف اطلاع رسانی می شود. با انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 داوطلبان می توانند با مطالعه این دفترچه از زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ مطلع گردند. کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می شود. مطابق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ دچار تغییراتی شده و این آزمون در روزهای چهارشنبه 9، پنجشنبه 10، جمعه 11 و شنبه 12 تیر ماه برگزار خواهد شد. 

 

 

جدول زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰

گروه آزمایشی         تاریخ و ساعت برگزاری

ریاضی فیزیک        صبح روز پنجشنبه 1400/04/10

علوم تجربی             صبح روز جمعه 1400/04/11

علوم انسانی             صبح روز پنجشنبه 1400/04/10

هنر                      صبح روز چهارشنبه 1400/04/09

زبان های خارجی   صبح روز شنبه 1400/04/12

 

آغاز کنکور سراسری ۱۴۰۰

اولین روز فرایند برگزاری آزمون سراسری سال۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۹ تیر با رقابت بیش از ۱۲۵ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر تحت پروتکل های بهداشتی آغاز شد و این فرایند با رقابت سایر گروههای آزمایشی تا روز شنبه ۱۲ تیر ادامه دارد.در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.برای این گروه نیز ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت صادر شده است که ۸۷ هزار و ۳۲۶ کارت برای زنان و ۳۷ هزار و ۷۹۵ کارت برای مردان است.  و داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون خواهند داد.با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی هنر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می پذیرد متقاضیانی که اقدام به انتخاب یک مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی اقدام می نمایند، باید نسبت به پرداخت (یک میلیون و پانصد هزار ریال) معادل صدوپنجاه هزار تومان  بابت هزینه آزمون عملی به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نمایند.

 

 

کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.کارت‌های شرکت در آزمون همه متقاضیان به همراه راهنمای شرکت در آزمون از ششم تا هشتم تیر ماه ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار  گرفت.متقاضیان شرکت در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون می توانستند در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کد ملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود نیز اقدام می کردند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: