صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۰۹ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 30
کد خبر: ۹۳۷۸۶

آمریکا: ایران مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ را رعایت نمی کند

نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در تأیید برجام گفت: ایران همچنان مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ که از این کشور می‌خواهد هیچ اقدامی در ارتباط با موشک‌های طراحی‌شده برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای انجام ندهد، رعایت نمی‌کند. وی افزود: ما از تمامی ابزارهایی که در اختیار داریم برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه استفاده خواهیم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در تأیید برجام روز چهارشنبه آغاز شد.

نماینده آمریکا در این نشست گفت: ایران همچنان مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ که از این کشور می‌خواهد هیچ اقدامی در ارتباط با موشک‌های طراحی‌شده برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای انجام ندهد، رعایت نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه ما با نگرانی‌های سه کشور اروپایی و اسرائیل درباره فعالیت‌های موشک‌های بالیستیک ایران هم‌نظریم گفت: ما اعلانیه‌های روسیه و ایران مبنی بر اینکه این فعالیت‌ها مشمول محدودیت‌های قطعنامه ۲۲۳۱ نیستند را رد می‌کنیم. این فعالیت‌ها با قطعنامه ۲۲۳۱ مغایر هستند.

 

وی افزود: فراتر از مسائل هسته‌ای، حمایت ایران از تروریسم، نیروها و پرسنل دیپلماتیک آمریکا و شریکانمان در منطقه را تهدید می‌کند. ما از تمامی ابزارهایی که در اختیار داریم برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه استفاده خواهیم کرد.

 

نماینده امریکا ادامه داد: ایالات متحده متعهد است اطمینان حاصل کند ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و ما معتقدیم دیپلماسی و هماهنگی با متحدان و شریکان منطقه‌ای، بهترین مسیر در جهت رسیدن به این هدف است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: