صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 03
کد خبر: ۹۴۰۹۲

جزییات تعطیلی مشاغل تهران از امروز ۱۲ تیر به دلیل کرونا

قرمز شدن شرایط کرونا در پایتخت باعث تعطیلی مشاغل تهران در برخی از گروه های می شود که در ادامه جزئیات آن را می خوانید.

به گزارش راهبرد معاصر با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و میزان بستری در کشور بسیاری از شهرها وارد شرایط قرمز کرونایی شده اند و کشور شاهد شروع موج پنجم کرونا است. در این میان با قرمز شدن شرایط کرونایی در پاتخت محدودیت هایی شامل مشاغل خواهد شد. تعطیلی مشاغل تهران در چند گروه برخی از این محدودیت ها است. علاوه بر این بر اساس آخرین اخبار و با اعلام استانداری تهران 70 درصد از کارمندان ادارات باید به صورت دوکاری به فعالیت خود ادامه دهند. مشاغل ضروری هم باید به صورت 50 درصدی فعالیت کنند. در شهرها با وضعیت قرمز باید مشاغل گروه های دو، سه و چهار به مدت 10 روز تعطیل شوند و تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیتند. در ادامه  فهرست مشاغلی که تعطیل می شوند را بخوانید.مشاغل این سه گروه از 12 تیر تا 22 تیر باید تعطیل شوند.

 

 

 

جزییات تعطیلی مشاغل تهران تیر 1400

در شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، از زمان اعلام وضعیت قرمز، به مدت ۱۰ روز، مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و تنها مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت خواهند بود.

فهرست مشاغل گروه دوم

بوستان‌ها و مراکز تفریحی.بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل.

باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی ، آرایشگاه‌های مردانه.

مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی.

مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی.

مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر.

مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی.

آتلیه و عکاسی.

آژانس مشاور املاک.

خدمات چاپ دیجیتال.

مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی.

قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه.

 

 

فهرست مشاغل گروه سوم

پاساژهای سرپوشیده، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی .

فهرست مشاغل گروه چهارم

همایش‌ها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز.

کدام مشاغل در تهران تعطیل شدند؟

این بار هم مانند دفعات قبل، تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند. یعنی از ۱۲ تیر ماه تا ۲۲ تیرماه. بر این اساس تمامی بوستان‌ها، مراکز تفریحی، بازار، مراکز شماره‌گذاری خودرو، آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و مراکز خرید تعطیل در تهران تعطیل است. با توجه به اینکه فعالیت کسبه بازار تهران هم جزو مشاغل گروه ۲ و ۳ محسوب می‌شود، از امروز ۱۲تیرماه بازار بزرگ تهران هم تعطیل شده است. روابط عمومی تئاتر شهر هم اعلام کرد که از امروز ۱۲ تیرماه فعالیت این مجموعه تعطیل شده و فعلا فعالیت نمی‌کنند.همچنین کلیه ورزشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی در تهران تعطیل شد. با این محدودیت‌ها می‌توان تهران هنوز تعطیل نشده است. اما به حالت نیمه تعطیل درآمده است.هنوز خبر جدیدی از محدودیت رفت و آمد در ساعات شبانه‌روز در تهران منتشر نشده است. اما به نظر می‌رسد فعلا محدودیت رفت و آمد به روال قبل است. یعنی هر گونه تردد با خودروی شخصی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و افرادی که در این ساعات در سطح شهر تردد می‌کنند جریمه می‌شوند.گفتنی است این محدودیت‌ها برای مشاغل و تعطیلی برخی مشاغل در تهران در حالی از امروز انجام می‌شود که در فروردین ماه هم همین محدودیت‌ها وضع شد. اما نکته این بود که همه کسبه و مشاغل به این تعطیلی‌ها تن ندادند و بسیاری از آنها به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

 

 

تعطیلی تئاتر در وضعیت قرمز تهران

در چند روز گذشته که اخباری درباره قرمز شدن وضعیت تهران منتشر شده بود، جامعه تئاتری پیش‌بینی می‌کرد بار دیگر با تعطیلی سالن‌های نمایشی رو به رو شود و صبح امروز ، شنبه 12 تیر ماه نیز روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر در خبری اعلام کرد که به دلیل اوج گیری دوباره کرونا و قرمز شدن وضعیت تهران، سالن‌های این مجموعه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.این تعطیلی در شرایطی صورت می‌گیرد که فعالان تئاتر در چند وقت اخیر واکسیناسیون گروه‌های نمایشی در حال اجرا یا مشغول به تمرین را به عنوان یکی از مطالبات این صنف مطرح کرده‌اند. در حالیکه هنوز هیچ پاسخ مشخصی به این مطالبه داده نشده، شدت گیری کرونا و نیز اوج گیری نوع هندی آن، بار دیگر فعالیت سالن‌های تئاتر را مختل کرده است.از آغاز همه گیری کرونا برای چندمین بار است که سالن‌های تئاتر تعطیل می‌شوند. پیش از این تئاتر و سینما جزو مشاغل گروه دو محسوب می‌شدند و در وضعیت نارنجی هم فعالیت آنها تعطیل می‌شد ولی فروردین ماه امسال، سینما و تئاتر در دسته اول مشاغل طبقه‌بندی شدند که تعطیلی آنها در وضعیت قرمز، صورت می‌گیرد.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: