صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 04
کد خبر: ۹۴۱۴۰

درگذشت محمد برسوزیان بازیگر + عکس و بیوگرافی

محمد برسوزیان بازیگر دیروز شنبه 12 تیر ماه در بیمارستان میلاد تهران در گذشت. از جمله سریال های محمد برسوزیان متهم گریخت بود.

به گزارش راهبرد معاصر محمد برسوزیان بازیگر سینما دیروز شنبه 12 تیر ماه به دلیل حمله قلبی و مشکلات پروستات در بیمارستان میلاد تهران درگذشت. او 76 سال داشت و از جمله سریال های به یادماندنی محمد برسوزیان متهم گریخت، سه در چهار و روزگار قریب بود. خبر درگذشت بازیگر متهم گریخت از سوی رضا عباس زاده دستیار کارگردان و از دو ستان او تائید شده است. قرار است مراسم حاکسپاری این هنرمند پس از انجام مراحل اداری فردا دوشنبه 14 تیر ماه در قطعه هنرمندان برگزار می شود. خبر درگذشت محمد برسوزیان در حالی رسانه ای شد که سیروس گرجستانی بازیگر دیگر سریال متهم گریخت هم پارسال در چنین روزی درگذشت. «جلال ۲»، «نهنگ آبی»، «نفس گرم»، «هوش سیاه ۲»، «زمانه» و «در چشم باد» از دیگر نقش آفرینی های این محمد برسوزیان بازیگر سینما بود.

 

 

بیوگرافی محمد برسوزیان متهم گریخت

متینا باقری نوه محمد برسوزیان هنرمند با سابقه عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون خبر درگذشت پدربزرگش را تأیید کرد و گفت: به دلیل حمله قلبی و مشکلات پروستات، در بیمارستان میلاد درگذشت. محمد برسوزیان بازیگر تلویزیون و سینما و تهیه‌کننده فیلم، متولد سال 1324 در تهران است. وی پس از گرفتن دیپلم، فعالیت هنری‌اش را با بازی در تئاتر آغاز کرد. برسوزیان، بازیگر با سابقه و متینی است که تجربه تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر " مهریه بی‌بی " را در کارنامه کاری‌اش دارد. برسوزیان 76 ساله زاده تهران بود و در سریال‌هایی چون "سه در چهار"، "متهم گریخت" و "روزگار قریب" ایفای نقش کرده بود. این بازیگر که به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری بود در بیمارستان میلاد تهران درگذشت.

 

 

به گفته باقری، احتمال دارد که پس از انجام مراحل اداری،‌ این هنرمند روز دوشنبه 14 تیرماه 1400 تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود. خبر درگذشت محمد برسوزیان در حالی امروز منتشر می‌شود که سیروس گرجستانی دیگر بازیگر سریال "متهم گریخت" هم سال گذشته در چنین روزی دار فانی را وداع گفت.بازی در سریال‌های «جلال 2»، «نهنگ آبی»، «نفس گرم»، «هوش سیاه2»، «زمانه» و «در چشم باد» از دیگر کارهای مرحوم محمد برسوزیان در حوزه تلویزیون محسوب می‌شود.«روانی» ساخته داریوش فرهنگ، «شب روباه» به کارگردانی همایون اسعدیان، «پنجه در خاک» از آثار ایرج قادری و «دمرل» یدالله صمدی، از جمله فیلم های سینمایی است که محمد برسوزیان در آنها ایفای نقش داشته است.رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون با تسلیت این ضایعه دردناک تأکید کرد: بزرگ بودن، قدمت و احترام و حرمتِ هنرمندی‌اش همیشه برای نسل‌های آینده به عنوان درسی بزرگ باقی می‌ماند. این آدم‌ها همیشه ارزش داشته‌اند و ارزش خواهند داشت. ای کاش که قبل از فوت این بزرگان هنر و پیشکسوتان کاربلد کنارشان باشیم که به هنگام مرگ، حسرتِ فقدانشان را نخوریم. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که محمد برسوزیان مدت چند سالی است از بیماری پروستات رنج می‌برده و متأسفانه یک ماه پیش راهی بیمارستان میلاد می‌شود. بعد از دو هفته نقاهت سکته مغزی می‌کند و بعد از دوره‌ای 14 روزه هم از بیمارستان مرخص می‌شود تا مراحل فیزیوتراپی را بگذراند. اما متأسفانه چند شبِ گذشته مجدداً به دلیل مشکلات قلبی و عفونت پروستات راهی بیمارستان می‌شود و لحظاتی پیش دارفانی را وداع گفت.

 

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمد برسوزیان آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. محمد برسوزیان را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۷۸% آثار وی سینمایی و ۲۲% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمد برسوزیان از مجموع ۳۳ اثری که در کارنامه دارد، در ۲۶ اثر در سینما با نام‌های فیلم رویای سهراب، فیلم دوستی از جنس آتش، فیلم پروانه های پشت دیوار، فیلم دعوت به شام، فیلم شمارش معکوس، فیلم پنجه در خاک، فیلم روانی، فیلم شب روباه، فیلم یحیی، فیلم بازی با مرگ، فیلم دمرل، فیلم چشم شیطان، فیلم بندر مه‌آلود، فیلم پوتین، فیلم ساوالان، فیلم لنگر گاه، فیلم معما، فیلم میهمانی خصوصی، فیلم آتش در زمستان، فیلم مدرک جرم، فیلم طائل،فیلم مردی که زیاد می‌دانست، فیلم مرگ سفید، فیلم سرنوشت‌سازان، فیلم کوچ و فیلم عشق و خشونت به ایفای نقش پرداخته و در ۷ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال هوش سیاه ۲، سریال هفت خوان تا بهشت، سریال سه در چهار، سریال روزگار قریب، سریال ما چند نفر، سریال متهم گریخت و سریال جست و جو در شهر بازی کرده است.همچنین محمد برسوزیان به زبان فارسی و به مهارت رانندگی مسلط است.

در مجموع در کارنامه ۷۳ ساله و بیوگرافی محمد برسوزیان آثار مهمی وجود دارد.

 

 

فیلم شناسی محمد برسوزیان بازیگر

جلال ۲ (۱۳۹۹)

نهنگ آبی (۱۳۹۷)

نفس گرم (۱۳۹۴)

پخمه (۱۳۹۳)

هوش سیاه ۲ (۱۳۹۲)

زمانه (۱۳۹۱)

دوستی از جنس آتش (۱۳۸۸)

سه در چهار (۱۳۸۷)

در چشم باد (۱۳۸۷)

روزگار قریب (۱۳۸۶)

متهم گریخت (۱۳۸۴)

پروانه‌های پشت دیوار (۱۳۷۹)

دعوت به شام (۱۳۷۹)

پنجه در خاک (۱۳۷۶)

روانی (۱۳۷۶)

شمارش معکوس (۱۳۷۶)

شب روباه (۱۳۷۵)

بازی با مرگ (۱۳۷۴)

یحیی (۱۳۷۴)

چشم شیطان (۱۳۷۲)

دمرل (۱۳۷۲)

بندر مه آلود (۱۳۷۱)

پوتین (۱۳۷۰)

ساوالان (۱۳۶۸)

لنگرگاه (۱۳۶۷)

معما (۱۳۶۵)

میهمانی خصوصی (۱۳۶۵)

آتش در زمستان (۱۳۶۴)

مدرک جرم (۱۳۶۴)

طائل (۱۳۶۳)

مردی که زیاد می‌دانست (۱۳۶۳)

مرگ سفید (۱۳۶۲)

سرنوشت سازان (۱۳۵۷)

عشق و خشونت (۱۳۵۶)

کوچ (۱۳۵۶)

مردی که زیاد می دانست

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: