صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۱۳ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 04
کد خبر: ۹۴۱۸۶
موج پنجم کرونا تیر 1400

لغو طرح ترافیک تهران صحت دارد؟

با ورود تهران به وضعیت قرمز کارشناسان موضوع لغو طرح ترافیک تهران را مطرح می کنند.با این حال لغو طرح ترافیک باید به تصویب شورای ترافیک برسد.

به گزارش راهبرد معاصر با شروع موج پنجم کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و میزان بستری در تهران، پایتخت وارد وضعیت قرمز شده است. همین موضوع باعث اعمال محدودیت های بیشتر در تهران شده است. بر اساس اعلان ستاد ملی کرونا مشاغل گروه 2، 3 و 4 به مدت 10 روز تعطیل شدند همچنین 70 درصد کارکنان دولت دورکاری شدند. در این میان با افزایش میزان بیماران برخی خواهان لغو طرح ترافیک تهران نیز هستند. نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای کلانشهر تهران در شبانه روز گذشته تعداد ۸۵۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش عادی و ۱۵۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند، گفته است: در حال حاضر عمده شهرستان‌های استان تهران و به خصوص شهر تهران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا هستند و ستاد کرونای تهران پیشنهاد اعمال محدودیت‌های مختلف از جمله دورکاری کارمندان و حتی لغو طرح ترافیک را به استانداری داده است و باید موضوع طرح ترافیک به تصویب شورای ترافیک برسد. در موج های قبلی کرونا افزایش میزان بیماری در پایتخت باعث لغو طرح ترافیک تهران شده بود.

 

 

تعطیلی مشاغل در تهران + لیست مشاغل

این بار هم مانند دفعات قبل، تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند. یعنی از ۱۲ تیر ماه تا ۲۲ تیرماه. بر این اساس تمامی بوستان‌ها، مراکز تفریحی، بازار، مراکز شماره‌گذاری خودرو، آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و مراکز خرید تعطیل در تهران تعطیل است. با توجه به اینکه فعالیت کسبه بازار تهران هم جزو مشاغل گروه ۲ و ۳ محسوب می‌شود، از امروز ۱۲تیرماه بازار بزرگ تهران هم تعطیل شده است. روابط عمومی تئاتر شهر هم اعلام کرد که از امروز ۱۲ تیرماه فعالیت این مجموعه تعطیل شده و فعلا فعالیت نمی‌کنند.همچنین کلیه ورزشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی در تهران تعطیل شد. با این محدودیت‌ها می‌توان تهران هنوز تعطیل نشده است. اما به حالت نیمه تعطیل درآمده است.هنوز خبر جدیدی از محدودیت رفت و آمد در ساعات شبانه‌روز در تهران منتشر نشده است. اما به نظر می‌رسد فعلا محدودیت رفت و آمد به روال قبل است. یعنی هر گونه تردد با خودروی شخصی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و افرادی که در این ساعات در سطح شهر تردد می‌کنند جریمه می‌شوند.گفتنی است این محدودیت‌ها برای مشاغل و تعطیلی برخی مشاغل در تهران در حالی از امروز انجام می‌شود که در فروردین ماه هم همین محدودیت‌ها وضع شد. اما نکته این بود که همه کسبه و مشاغل به این تعطیلی‌ها تن ندادند و بسیاری از آنها به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

 

تعطیلی بازار تهران

از روز شنبه مورخ ۱۲ تیر ۱۴۰۰ تهران مجدد وارد وضعیت قرمز کرونایی شد و همانطور که در سنوات گذشته شاهد آن بودیم با وارد شدن هر شهری به وضعیت قرمز، بازار‌های آن شهر تعطیل می‌شدند.بر همین اساس تمامی بازار‌های تهران نیز از روز گذشته به صورت غیر رسمی و از امروز مورخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ به طور رسمی باید تعطیل شوند و تمام واحد‌های صنفی باید نسبت به این امر اقدام کنند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود.گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در وضعیت قرمز کرونایی باید تماما تعطیل باشند و تنها گروه شغلی یک که مشاغل پر مصرف و ضروری را تشکیل می‌دهند، توانایی فعالیت بلامانع را دارند.در همین راستا روابط عمومی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: از امروز تمامی بازار‌های تهران و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ باید نسبت به تعطیلی واحد‌های صنفی و تولیدی خود اقدام کنند که اطلاعیه رسمی آن تا ساعاتی دیگر ابلاغ می‌شود.

 

 

 فهرست مشاغل مجاز به فعالیت در وضعیت قرمز

 فهرست مشاغل گروه یک (مجاز به فعالیت در تمامی شهرستان‌ها حتی در شرایط قرمز ) به قرار زیر است:

 

۱- کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات، کشتارگاه، انبار و سردخانه عمومی

۲- مراکز زیر ساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت

۳- حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری شامل ریلی، هوایی، جادهای و دریایی.

۴- کرایه خودرو بدون راننده، پارکینگ عمومی

۵- مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی

۶- فروشگاه‌های مواد غذایی، زنجیره ای، سوپرمارکت ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار

۷ -مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات پروتئینی و خدمات وابسته

۸- مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)

۹- مراکز بهداشتی، درمانی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی و مشاغل مشابه

۱۰- داروخانه ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی و بذر

۱۱- مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی آماده و صرفا بیرون بر (شامل تمام گروه‌های غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آبمیوه، خشکبار، شیرینی و مشاغل مشابه)

۱۲- خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی

۱۳- شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‎های خدماتی مبتنی بر اینترنت)

۱۴- رسانه‌های مکتوب و بر خط و مشاغل مشابه

۱۵- مراکز نگهداری خدماتی سالمندان، معلولان، جانبازان، مراکز توانبخشی و مراقبتی و آسایشگاه‌ها

۱۶- تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی، الکترونیکی، کامپیوتر، تاسیساتی، کلیه خدمات فنی و کارواش

۱۷- فروشگاه‌های انواع قطعات، لوازم یدکی، الکتریکی، الکترونیکی، صیادی، کشاورزی و تاسیساتی و سایر ملزومات مورد نیاز تولید

۱۸- فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، سرامیک، لوله و اتصالات)، محصولات فولادی (آهن و آلومینیوم) و پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن آلات، کامپیوتر (به استثنای پوشاک، کیف، کفش و موبایل)

۱۹- کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)

۲۰- چاپخانه، لیتوگراف، تایپ و تکثیر و دفاتر فنی مرتبط، دفاتر آگهی تبلیغاتی، فروشندگان کاغد و مقوا

۲۱- خشکشویی‌ها

۲۲- مراکز فروش عینک‌های طبی

۲۳- فروش گل و گیاه تزیینی و طبیعی و مواد اولیه باغبانی و کشاورزی

۲۴- فروشگاه‌های لوازم ایمنی و آتشنشانی

۲۵-سینما خودرو/ تئاتر خودرو

۲۶- مراکز اقامتی (شامل هتل، متل، مهمانپذیر، پانسیون و مشاغل مشابه)

۲۷- فروشگاه‌های مواد شیمیایی با کاربرد صنعتی و کشاورزی

۲۸- فعالیت تیم‌های ملی و لیگ‌های وابسته در رشته‌های مختلف

۲۹- غذا و ملزومات حیوانات خانگی، ملزومات و تجهیزات دامپزشکی

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: