صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۲۱ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 12
کد خبر: ۹۵۱۴۸
رئیس کمیسیون بهداشت:

سیستان و بلوچستان کمبود دارویی ندارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از لحاظ دارویی در استان کمبودی نداریم و تاکنون هر نیازی که به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم بلافاصله تامین شده است.

به گزارش راهبرد معاصر  حسینعلی شهریاری امشب در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونای استان سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: از لحاظ دارویی در استان سیستان و بلوچستان کمبودی نداریم و تاکنون هر نیازی که به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم بلافاصله تامین شده است.

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور در زمینه مدیریت بیماری کرونا هیچگاه به وظیفه خود عمل نکرد و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد؛ ابتدای اردیبهشت ماه در خصوص ضرورت کنترل مرزهای سیستان و بلوچستان در راستای جلوگیری از شیوع کرونا با رئیس جمهور مکاتبه کردم که توجهی نشد.

 

وی بیان کرد: کادر بهداشت به معنای واقعی خسته هستند؛ شکی نیست که مشکلات متعددی داریم اما این مشکلات تنها با همیاری همه دستگاه‌ها و مردم قابل حل است. اگر گلایه‌ای وجود دارد باید پشت درهای بسته و دوستانه مطرح تا حل شود. مشکلات فعلی از کانال رسانه قایل حل نیست.

 

شهریاری گفت: حتماً در مجلس در مورد سهل‌انگاری رئیس جمهور پیگیری خواهیم داشت و موضوع را از کانال قوه قضاییه دنبال می‌کنیم چرا که آقای روحانی با جان مردم بازس کرد. رئیس جمهور ما از زمان شیوع کرونا یک بار در میدان حضور پیدا نکرد و همواره از طریق ویدئوکنفرانس مدیریت کرد.

 

حل ضعف زیرساخت‌های استان نیازمند توجه ویژه است

حبیب الله دهمرده نیز اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی گسترده و پهناور است که عقب‌ماندگی تاریخی دارد و همین امر موجب شده با وجود همه سرمایه‌گذاری‌های صورت توسط نظام در استان به چشم نیاید.

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: ما در عمده شاخص‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم؛ همسایگان ما هم در زمینه مقابله با کرونا موفق نبوده‌اند و همین امر موجب شده سیستان و بلوچستان نیز همواره با تهدید شیوع موج جدید شیوع کرونا درگیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به اندازه چند استان است و با توجه به عقب‌ماندگی تاریخی نیازمند مساعدت ویژه است. استان در زمینه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان ضعف دارد که باید بیش از پیش به آن توجه شود و البته انتظار نداریم مشکلات یک روزه حل شود./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: