صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 13
کد خبر: ۹۵۲۳۵

شرایط دریافت وام جعاله بازنشستگان

متقاضایان وام جعاله بازنشستگان بانک تجارت تا پایان وقت اداری چهارشنبه 23 تیر 1400 می توانند اقدام کنند.

به گزارش راهبرد معاصر وام جعاله بازنشستگان بانک تجارت فرصتی است که به تعداد محدود به بازنشستگان و مستمری بگیران اختصاص یافته است. حداکثر مبلغ این وام 30 میلیون تومان است و بر اساس اخبار منتشر شده متقاضیان دریافت و ثبت نام وام جعاله بازنشستگان تا پایان وقت اداری چهارشنبه 23 تیر 1400 فرصت دارند که به دفاتر ساتا مراجعه کنند. متقاضایان دریافت این وام باید کمتر از 78 سال سن داشته باشند و فقط به خود مستمری بگیر تعلق می گیرد. وام جعاله وامی است که برای تعمییرات منزل درخواست می شود. در ادامه می توانند جزئیات شرایط وام جعاله بازنشستگان بانک تجارت را بخوانید.

 

 

شرایط وام جعاله بازنشستگان بانک تجارت

  • سن متقاضی باید کمتر از ۷۸ سال باشد.
  • به مستمری بگیر با نسبت فرزند، پدر و مادر تعلق نمی‌گیرد.
  • متقاضیان از زمان بازنشستگی تا کنون از وام جعاله استفاده ننموده باشند.
  • اولویت پرداخت با افرادی است که حقوق بگیر بانک تجارت باشند.
  • بازنشستگانی که حقوق آنان نزد بانک تجارت نمیباشد میتوانند ابتدا حقوق خود را به بانک تجارت انتقال سپس جهت دریافت وام در موعد مقرر اقدام نمایند.
  • حداکثر مبلغ تسهیلات جعاله ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است.
  • با توجه به اینکه فرآیند واریزمبلغ وام بصورت غیرحضوری و اینترنتی است، الزاماً شماره تلفن متقاضی باید درسامانه سابا ازطریق یکی از دفاتر ساتا ثبت شده باشد تا ازطریق شماره مذکور به افراد اطلاع رسانی شود.

 

وام جعاله چیست؟

وامی است که برای تعمیرات بخشی از منزل درخواست می‌شود.برای مثال ممکن است در موقعیتی باشید که بخشی از خانه یا آپارتمان شما به تعمیرات جدی و اساسی نیاز داشته باشد و این تعمیرات باید سریع‌تر انجام شوند. خرابی‌هایی چون نشست دیوارها بر اثر رطوبت محیط، تخریب شدن چاه فاضلاب منزل شما و موارد مهم دیگری که تعمیر نشدن آن‌ها سکونت در منزل را مشکل یا غیر ممکن می‌سازد.ممکن است تعمیراتی برای نوسازی خانه یا ساخت مسکن داشته باشید که هزینه‌های آن از میزان بودجه در نظر گرفته شده، بیشتر شده است. یکی از راه‌حل‌های تأمین این هزینه‌ها، وام جعاله است.

 

 

چه کسانی می‌توانند وام جعاله دریافت کنند؟

هر صاحبخانه‌ای با احراز سند ملک خود به یکی از شعب بانک‌های پرداخت‌کننده می‌تواند وام تعمیرات مسکن دریافت کند؛ اول اینکه درصورت تسویه تسهیلات دریافتی قبلی، پرداخت مجدد تسهیلات جعاله به متقاضیانی که از تسهیلات جعاله این بانک یا سایر بانک‌ها استفاده کرده‌اند بدون محدودیت زمانی امکان‌پذیر است. دوم اینکه پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات جعاله معادل سقف تسهیلات جعاله منهای حین الفسخ تسهیلات قبلی برای متقاضیانی که از تسهیلات جعاله این بانک یا سایر بانک‌ها استفاده کرده‌اند بلامانع است.

 

 انواع وام جعاله

جعاله با سپرده از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم، حساب صندوق پس‌انداز مسکن، پس‌انداز مسکن جوانان و صندوق پس‌انداز ساخت مسکن قابل پرداخت است. سقف این تسهیلات ۵ میلیون تومان است و نرخ سود آن ۱۱ درصد اعلام شده. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت این وام ۵ سال و پرداخت نخستین قسط یک‌ماه بعد از انعقاد قرارداد است. گفتنی است که حداقل مدت انتظار برای دریافت این نوع وام شش‌ماه است.اگر به مبلغ بیشتری وام تعمیرات نیاز دارید و سپرده بلندمدتی هم در بانک مسکن برای خود باز نکرده‌اید، باید اوراق خریداری کنید. سقف این نوع وام برای هر سند، ۴۰ میلیون تومان و سود بازپرداخت آن ۱۸ درصد است. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت که بانک مسکن برای این نوع وام درنظر گرفته، ۵ سال است که می‌توان آن را به دو روش ساده و پلکانی انجام داد. برای خرید اوراق هم باید به یکی از شعب بانک مسکن یا یکی از شعب کارگزاری فرابورس مراجعه کنید.

 

 

 

مدارک لازم وام جعاله بانک تجارت

۱) درخواست کتبی عضو

۲) تکمیل فرم تقاضانامه درخواست وام

۳)  کپی سند منزل جهت دریافت وام جعاله تعمیر مسکن

۴)  کپی از سند خودرو جهت دریافت وام خرید خودرو

۵)  فاکتور خرید کالاهای اساسی جهت دریافت وام خرید کالای اساسی

۶) کپی شناسنامه، کارت ملی، آخرین حکم کارگزینی

 

 

دستورالعمل وام جعاله بانک تجارت

۱) متقاضی دریافت وام، برای دریافت هر یک از وامهای مورد تقاضا (وام جعاله تعمیر مسکن، وام خرید خودرو یا وام خرید کالای اساسی) درخواست کتبی خود را به اداره کارگزینی و رفاه ارسال نماید.

۲) درخواست توسط اداره کارگزینی و رفاه دانشگاه بررسی می شود و در صورتی که متقاضی قبلا از تسهیلات بانک مزبور استفاده نکرده باشد یا اقساط وی به پایان رسیده باشد، از بانک استعلام بعمل می آید.

۳) اداره کارگزینی جهت مشخص شدن میزان اقساط وامهای قبلی متقاضی از بانک تجارت استعلام میگیرد و پس از اعلام نتیجه استعلام توسط بانک؛ درخواست توسط اداره کارگزینی بررسی شده و تأیید یا عدم تأیید آن به متقاضی اعلام می شود.

۴) درصورت تأیید، اداره کارگزینی و رفاه، نامه معرفی به بانک را صادر کرده و نامه را جهت امضاء به مدیریت امور اداری و پشتیبانی ارسال می کند

۵) متقاضی نامه امضاء شده توسط مدیر امور اداری و پشتیبانی را به همراه مدارک لازم به بانک ارائه می کند.

۶) متقاضی جهت ارائه فرم تکمیل شده و مدارک مورد نیاز ، به بانک مراجعه می کند.

۷) بانک جهت اطلاع از وضعیت حقوقی متقاضی، از ذیحسابی دانشگاه استعلام به عمل می آورد

۸) مدیریت مالی دانشگاه، مراتب را به بانک مورد نظر اعلام  می کند.

۹) بانک درمورد تصویب یا عدم تصویب وام، تصمیم گیری می کند و در صورت موافقت وام را به متقاضی پرداخت می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: