صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 25
کد خبر: ۹۶۵۲۰

تمدید مهلت ثبت نام پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی

مهلت ثبت نام پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی تا 8 مرداد تمدید شده و پس از آن دیگر تمدید نخواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر، ثبت نام پنجمین  آزمون بخش خصوصی ویژه سازمان ها و شرکت های صنعتی ، تجاری ، فناوری و دانش بنیان کشور از روز شنبه 19 تیر ماه آغاز شد. آخرین مهلت ثبت نام روز گذشته 2 مرداد ماه بود که باتوجه به شرایط کرونایی و استقبال داوطلبان و شرکت های متقاضی مهلت ثبت نام آزمون بخش خصوصی تا 8 مرداد تمدید شده و پس از آن دیگر تمدید نخواهد شد. 

 

تمدید مهلت ثبت‌نام پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی تا ۸ مرداد

 
ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی تا دوم مرداد بوده، اما استقبال خوب شرکت‌های متقاضی و داوطلبان موجب تمدید مهلت ثبت نام شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه کشور از شرایط کرونایی در حال عبور است و آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور را شاهد هستیم، شرکت‌ها پس از یک سال و نیم کاهش ظرفیت تولید، هم اکنون بنا بر جبران آن را دارند و به همین دلیل می‌خواهند ظرفیت را افزایش دهند.
وی گفت: در دو هفته گذشته حدود ۵۰۰ شرکت به مجموع ۴۳۰۰ شرکت متقاضی اضافه شده است و پنجمین آزمون استخدامی برای ۴۸۰۰ شرکت برگزار می‌شود.
آقای قمری ادامه داد: بسیاری از سازمان‌ها از این ظرفیت برای افزایش جذب خود در سال ۱۴۰۰ استفاده کرده و به صورت رسمی خودشان در سایت شرکت نیز اطلاع رسانی کرده اند.
دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: هم چنین استقبال خوبی از سوی داوطلبان برای ثبت نام در این دوره شکل گرفته است، در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی امسال متوسط حقوق و استان‌های متقاضی شغل قرار داده شده و همین امر موجب استقبال و تمدید مهلت ثبت نام تا ۸ مرداد شده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره تفاوت آزمون استخدامی امسال با سال‌های گذشته گفت: برای آزمون استخدامی امسال دفترچه راهنمایی که در آن میزان حقوق متوسط، استان‌های متقاضی و شرکت‌های مرتبط معرفی شده است و اطلاع رسانی به صورت رسمی از سوی شرکت‌ها شکل گرفته است.
آقای قمری گفت: نخستین آزمون استخدامی بخش خصوصی در سال ۹۶ برای حدود ۱۱ هزار شرکت برگزار شد و در نهایت پس از پایش‌های صورت گرفته در سال ۹۶ حدود ۸۹۰۰ نفر استخدام شدند، در سال ۹۸ حدود ۸۰ هزار نفر شرکت‌کننده ثبت نام کردند که از این تعداد ۹ هزار نفر دعوت به کار شدند، در سال ۹۹ حدود ۹۱ هزار شرکت کننده ثبت نام کردند و در نهایت ۲۳ هزار نفر دعوت به کار شدند و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار نفر دعوت به کار شود.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نحوه گزینش و نبود اعتماد از سوی متقاضیان گفت: گزارش آزمون استخدامی بخش خصوصی هر ساله به صورت رسمی منتشر و توسط شبکه نوآوری معاونت علمی و فناوری راست آزمایی و نتیجه آن نیز منتشر می‌شود، همچنین برای آزمون‌های پارسال نیز این اتفاق رخ داد و البته مهمترین اعتبار این آزمون، افرادی که سر کار می‌روند و شرکت‌های مخاطب آزمون جزو مهم‌ترین اعتبار آن محسوب می‌شود.
آقای قمری ادامه داد: ثبت نام این دوره از طریق سایت آزمون به نشانی inre.ir انجام می‌شود و پس از آن تمدید نمی‌شود، همچنین پس از پایان ثبت‌نام، مرحله اینترنتی آزمون در شهریور برگزار می‌شود و سپس داوطلبان برای مصاحبه شرکت‌ها دعوت می‌شوند.
وی افزود: در شرکت‌های متقاضی تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و اگر شخصی بخواهد، مصاحبه برای او به صورت برخط برگزار می‌شود.
وی گفت: پس از مصاحبه نتایج در مهر و آبان به داوطلبان اعلام می‌شوند.
دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی ادامه داد: در آزمون استخدامی بخش خصوصی، توانایی تخصصی متقاضی مد نظر است و در آزمون مهارت فرد سنجیده می‌شود.
 


فرصت‌های شغلی مورد نیاز در پنجمین آزمون استخدامی بخش خصوصی

 
او پیش از این نیز گفته بود: در این دوره از آزمون بیش از ۲۳ هزار موقعیت شغلی وجود دارد و گستردگی و تنوع شغل‌های موجود به کارجویان قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد. داوطلبان می‌توانند جهت مشاهده جزئیات بیشتر، دفترچه راهنمای آزمون را از سایت آزمون به نشانی www.inre.ir دریافت کنند.

بنابر اطلاعیه رسمی دبیرخانه پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی، داوطلبان پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی در ۹ دسته شغلی و ۲۲۱ عنوان شغلی برای استخدام در سازمان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعتی و تجاری آماده به کار می‌شوند.

عناوین دسته‌های شغلی پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی به شرح ذیل است:

• دسته بازاریابی و فروش شامل مشاغل فروشنده، کارشناس فروش، کارشناس دیجیتال‌مارکتینگ و ۱۴ شغل دیگر

• دسته سلامت شامل مشاغل تکنسین آزمایشگاه، کارشناس صنایع‌غذایی، کارشناس HSE و ۶ شغل دیگر

• دسته فناوری اطلاعات شامل مشاغل اپراتور رایانه، کارشناس فناوری اطلاعات، مدیر ارشد فنی (CTO) و ۳۱ شغل دیگر

• دسته فنی و اجرایی شامل مشاغل حفاظت فیزیکی و نگهبان، راننده خودرو و کامیونت، تکنسین فنی و تاسیسات و ۱۰ شغل دیگر

• دسته کارشناسی و ارائه خدمات شامل مشاغل کارشناس کنترل کیفیت، دستیار وکیل، پژوهشگر و ۱۳ شغل دیگر

• دسته مالی، اداری و حقوقی شامل مشاغل کارمند اداری، متصدی امور بانکی، حسابدار و ۲۱ شغل دیگر

• دسته مدیریتی شامل مشاغل مدیر اداری، مدیر اجرایی، مدیر منابع انسانی و ۲۵ شغل دیگر

• دسته مهندسی شامل مشاغل مهندس عمران، مهندس برق، مهندس کامپیوتر-نرم‌افزار و ۵۱ شغل دیگر

• دسته هنر، رسانه و آموزش شامل مشاغل گرافیست، مشاور تحصیلی، مترجم/مدرس زبان انگلیسی و ۲۳ شغل دیگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: