صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 28
کد خبر: ۹۶۶۵

رژیم صهیونیستی و شبیه‌سازی جنگ زمینی با حزب‌الله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شبیه‌سازی جنگ زمینی با جنبش مقاومت حزب الله لبنان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در خاک آلمان خبر دادند.
به گزارش راهبرد معاصر ، در پی سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله مبنی بر ضعف و ناتوانی نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی که یکی از دلایل بعید بودن جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان قلمداد شده است، دشمن صهیونیستی برای تقویت توانمندی نیروی زمینی خود تلاش می‌کند، تا جایی که به سمت برگزاری رزمایش نظامی زمینی مشترک با اعضای پیمان نظامی ناتو وادار شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مشارکت نیروی زمینی ارتش این رژیم در رزمایش نظامی مشترک نیروهای ناتو در جنگل‌های باواریا آلمان خبر دادند، بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، یگان شناسایی واحد چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی در این رزمایش مشترک با ناتو در خاک آلمان شرکت کرده است.

این روزنامه افزود 300 نظامی یگان شناسایی واحد چتربازان ارتش اسرائیل در این رزمایش شرکت کرده اند که به این نیروهای زمینی ارتش اسرائیل فرصتی برای تمرین نظامی در شرایط طبیعی و شرایط آب و هوایی مشابه شرایط موجود در لبنان فراهم می‌کند، در نتیجه هدف ارتش اسرائیل از شرکت در این رزمایش‌ها، شبیه‌سازی برای حالت رویارویی نظامی با جنبش حزب الله بوده است،دشمنی که به گفته عاموس هرئیل خبرنگار هاآرتص، هیچ کس دوست ندارد نامش را علنا ذکر کند.

   
در سال گذشته میلادی هم، نظامیان اسرائیلی در رزمایش‌های نظامی مشترک در خاک لهستان و قبرس شرکت کردند که به زمینه‌های مشخصی در جنگ زمینی از جمله عملیات نجات اختصاص داشت.

هرئیل در ادامه گزارش خود در روزنامه هاآرتص آورده است این مسئله می‌تواند این امکان را به نظامیان و فرماندهان نظامی اسرائیل بدهد تا تمرینات در میادینی که برای آنها شناخته شده و آشنا نیست، از نظر شرایط طبیعی و آب و هوایی همچون مناطق کوهستانی و برفی و سردتر از شرایط آب و هوایی اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) آزمایش کنند، این مسئله آماده‌سازی خوبی برای میدان رویارویی نظامی احتمالی است که ممکن است ارتش وارد آن شود و در مقدمه این رویارویی، جبهه لبنان قرار  دارد، با توجه به این که این امور به صراحت بیان نمی‌شود تا طرف میزبان در تنگنا قرار نگیرد.

نکته قابل توجه این است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیش از یک سال و نیم پیش بر شکست نیروی زمینی ارتش رژیم و ضعف و ناتوانی آن در ورود به هرگونه نبرد زمینی تاکید کرده بودند، آنها همچنین به وجود فساد اخلاقی و حرفه‌ای در ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرده بودند که در بسیاری از مقالات و گزارش‌های این رسانه‌ها از دسامبر 2017 تا پنجم آوریل 2019 به آن پرداخته شده بود که از جمله می‌توان به نمونه‌ای از این مقالات و گزارش‌ها اشاره کرد که روزنامه اسرائیل امروز در دسامبر 2017 به آن پرداخه بود به طوری که به نقل از یک سرتیپ صهیونیست که همچنان یک پست مهمی در ستاد مشترک  ارتش رژیم صهیونیستی دارد، چنین نوشته شده بود:

نیروی زمینی ارتش(رژیم صهیونیستی) در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

فرمانده نیروی زمینی کار نمی‌کند.

هیچ اختیارات و مسئولیت‌هایی(در نیروی زمینی) وجود ندارد.

مشکل داخلی خطرناکی در نیروی زمینی وجود دارد.

نیروی زمینی هیچ مدیریتی ندارد.

ارتش، منظم و سازمان یافته نیست.

سامانه فناوری برای سیطره بر نیروی زمینی در میدان نبرد، شایستگی و آمادگی کامل برای جنگ را ندارد. سازمان اطلاعات و نیروی هوایی را تقویت و نیروی زمینی(رژیم صهیونیستی) را فراموش کرده‌اند.
 
تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: