صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 02
کد خبر: ۹۷۴۲۴

زمان پیش فروش بلیط قطار‌های مسافری تابستان ۱۴۰۰

زمان پیش فروش بلیط قطار‌های مسافری تابستان ۱۴۰۰ برای بازه رمانی ۲۳ تا ۳۱ مردادماه تا اطلاع ثانوی لغو شد.

به گزارش راهبرد معاصر، با توجه به اعلامیه شرکت رجا، قرار بود زمان پیش فروش بلیط قطار‌های مسافری در بازه زمانی ۲۳ الی ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، به صورت اینترنتی و حضوری از صبح روز دوشنبه، ۱۱ مرداد ماه در سراسر کشور آغاز شود. اما شرکت رجا در تازه‌ترین اعلامیه از لغو این پیش فروش خبر داد. هرگونه تغییر و اطلاعیه‌ی جدید متعاقبا از طریق همین گزارش اعلام خواهد شد.

 

راهنمای کامل پیش فروش بلیط قطار


۱. مقصد و تاریخ سفر را مشخص کنید

ممکن است بخواهید سفری به زادگاهتان داشته باشید، یا به دنبال تجربه سفری متفاوت به مکان جدیدی از ایران زیبا باشید، که در این صورت نخستین گام تعیین مقصد سفر است. وقتی که مقصد و تاریخ رفت و برگشت سفرتان مشخص شد، به سادگی می‌توانید با اطلاع از آغاز پیش فروش، خرید بلیط را نهایی کنید.


۲. قطارتان را انتخاب کنید

در انتخاب نوع قطار و شرکت ریلی بهتر است اول از همه تکلیف‌تان را با بودجه سفر روشن کنید. شرکت‌های ریلی مختلف قطار‌هایی در درجه‌بندی‌ها با قیمت‌های مختلف دارند که می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که برای بلیط قطار در نظر گرفته‌اید شرکت ریلی و واگن مورد نظرتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که غالب قطار‌ها در مسیر‌های مختلف دستخوش تغییر زیادی نمی‌شوند، بنابراین می‌توانید قبل از پیش فروش با مراجعه به سایت Rai.ir و بخش خدمات مسافری به مطالعه برنامه حرکت قطار‌ها بپردازید و برآوردی از هزینه سفر کسب کنید.

۳. اسامی مسافران را در حساب کاربری وارد کنید

در سفر‌های دسته جمعی با قطار بهتر است کسی که مسئولیت خرید بلیط‌ها را بر عهده دارد از قبل وارد حساب کاربری خود شود و مشخصات تمام مسافران را وارد کند. در نتیجه با آغاز پیش فروش دیگری نیازی به صرف وقت زیاد و وارد کردن نام تک‌تک مسافران نخواهد بود و فقط با انتخاب گزینه «مسافران قبلی» به سادگی بلیط‌ها خریداری و نهایی می‌شوند.


۴. خرید خود را انجام دهید
زمان پیش فروش بلیط قطار را دنبال کنید و سپس خرید خود خودرا انجام دهید. با چنین آمادگی و برنامه‌ریزی، تنها چند کلیک از خرید بلیط فاصله دارید؛ در منزل یا محل کار، بدون صرف زمان و انتظار.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: