صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۲۰
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 12
کد خبر: ۹۸۴۶۹

هشدار برای احتمال انجام عملیات های تروریستی در عراق

یک کارشناس مسائل امنیتی در عراق درباره احتمال انجام عملیات های تروریستی جدید در این کشور طی روزهای آتی هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر «امیر عبد المنعم» کارشناس مسائل امنیتی عراق در سخنانی نسبت به احتمال انجام عملیات‌های تروریستی در داخل و خارج شهرهای عراق با هدف متشنج کردن فضای داخلی این کشور هشدار داد.

بر اساس این گزارش، این کارشناس مسائل امنیتی افزود: استان‌هایی که بیشتر هدف حملات تروریستی بوده‌اند، بغداد، الانبار، دیالی، صلاح الدین و نینوی هستند. اینها جملگی مکان‌هایی هستند که زمینه‌های فعالیت گروه‌های تروریستی همچنان وجود دارد.

 

عبد المنعم با اشاره به این موضوع که بغداد، پایتخت عراق در داخل شهر از لحاظ امنیتی در سطح مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با این وجود کمربند بغداد معمولاً شاهد عملیات‌های تروریستی است که بیشتر در طارمیه، یوسفیه و رضوانیه رخ می‌دهند.

 

این درحالی است که صبح امروز، سازمان حشد شعبی عراق از خنثی شدن یک طرح تروریستی برای هدف قرار دادن مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بغداد خبر داد. سازمان حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این گروه مانع از انجام عملیات تروریستی داعشی‌ها علیه شرکت کنندگان در مراسم عزای حسینی در ایام ماه محرم در بغداد شدند.

 

در این بیانیه آمده است: نیروهای حشد شعبی عملیات گسترده‌ای را در مناطق اطراف بغداد ترتیب دادند و توانستند انبارهای تسلیحاتی تروریست‌های تکفیری داعش را شناسایی کنند. تروریست‌ها قصد داشتند از تسلیحات مذکور برای حمله به مجالس حسینی در بغداد استفاده کنند.

 

سازمان حشد شعبی همچنین اعلام کرده است: بمب‌هایی را در منطقه «الزیدان» واقع در بغداد کشف کردیم که تروریست‌های تکفیری می‌خواستند آنها را در میان شرکت کنندگان در مراسم عزاداری حسینی منفجر سازند./مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: