صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 14
کد خبر: ۹۸۷۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
جزئیات محدودیت تردد

طرح ممنوعیت تردد بین شهری تا چه تاریخی است؟

با آغاز محدودیت های کرونایی طرح ممنوعیت تردد از روز دوشنبه ساعت 12 ظهر آغاز می شود و ورود و خروج به سایر شهرها ممنوع است.

به گزارش راهبرد معاصر، طرح ممنوعیت تردد بین شهری از تاریخ 23 مرداد به صورت سراسری در کشور کلید زده می شود و منع تردد برای دو هفته ادامه خواهد داشت. در این راستا از همه هم وطنان خواسته شده در زمان باقی مانده به سفر نروند که برای بازگشت به مشکل نخورند.

 

تاریخ ممنوعیت تردد بین شهری

زمان اجرای طرح ممنوعیت تردد بین شهری فعلا از 23 مرداد تا 5 شهریور یعنی حدود دو هفته به اجرا در می آید و در صورت ادامه وضعیت بحرانی کرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید خواهد شد.

 

هشدار به پلاک های غیر بومی در استانها

پلیس به پلاک های غیر بومی هشدار داده که وارد سایر استان ها نشوند و کسانی که قبلا به این شهرها سفر کرده اند در زمان باقیمانده از شهرها خارج شوند.

 

 

تفاوت طرح ممنوعیت تردد با گذشته

در طرح ممنوعیت تردد بین شهری جدید پلیس به صورت جدی وارد میدان شده و از ترددهای غیرمجاز جلوگیری می کند و این گونه نیست که با تذکر و اعمال جریمه اجازه تردد داده شود بلکه همه خودروهای غیرمجاز بازگردانده می شود.

 

برای اخذ مجوز تردد به کجا مراجعه کنیم؟

قبلا برای اخذ مجوز تردد بین شهری باید به فرمانداری ها مراجعه می شد اما در این دوره هیچ گونه مجوزی برای تردد صادر نمی شود و از مردم خواسته شده از مراجعه به فرمانداری ها خودداری کنند.

 

 

تردد با حمل و نقل عمومی نیز ممنوع است؟

طرح ممنوعیت تردد فعلا در خصوص خودرو ها اعمال می شود و تا این لحظه تصمیمی برای حمل و نقل عمومی مانند قطار و اتوبوس گرفته نشده و فعلا امکان سفر با این وسایل وجود دارد.


موضوعی که قبلا مورد انتقاد رئیس ستاد ملی کرونا در تهران قرار گرفته بود و خواستار ممنوعیت تردد با هر وسیله ای شده بود.
بسیاری از مردم با ممنوعیت تردد موجود از وسایل عمومی برای سفر به سایر شهرها و استانها استفاده می کنند که خود عامل شیوع کرونا است.

 

 

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
کلا کار اینا برعکسه تو ماشین شخصی یه خانواده دو یا سه نفره هستن ولی مترو یا اتوبوس مملو از جمعیته حالا یکی از این پروفسورها بگه ابتلا تو کدوم یکی بیشتره اینا از قصد اینکارو میکنن که همه مجبور بشن با اتوبوس یا قطار تردد کنن که براحتی همه مبتلا بشن
علی
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
این وسط جریمه کردن بدجوری زیر زبون راهنمایی رانندگی مزه کرده
ناشناس
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
متاسفانه مامورها فقط جریمه و.... بلدند .
امروز هرچی به مامور گفتم . من دارم به شهرم بر می گردم (حدود هفتاد کیلومتر مانده به مشهد ) .
گفت تا الان کجا بودی .
گفتم جهنم بودم .
قبل از طرح. بخاطر مراسمی شهرستان بودم . بر می گردم شهر خودم .
الان برای برگشت نیز جریمه می کنند .
خالا شما پیدا کنید پرتغال فروش رو
سعید
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
باعرض سلام من راننده اسنپم وساکن شمال منی که واسه زنو بچه های خودم دارم نون در میارم چرا هرروز باید جریمه بشم فقط به خاطر پلاکم که پلاک تهران لطفا برای این راننده اسنپ که فقط روزیشون از این راهه یه فکری کنید