صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 24
کد خبر: ۹۹۷۳۱

آخرین اخبار درباره واریز حقوق مرداد فرهنگیان + اطلاعیه آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش درباره واریز حقوق مرداد فرهنگیان اطلاعیه ای را منتشر کرده است. بر اساس آخرین اخبار واریز حقوق مرداد ماه شاغلین رسمی و پیمانی بصورت نظام هماهنگ از ساعاتی قبل درسطح کشور آغاز شد. تمامی استان ها به مرور واریز خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر طی روزهای گذشته معلمان به عدم واریز حقوق مرداد فرهنگیان اعتراضاتی داشته اند. این در حالی بود که پیش از این اعلام شده بود که واریز حقوق فرهنگیان مرداد طی 30 و 31 مرداد انجام خواهد شد. قرار بر این بود که در حقوق فرهنگیان مرداد 1400فوق العاده ویژه جدید محاسبه و حقوق مرداد بر اساس احکام جدید واریز شود. اما دیروز خبر رسید که منابع این پرداخت تامین نشده است و قرار است احکام حقوق فرهنگیان بار دیگر اصلاح شود. در اطلاعیه امروز آموزش و پرورش آمده است: در مسیر اجرای این مجوز و تأمین بودجه مورد نیاز، ابهاماتی برای دستگاه‌های مسئول پیش آمد که با نظر رئیس جمهورمحترم، در دستور بررسی فوری نهادهای مسئول، برای رفع ابهام و حل مشکل قرار گرفت. از آنجائی که علیرغم پیگیری‌های فراوان و تلاش مسئولان وزارت برای توضیح و تبیین موضوع، رفع کامل ابهامات تا زمان واریز حقوق فرهنگیان مرداد ماه، میسر نشد. لذا برای پیشگیری از تأخیر بیشتر، پرداخت حقوق بر اساس احکام ماه قبل صورت گرفت.

 

 

اطلاعیه آموزش و پرورش درباره واریز حقوق مرداد فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که واریز حقوق مرداد ماه پرسنل آموزش و پرورش سراسرکشور به حساب همکاران محترم در حال انجام است، اطلاعیه ای را در خصوص ابهامات پیش آمده در پرداخت حقوق مردادماه فرهنگیان»، به جهت تنویر افکار عمومی، صادر کرد.

من اطلاعیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

همکاران عزیز؛

همانگونه که استحضار دارید در پیگیری استیفای حقوق همکاران و برقراری فوق‌العاده ویژه، تلاش‌های گسترده‌ای بعمل آمد که پس از دریافت مجوز لازم با فوریت نسبت به صدور احکام اصلاحی کلیه همکاران از ابتدای سال جاری اقدام شد.

در مسیر اجرای این مجوز و تأمین بودجه مورد نیاز، ابهاماتی برای دستگاه‌های مسئول پیش آمد که با نظر رئیس جمهورمحترم، در دستور بررسی فوری نهادهای مسئول، برای رفع ابهام و حل مشکل قرار گرفت. از آنجائی که علیرغم پیگیری‌های فراوان و تلاش مسئولان وزارت برای توضیح و تبیین موضوع، رفع کامل ابهامات تا زمان پرداخت حقوق مرداد ماه، میسر نشد. لذا برای پیشگیری از تأخیر بیشتر، پرداخت حقوق بر اساس احکام ماه قبل صورت گرفت.

با اطمینان به رویکرد دولت سیزدهم درخصوص رعایت عدالت در پرداخت‌ها، پس از رفع ابهامات، زمینه اجرای احکام در ماه آینده فراهم خواهد شد.با پوزش از تأخیر بوجود آمده در پرداخت حقوق، تأکید می‌شود که خدمتگزاران شما در ستاد وزارت آموزش و پرورش از همه توان و ظرفیت خود برای صیانت از حقوق قانونی همکاران استفاده خواهند کرد.

 

 

تاخیر در واریز حقوق مرداد فرهنگیان 

با این که قرار بود واریز حقوق مرداد فرهنگیان همراه با فوق العاده ویژه جدید فرهنگیان واریز شود. اما همین موضوع باعث تاخیر واریز حقوق فرهنگیان مرداد شده است. عصر دیروز اعلام شد حقوق مرداد ماه که با احکام افزایشی فوق العاده ویژه از سوی ادارات شهرستان ها و مناطق تنظیم و به خزانه ارسال شده بود در آخرین لحظات به دلیل عدم تامین اعتبار برگشت داده شد و مناطق باید حقوق را بدون احکام فوق العاده ویژه تنظیم و مجدد به خزانه ارسال شود. این در حالی بود که صبح دیروز اعلام شده بود که با توجه به مشکلات پیش آمده و عدم تخصیص منابع از بابت فوق العاده ویژه در ماه مرداد ( که البته حل شده است) احتمالا فردا صبح یا بعداز ظهر حقوق مرداد ماه با معوقه ۴ ماهه افزایشی به حساب همکاران واریز خواهد گردید . در این میان مسئولان سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرده اند که این اتفاق مسبوق به سابقه بوده و گاهی رخ می‌دهد، اما بطور کلی مشکلی بودجه ای برای واریز حقوق وجود نداشته و جای نگرانی نیست.

 

 

واریز فوق العاده ویژه فرهنگیان با حقوق شهریور 

براساس اخبار غیر رسمی سلیمان زاده برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش  گفته است:اعتبارات لازم برای پرداخت افزایش فوق العاده ویژه و معوقات آن در مرداد ماه از طرف خزانه تخصیص نیافته است و بدین ترتیب حقوق مرداد فرهنگیان بر اساس حقوق تیر ماه از  امروز دوم شهریور ماه تا فردا در همه استان ها واریز می شود. رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در  این باره گفت: مقصر ما نیستیم  به دلیل مشکلاتی چند باری فایل حقوقی به وزارتخانه اعاده شده است. سلیمان زاده همچنین در اظهاراتی تاکید کرد ماه بعد مشکلات فوق العاده ویژه حل خواهد شد و حقوق شهریور ماه به همراه معوقات فروردین تا مرداد پرداخت خواهد شد. 

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: