راهکار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای رفع کمبود معلم/ نحوه بازگشایی مدارس ۱۴۰۰-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

راهکار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای رفع کمبود معلم/ نحوه بازگشایی مدارس ۱۴۰۰

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست دانشجو معلم و معلمان دانشگاه فرهنگیان در خصوص پیگیری طرح رتبه بندی معلمان و رفع کمبود معلم در مدارس راهکار‌هایی ارئه داد همچین ایده‌ای برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مطرح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 16
کد خبر: ۹۸۸۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست دانشجو معلم و معلمان دانشگاه فرهنگیان در خصوص پیگیری طرح رتبه بندی معلمان و رفع کمبود معلم در مدارس راهکار‌هایی ارائه داد همچنین ایده‌ای برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مطرح کرد. در ادامه به جزییات این نشست می پردازیم.



وعده وزیر آموزش و پرورش در خصوص پیگیری طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم



وی در پاسخ به سوالی درباره رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان گفت: نباید رتبه‌بندی را فقط محدود به افزایش حقوق کنیم؛ بلکه باید از آن به عنوان یک مسیر برای افزایش کیفیت آموزش استفاده کنیم. شاخص‌های رتبه‌بندی باید به نفع کیفیت بخشی باشد. اصل تصویب در مجلس است و تأمین آن از سمت دولت است. این هماهنگی اتفاق بیافتد اجرا خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.


باغگلی ادامه داد: ما از جامعه فرهنگی انتظار داریم درک کند که همه‌چیز دست یک نفر نیست. ما تاجایی که توان داریم برای افزایش حقوق تلاش خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: جریانی که در حوزه رتبه‌بندی مطرح شده را ما باید باسرعت پیگیری کنیم و آنرا محدود به افزایش حقوق ندانیم.

 

وعده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای رفع مشکل کمبود معلم



باغگلی درباره راهکار مشکل کمبود معلم گفت: کمبود ۱۹۷ هزار نفری معلم چیزی نیست که ما امروز بتوانیم آن را به سرعت حل کنیم. دوستان در مجموعه، پیش‌تر این موضوع را با استفاده از راه‌کار‌هایی همچون سرباز معلم‌ها و استفاده از معلمان بازنشسته حل کرده‌اند و مطمئن باشید کلاسی بدون معلم نخواهد ماند. کما اینکه سال‌های گذشته نیز مشکل کمبود معلم به همین صورت مرتفع شد، اما بدنبال راه‌حل ریشه‌ای‌تر برای حل این موضوع هستیم.

 

 

راهکار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای رفع کمبود معلم/ نحوه بازگشایی مدارس ۱۴۰۰

پیشنهاد ایجاد معاونت بهره وری اقتصادی در آموزش و پرورش



وی در پاسخ به این سوال که بودجه امسال به چه صورت است، گفت: مسئله این است که این بودجه‌ای داریم را چگونه خرج می‌کنیم؟ تلاش من روی سیاست‌های بودجه‌ریزی است چراکه نمی‌توان روی بودجه ۷ ماه آینده اعمال نظر چندانی داشت، اما تاجای ممکن سعی خود را می‌کنم.

وی با بیان اینکه بنده پیشنهاد ایجاد معاونت بهره‌وری اقتصادی در آموزش و پرورش را داده ام، گفت: کسری بودجه در آموزش و پرورش نگران‌کننده نیست قابل حل و مدیریت است.

باغگلی اضافه کرد: به عنوان فرمانده لازم نیست چالش‌ها را به بدنه منتقل کنیم. ما اگر ده سال قبل طرح شهاب رو به خوبی اجرا می‌کردیم وضعیت معلمین و دانش آموزان ما بهتر از الان بود.

 

برنامه وزیر پیشنهادی در خصوص خصوص سازی آموزش و پرورش



وی درباره این سوال که نظر شما در خصوص خصوصی‌سازی آموزش و پرورش چیست و چه برنامه‌ای برایش دارید؟ گفت: رویکرد دولت حاضر عدالت و شفافیت است. به همین خاطر ما به طور شفاف و قاطع این موضوع را پیگیری می‌کنیم. ما پیشنهادمان این است که بخش قابل توجهی از مدارس غیردولتی‌های ما رویکرد سودآوری و پول‌سازی ندارند.

باغگلی ادامه داد: بیشتر نگاه عام‌المنفعه و وقفی دارند؛ لذا می‌شود بعضی از این مدارس را توجیه کرد چراکه این مدارس در چرخه تولید پول نیست جایی ندارند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: سیستم جاری حال و حاضر آموزش و پرورش شبه خصوصی است اینکه به آموزش و پرورش بودجه‌ای داده بشود و بگوییم مدیریت کن، به این آموزش و پرورش عمومی نمی‌گویند.

وی گفت: آموزش و پرورش ما مظلوم است و سال هاست با کمترین امکانات خدمات ارائه می‌دهد و همواره مورد نقد است. وقت آن رسیده که قیام کنیم و از دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف مطالبه کنیم که سهم شما در موضوع تعلیم و تربیت چیست؟

باغگلی افزود: یک پارادوکسی وجود دارد، از طرفی می‌گویند همه مخالف باغگلی هستند، از طرفی می‌گویند کسی شما را نمی‌شناسد، این نکته شائبه‌ای را به وجود نمی‌آورد که این‌ها از یک کانال خاص دارند تغذیه می‌شوند؟ برای مخالفت کردن با آقای باغگلی، باتوجه به سواد رسانه‌ای اگر بخواهیم این موضوع را تحلیل کنیم، چه می‌گوییم؟

وی در ادامه درباره سوالی پیرامون بحث تعارض منافع گفت: من مدیر مدارس خصوصی به این مفهوم نبودم، توضیح دادم، این یک گونه‌ای از مدارس هست که سودآوری موضوعیت ندارد، بنده مالکیتی نسبت به آن مدارس نداشتم. تعارض منافع زمانی هست که باغگلی یکی از سهام داران آن مجموعه هست و سالانه از سود آن مجموعه دریافت می‌کند، این می‌شود یک منفعت برای بنده، یک وقت هست که باغگلی از آنجا انتفاعی نمی‌برد، جهت اطلاع من نیروی مامور از دانشگاه به مدارس امام رضا (ع) بودم.

 

نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400-1401

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه درباره پرسشی پیرامون عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در ایام کرونا بیان کرد: طبق آمار‌هایی که وجود دارد، حدود ۲ الی ۲.۱ میلیون نفر از دسترسی به شبکه شاد محروم شدند و گفته می‌شود تا حدود ۵ میلیون هم این عدد جابه‌جا شود. ما با یک بحران روبه رو هستیم که این بحران فقط مال ما نیست، کل دنیا با این چالش و بحران رو به رو هستند.

وی افزود: اگر بخواهم ایده پردازی کنم، ایده ام این است که تصمیم گیری به بازگشایی مدارس رو واگذار کنیم به استان‌ها و شهرستان‌ها تا متناسب با شرایط و اختیاراتی که دارند تصمیم بگیرند از این گذشته ایده آموزش آفلاین و مرور دوره‌ای می‌تواند یک راهکار اولیه باشد، البته این‌ها امکاناتی نیاز دارد که بخشی از آن سال گذشته آماده شده و بخشی هم در سال پیش رو باید آماده بشود، ما در اینجا کمک ملی لازم داریم.

باغگلی افزود: این محتوا رو به‌دست معلمان شان می‌رسانیم و آن‌ها به دانش آموزان می‌رسانند. می‌شود در یک DVD، فلش یا تبلت، معلم این محتوا را به‌دست دانش آموزان برساند، اینگونه لازم نیست دانش آموزان به مدرسه بیایند و می‌تواند معلم برود درب خانه دانش آموزان، ما بایک مسئله سخت و پیچیده‌ای مواجه هستیم.



وی گفت: این جمله‌ای که دانشگاه فرهنگیان می‌تواند ۶ ساله بشود یا ۸ ساله بشود، ایده خامی بود به عنوان اینکه به موضوعات می‌شود به گونه‌های دیگری هم فکر کرد و صرفا نیازی نیست اینگونه نگاه شود، ولی هر گونه‌ای که بخواهیم فکر کنیم در یک سازوکاری از از متولیان اجرایی از افراد ذی نفع سوال خواهد شد، سعی می‌کنیم تصمیم گیری‌های نهایی مان بر اساس خرد جمعی رقم بخورد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
اینو خیلی سریع بستری کنید