اقرار عضو سابق «سیا» به جاسوسی برای چین+ عکس-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اقرار عضو سابق «سیا» به جاسوسی برای چین+ عکس

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک عضو سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به «توطئه» برای انتقال اسناد محرمانه به چین اقرار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 02
کد خبر: ۱۰۰۲۷
به گزارش  راهبرد معاصر ، وزارت دادگستری آمریکا خبر داد که «جری چون شینگ لی» عضو سابق سیا اتهام خود در زمینه تلاش برای انتقال اسناد محرمانه مربوط به این سازمان اطلاعاتی- جاسوسی آمریکا به چین را پذیرفت.

به گزارش «رویترز» آنطور که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده، این عضو سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعتراف کرد که دو مامور اطلاعاتی چین در سال ۲۰۱۰ پیشنهاد دادند که در ازای ارائه اطلاعات محرمانه، به او ۱۰۰ هزار دلار می‌دهند و کاملا زندگی او را تامین خواهند کرد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، جری چون شینگ لی بعد از انصراف از سیا در سال ۲۰۰۷ به هنگ کنگ سفر کرد و متعاقب آن، به حساب بانکی شخصی او از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ هزاران دلار واریز شد.
اقرار عضو سابق «سیا» به جاسوسی برای چین+ عکس

                                                      «جری چون شینگ لی» عضو سابق سیا

 مقام‌های آمریکایی می‌گویند که این عضو سابق سیا، فلش‌هایی حاوی اطلاعات محرمانه درباره فعالیت‌های سیا در خصوص زمان و مکان یک عملیات محرمانه تهیه کرده بود.

ماموران اف‌بی‌آی در سال ۲۰۱۲ در اتاق رزرو شده این عضو سابق سیا در یک هتل جزیره تفریحی «هونولولو» دست‌نوشته‌هایی پیدا کردند که حاوی اطلاعاتی درباره کارهای او به عنوان مامور سیا قبل از سال ۲۰۰۴ بود.  

«جان دمرس» دستیار وزیر دادگستری آمریکا در امور امنیت ملی اعلام کرد که طی کمتر از یک سال اخیر، سه عضو سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا یا به ارائه اسناد محرمانه به چین اعتراف کردند و یا اینکه در این اتهام، مجرم شناخته شده‌اند.

فارس
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده