ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

الزام حضور محرم و یکی از کارکنان هم جنس در سونوگرافی

الزام حضور محرم و یکی از کارکنان هم جنس در سونوگرافی وزارت بهداشت شرایط جدید سونوگرافی زنان را اعلام کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 23
کد خبر: ۱۰۶۴۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص سونوگرافی بانوان توسط رادیولوژیست‌های آقا گفت: براساس آیین نامه اجرایی قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس باید اقدامات تشخیصی، درمان و مراقبتی در موسسات پزشکی با حفظ حق اختیار بیمار براساس موازین شرعی، قانونی و اصول پزشکی توسط کارکنان فنی همجنس بعمل آید مگر در مواردی که به علت ضرورت این امر امکانپذیر نباشد.

وی عنوان کرد: در معاینات مربوط به زنان و زایمان که در موارد ضروری توسط افراد غیرهمجنس انجام می‌شود، حضور یکی از محارم بیمار با یک نفر از کارکنان فنی زن الزامی است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: تمام موسسات تشخیصی و درمانی کشور براساس مقررات و ضوابط ابلاغ شده ملزم به رعایت این موارد است.

در همین راستا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی بر قوانین انطباق تاکید کرد.

در متن این نامه آمده است:

با سلام و احترام

پیرو نامه ۴۰۰/۱۲۵۵۶ /د مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ به استحضار می‌رساند بر اساس ماده ۵ و تبصره مرتبط به آن در آئین نامه اجرایی قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس، ارائه اقدامات تشخیصی، درمانی و مراقبتی در موسسات پزشکی باید با حفظ حق اختیار بیمار و بر اساس موازین شرعی، قانونی و اصول پزشکی توسط کارکنان فنی هم جنس بعمل آید؛ لذا تمامی موسسات تشخیصی و درمانی تحت پوشش آن دانشگاه را ملزم فرمایید که در موارد عدم حضور پزشکان هم جنس حتما یک نفر از کارکنان فنی هم جنس حضور داشته باشد./فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار