مدارس ابتدایی این استان‌ها چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ مجازی شد وزارت بهداشت: پیش‌بینی می‌شود که یک پیک دیگر بیماری‌های تنفسی در پیش داشته باشیم پاسخ پلیس به انتشار محتوای جعلی مرتبط با QR گواهینامه رانندگی سقف پاداش خدمت بازنشستگان دولت ۱۴۰۴ کارمندان و فرهنگیان + نحوه محاسبه پاداش پایان خدمت اطلاعیه مهم برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۵ و فرهنگیان شرط آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانی آلودگی تهران ماندگار می‌شود بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمانشاه/ صدور قرار تأمین برای ۱۳ نفر از عوامل شهرداری و شورا باند فساد سازمان‌یافته در شهرداری بجنورد متلاشی شد توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟

خروج یاهو از چین

شرکت یاهو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ارانه محتوا به کاربران چینی از اول نوامبر متوقف می شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 02
کد خبر: ۱۰۷۹۴۸

به گزارش راهبرد معاصر یاهو با اشاره به چالش فزاینده فضای کسب و کار و حقوقی در چین، دسترس پذیری سرویسهایش در سرزمین اصلی چین را متوقف کرد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای در وب سایتش اعلام کرد ارائه محتوا به کاربران در سرزمین اصلی چین را از اول نوامبر متوقف کرد و کاربران یاهو و AOL را از وب سایت خود به لینکهای دیگر هدایت کرد. رسانه‌های چین روز سه شنبه خبر این اقدام یاهو را منتشر کردند.

سخنگوی یاهو به رویترز گفت: با توجه به چالش فزاینده فضای کسب و کار و حقوقی در چین، مجموعه سرویسهای یاهو از اول نوامبر دیگر در سرزمین اصلی چین قابل دسترس نیست. یاهو به حقوق کاربران و اینترنت آزاد متعهد مانده است و از کاربران برای حمایتشان تشکر می کند.

اقدام یاهو به دنبال اقدام مایکروسافت صورت گرفت که ماه گذشته فعالیت شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین را در چین متوقف کرد. لینکدین به فضای فعالیت پرچالش و الزامات رگولاتوری بیشتر در چین به عنوان دلایل توقف فعالیتش در این کشور اشاره کرد.

یاهو در چند سال اخیر حضورش در چین را به شکل قابل ملاحظه‌ای تعدیل کرده بود. این شرکت تا پیش از روز دوشنبه یک اپلیکیشن هواشناسی و چند صفحه در چین اداره می کرد که مقالات خبری را به زبانهای خارجی نشان می دادند.

یاهو در سال ۱۹۹۸ وارد چین شد و در سال ۲۰۱۲ با گروه علی بابا برای فروش سهم خود در این غول تجارت الکترونیکی توافق کرد. تحت این قرارداد علی بابا اجازه یافت یاهو چاینا را به مدت چهار سال تحت برند یاهو اداره کند.

یاهو چاینا مدتی بعد سرویس ایمیل و پورتال وب خود را تعطیل کرد اما این برند مرکز تحقیقات و توسعه جهانی خود در پکن را تا سال ۲۰۱۵ حفظ کرده بود اما این مرکز هم در آن سال تعطیل شد.

خروج یاهو از چین همزمان با وضع محدودیتهای جدید برای شرکتهای اینترنتی در حوزه‌های مختلف از محتوا گرفته تا حریم خصوصی مصرف کننده و اعلام قوانین جدید روی می دهد.

شرکت Verizon Communications یاهو و کسب و کار رسانه ای دیگر خود را در ماه مه به مبلغ پنج میلیارد دلار به آپولو گلوبال فروخت.

بر اساس گزارش رویترز، وب سایت چینی وبلاگ فناوری انگجت که در این توافق فروخته شد روز سه شنبه غیرقابل دسترس بود و تنها اطلاعیه یاهو را نشان داد که دیگر محتوا برای کاربران در سرزمین اصلی چین فراهم نمی کند./ساعت 24

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار