نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد جزئیات اجرای بازنشستگی مادران شاغل با ۲۰ سال سابقه جزئیات مرحله جدید ارائه سبد غذایی به مادران باردار و دارای شیرخوار / افزایش اعتبار رفع سوء تغذیه کودکان شناسایی ۴۱ هزار مبتلا به اچ‌آی‌وی در ایران / درمان ایدز در ایران رایگان است؟ ورود سامانه بارشی به کشور؛ آغاز بارش باران و برف در ۱۹ استان/ برف ارتفاعات این مناطق را سفیدپوش کرد سلطان چک‌های بلامحل در ایران به دام افتاد جزئیات طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده خبر خوش برای بازنشستگان / جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان چاقوکشی راننده اتوبوس برای مسافران هجده شهر در وضعیت قرمز

نقشه مجلس برای رفع کمبود معلم

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرحی در این کمیسیون در حال بررسی است که اگر به نتیجه نهایی برسد خانواده آموزش و پرورش اعم از غیر انتفاعی‌ها، نهضتی‌ها، خرید خدمتی‌ها، قبل و بعد از سال ۱۳۹۱ ساماندهی شده و با برگزاری یک آزمون داخلی در وزارت آموزش و پرورش برای همیشه تکلیف آن‌ها مشخص خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 13
کد خبر: ۱۰۹۴۵۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره عدم تعیین تکلیف و ساماندهی معلمان مدارس غیر انتفاعی اظهار داشت: برخی افراد مدارس غیر انتفاعی را مانند یک شرکت خصوصی می‌دانند، اما برخی دیگر معلمان مدارس غیر انتفاعی را بخشی از بدنه آموزش و پرورش تصور می‌کنند.

وی افزود: طرحی در یکی از کمیته‌های کمیسیون آموزش در حال بررسی است که اگر به نتیجه نهایی برسد خانواده آموزش و پرورش اعم از غیر انتفاعی‌ها، نهضتی‌ها، خرید خدمتی‌ها، قبل و بعد از سال ۱۳۹۱ ساماندهی شده و با برگزاری یک آزمون داخلی در وزارت آموزش و پرورش برای همیشه تکلیف آن‌ها مشخص خواهد شد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بعد از تصویب این قانون دیگر چیزی با عنوان وجود معلمان با عناوین مختلف شغلی که به صورت غیر رسمی در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند را نخواهیم داشت و بعد از آن جذب معلمان در این وزارتخانه فقط باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی صورت گیرد.


احمدی اظهار داشت: باید آزمون داخلی برای جذب این دست از معلمان در آموزش و پرورش برگزار شود؛ ضمن اینکه این افراد حتماً بایستی آموزش‌های و دوره‌های لازم را دانشگاه فرهنگیان طی کنند.

وی عنوان کرد: بعد از تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان در مجلس، اولویت کمیسیون آموزش تعیین تکلیف و ساماندهی نیرو‌های انسانی در آموزش و پرورش است و بنا داریم تا کمبود نیرو در این زمینه را تأمین کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هم اکنون تعداد ۱۲۰ هزار معلم در بدنه آموزش و پرورش کم دارد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار