چرا آمار فروش فوری خودروسازان اعلام نمی‌شود؟-راهبرد معاصر

چرا آمار فروش فوری خودروسازان اعلام نمی‌شود؟

در حال حاضر نزدیک به یک ماه از آغاز طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو و سایپا می گذرد اما هنوز این دو شرکت آماری از میزان عرضه محصولات در این طرح اعلام نکرده اند همین امر عاملی شده تا این ابهام در مردم به وجود آید که اصلاً خودرویی فروخته شده یا نه؟
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 13
کد خبر: ۱۱۰۵۵
به گزارش  راهبرد معاصر ، براساس توافقات به عمل آمده خودروسازان باید 30درصد از تولید خود را به فروش فوری محصولات اختصاص دهند تا از این محل عرضه در بازار افزایش یافته و حباب قیمتی انواع خودرو در بازار کاهش پیدا کند؛ اما متأسفانه نه تنها این فروش ها دردی از بازار دوا نکرده بلکه در نهایت هفته گذشته مقصر گرانی خودرو و اعلام قیمت‌های کاذب سایت‌های آگهی شناخته شده و آنها ملزم به حذف درج قیمت خودرو در سایت های خود شدند.

هر چند این تصمیم خرید و فروش‌های کاذب خودرو را تا حدودی کاهش و روند افزایش نجومی قیمت‌ها را در بازار چند روز متوقف کرد اما هنوز دردی از بازار خودرو دوا نشده و همچنان اختلاف قیمت های بالای خودروها از کارخانه تا بازار عاملی شده تا هر کس به هر ترفندی درصدد خرید خودرو از خودروسازان در قالب طرح‌های فروش فوری شود.

در این شرایط مصرف کننده اصلی ناتوان از خرید فقط نظاره گر بازار و فروش‌های روزانه خودروسازان است. اما فارغ از این موضوعات فروش فوری تعدادی از محصولات ایران خودرو و سایپا از اواخر فرودین ماه امسال آغاز شده و بنا به روایت آنها سهمیه هر روز تعیین و فروش ها انجام می‌شود. اما از آن طرف خریداران خودرو  از همان ثانیه‌های نخست که به سایت‌ها برای خرید مراجعه می‌کنند با چند بار کلیک با اخطار سایت مبنی بر" اتمام ظرفیت فروش" روبه‌رو شده و حتی نمی‌توانند اطلاعات خود را در سایت تکمیل کنند.

جالب اینجاست شرکت سایپا لااقل گزینه اتمام فروش را برای مراجعه کننده نشان می‌دهد اما ایران خودرو کلاً گزینه "هیچ برنامه فروشی برای این محصول وجود ندارد" را نشان می‌دهد که همین موضوع خریدار را با این ابهام روبه رو می‌کند که اصلا آیا فروشی بوده یا نه.
چرا آمار فروش فوری خودروسازان اعلام نمی‌شود؟

منبع : تسنیم
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده