وزیر دفاع: دست هر متجاوزگری را قوی‌تر از گذشته کوتاه خواهیم کرد دریادار تنگسیری: جزایر ایران دژ‌های مستحکمی‌اند، اگر دشمن خطایی کند، همان‌جا پاسخ قاطع خواهد گرفت / دشمنان باید دندان طمع خود را نسبت به جزایر ایران بکشند، چرا که این دندان ریشه ندارد ناگفته‌هایی از جنگ ۱۲ روزه / ایران چگونه بر ریز پرنده‌ها غلبه کرد؟ / سخنگوی سپاه: دشمن امروز در شرایط جنگی قرار ندارد ادعای یک نماینده مجلس: تلگرام به زودی رفع فیلتر می‌شود تازه‌ترین خبر از طرح ساماندهی کارکنان دولت / نیرو‌های شرکتی تعیین تکلیف شدند؟ سخنگوی سپاه: در ترور شهید هنیه خراب‌کاری در کار نبود / محل شهادت وی اقامتگاه نیروی قدس در کاخ سعدآباد بود + ویدئو سردار وحیدی: دشمنان جرأت نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارند؛ امنیت در مرز‌های آبی برقرار است شفاف‌سازی مشاور فرمانده کل سپاه از اهداف عملیات‌های وعده صادق/ طائب: امروز نسل زد می‌گوید چرا موشک کمتر می‌خرید؟ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه صادر کرد پاسخ فضائلی به شایعات هتل بوداپست بررسی مجدد آخرین وضعیت تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی مجلس شهادت ۲ بسیجی در محور زاهدان-خاش + عکس و جزییات  زنگنه: تعاملات بانکی و تجاری ایران و روسیه باید چندبرابر شود اف‌بی‌آی از خنثی سازی حمله تروریستی خبر داد مهاجرانی: ما این همه جشن ملی داریم، هالووین کجا بود؟

اصرار مجلس بر طرح واردات خودرو+ جزئیات

با اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود درباره شرایط واردات خودرو، طرح ساماندهی صنعت خودرو به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 23
کد خبر: ۱۱۸۹۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی ایرادات شورای نگهبان به ماده 4 طرح «ساماندهی صنعت خودرو» در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان مجددا بر مصوبه قبلی خود اصرار کرده و آن را جهت تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند.

 

بر اساس این ماده که با 166 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید، «هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند».

 

همچنین 4 تبصره این ماده به شرح زیر است؛

«تبصره 1- با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آنها ( متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) بصورت سالانه، توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیات وزیران می رسد.

 

تبصره 2- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را جهت جلوگیری از واردات مجدد آن، تدوین و اعمال نماید و گزارش آن را هر سه ماه یکبار به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارایه کند.

 

تبصره 3- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است سیاست های تشویقی در چارچوب قوانین برای اولویت‌دهی و حمایت از واردکنندگان خودرو را که به انتقال فناوری و سرمایه گذاری در تولید خودرو اقدام میکنند، تدوین و اعمال کند.

 

تبصره 4- دستور العمل مربوط به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی با لحاظ پرهیز از انحصار در نمایندگی فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین می‌شود».

 

به این ترتیب و با اصرار مجلس بر مصوبه قبلی خود، این طرح جهت تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

 

گفتنی است، پیش از این شورای نگهبان اعلام کرده بود که ایراداتش به این بخش از مصوبه مجلس برطرف شده، اما به دلیل باقی ماندن ایرادات هیات عالی نظارت مجمع مبنی بر مغایرت با سیاست‌های کلی نظام، آن را جهت اصلاح به مجلس بازگردانده بود./ فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار