هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس

ارتباط سطح پایین استروژن با افزایش خطر مرگ ناشی از کرونا

ارتباط سطح پایین استروژن با افزایش خطر مرگ ناشی از کرونا مطالعات نشان می‌دهد بین افزایش سطح هورمون استروژن در زنان سالمند و کاهش خطر مرگ ناشی از کرونا ارتباط وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 18
کد خبر: ۱۲۲۶۴۱

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس این مطالعه، سطح استروژن و خطر مرگ ناشی از کرونا با هم مرتبط هستند؛ ولی بین آنان رابطه علت و معلولی وجود ندارد. محققان در تلاشند تا با استفاده از آزمایش‌های بالینی بررسی کنند که آیا مکمل‌ استروژن می‌تواند از ابتلا به کرونای شدید جلوگیری کند.

یکی از اولین آماری که پس از شیوع کرونا در چین آغاز شد، این بود که مردان علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند. پس از آن یک متاآنالیز بزرگ انجام شد که اطلاعات اولیه را تایید کرد و نشان داد مردان تقریبا سه برابر بیشتر نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند و خطر مرگ نیز در آنان بالاتر است.

پس از این یافته محققان به دنبال درک دلیل شدت بیماری در مردان بودند؛ در ابتدا احتمال دادند که هورمون تستوسترون در این امر دخیل است. مطالعات جدید احتمال می‌دهد هورمون استروژن در کاهش شدت بیماری در زنان نقش دارد.

در این مطالعه زنان داوطلب بالای ۵۰ سال به سه گروه دسته‌بندی شدند. طبقه اول زنانی که داروهای مسدودکننده استروژن مصرف می‌کنند، دسته دوم زنانی که تحت درمان‌های هورمونی هستند و گروه کنترل که هیچ دارویی مصرف نمی‌کردند.

نتایج نشان داد زنانی که سطح استروژن کاهش‌یافته داشتند، در مقایسه با زنانی که هورمون دریافت می‌کردند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا بودند. از طرفی خطر مرگ مرگ ناشی از کرونا در زنان دارای سطح بالای استروژن ۲.۱ درصد و در زنانی که داروهای مسدودکننده استروژن مصرف می‌کردند، ۱۰.۱ درصد بود. آمار در گروه کنترل نیز ۴.۶ درصد گزارش شد.

این مطالعه سطح استروژن و مرگ ناشی از کرونا را مرتبط می‌داند و ممکن است داروهایی که سطح استروژن را افزایش می‌دهند، در کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا در زنان یائسه مفید باشد. در این زمینه به مطالعات بیشتری نیاز است.

نتایج این مطالعه در نشریه BMJ Open منتشر شده است./ایرنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار