تمهیدات ویژه اپراتورها برای تعطیلات نوروزی-راهبرد معاصر

تمهیدات ویژه اپراتورها برای تعطیلات نوروزی

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای دسترسی مناسب به اینترنت و تماس‌های تلفنی در تعطیلات نوروزی اندیشیده شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 18
کد خبر: ۱۲۶۷۶۸

به گزارش راهبرد معاصر در تعطیلات نوروز خصوصا در روزهای ابتدایی ممکن است تماس تلفنی و استفاده از اینترنت به دلیل تراکم استفاده با مشکلاتی روبرو شود و بنابراین هر سال وزارت ارتباطات برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، جلساتی با اپراتورها برگزار می‌کند تا با بالابردن ظرفیت‌های لازم، از به وجود آمدن بحران جلوگیری کنند.

محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه اظهار داشت: به مناسبت نوروز مانند هر سال یکسری اقدامات را برای ارتباطات بهتر مردم انجام می‌دهیم. امسال نیز جلساتی با اپراتورهای ثابت و سیار برگزار و هماهنگی سرویس‌دهی در ایام نوروز را با آنها انجام شد.

وی یادآور شد: در این جلسات مسایلی که ممکن بود به لحاظ جابه‌جایی جمعیت در شهرها و جاده‌ها برای اپراتورها از نظر فنی پیش بیاید مورد بررسی قرار گرفت. سفرها باعث می‌شود ترافیک مصرفی نقاط مقصد تغییراتی کند، این مسایل از طریق اپراتورها مورد بررسی قرار گرفت تا افزایش ظرفیت‌های مورد نیاز صورت بگیرد.

 مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: موضوع با اولویت بعدی نیز این بود که مراکز تماس اپراتورها با مردم فعال باشند تا اگر اختلالی در مکالمه یا اینترنت بود، از این طریق پیگیری شود.

امامی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که اپراتورها در نوروز امسال برای دسترسی به خدمات هیچ مشکلی نداشته باشند. اپراتورها تیم‌ها و تجهیزات فنی خود را برای ارایه خدمات در مراکز استان و برخی شهرستان‌ها که مرکز ثقل هستند، مستقر کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست‌هایی که از اپراتورهای بالادستی مانند شرکت مخابرات ایران، ارتباطات و سایر اپراتورها وجود داشت نیز تسهیل شده است. به آنها توصیه شد نفرات پاسخگو خود در ایام تعطیلات را به این سازمان معرفی کنند که این کار انجام شد تا بتوان در هر نقطه که مشکلی وجود داشت آن را اطلاع‌رسانی کرده و به سرعت رفع کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد: ظرفیت شبکه و اپراتورها مانند هر منبعی دیگر محدود بوده و اگر در یک لحظه زمانی خاص به صورت انفجاری تقاضا را افزایش دهیم، ممکن است با مشکل مواجه شویم. برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی، مردم باید در کنار سرویس تماس از سرویس پیامک یا پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده