تاکید جنبش حماس بر تداوم راهپیمایی بازگشت-راهبرد معاصر

تاکید جنبش حماس بر تداوم راهپیمایی بازگشت

جنبش حماس با تاکید بر حمایت کامل از راهپیمایی بزرگ بازگشت، بار دیگر بر ایستادگی در کنار گروه های مقاومت و ارائه کمک های مادی و معنوی به آنها تا تحقق کامل اهداف آن تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 08
کد خبر: ۱۳۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم ،حماس در بیانیه ای امروز به مناسبت سی ویکمین سالگرد انتفاضه سنگ اعلام کرد، مقاومت، طبق ادیان آسمانی وقوانین بین المللی حق قانونی ومشروع باقی خواهد ماند.


این بیانیه با تاکید بر تداوم مبارزه مسلحانه که گزینه استراتژیک برای حمایت از مساله فلسطین واسترداد حقوق ملی فلسطینیان است اعلام کرد، اوباش آمریکایی نمی توانند فلسطینیان را از این حق بین المللی محروم سازند.


این بیانیه با تقدیر از پایداری مردم فلسطین ومقابله آنها با توطئه های رژیم صهیونیستی درشهرهای قدس،کرانه باختری، غزه، ومناطق 1948 وپناهجویان اردوگاه های الشتات وتبعید اجباری فلسطینیان، از تداوم مقاومت فلسطینیان وحفظ حقوق آنها تا تحقق پیروزی کامل وآزاد سازی قدس حمایت کرد.


حماس با تاکید بر اینکه عوامل ظهور انتفاضه سنگ همچنان وجود دارد افزود: دشمن صهیونیستی همچنان با حمایت آشکار آمریکا به مردم فلسطین ظلم می کند ومردم ما که دفاع از وطن را حق خود می داند در این راه از جان ومال خود نیز می گذرد.


این بیانیه بار دیگر مخالفت حماس با معامله قرن، توطئه های رژیم صهیونیستی برای از بین بردن مساله فلسطین و پایمال کردن حقوق ملی فلسطینیان را آن طور که اخیرا آمریکا در سازمان ملل مطرح کرد خاطر نشان ساخت.


حماس از تلاش اعضای دیپلماتیک فلسطین برای مقابله با قطعنامه آمریکا وبه شکست کشاندن آن تشکر کرد.



شورای عالی ملی راهپیمایی بازگشت ورفع محاصره با تقدیر از مردم فلسطین دارای طولانی ترین سابقه انتفاضه در تاریخ معاصر، سالگرد انتفاضه سنگ را تبریک گفت.


شورای مذکور از مردم فلسطین خواست در راهپیمایی جمعه آتی، سی وهشتمین راهپیمایی بازگشت با عنوان ' مقاومت حق مشروع ' مشارکت نموده با رژیم صهیونیستی وسیاست های تجاوزکارانه آن مقابله کنند.


این شورا تاکید کرد راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت تا تحقق اهداف آن رفع محاصره از غزه وبازگشت آوارگان فلسطینی ادامه خواهد داشت.


بر اساس بیانیه این شورا، توطئه آمریکایی محکوم کردن مقاومت وجنبش حماس در مجمع عمومی سازمان ملل، باطل وغیر قانونی است وبا قوانین بین المللی که انواع مقاومت در برابر اشغالگر را جایز می داند مغایرت دارد به طوری که این توطئه آمریکایی چراغ سبز به رژیم صهیونیستی جهت تداوم تجاوز به مردم فلسطین است.


بیانیه مذکور با تاکید بر وحدت ومشارکت گروه های فلسطینی از مواضع کشورهای عربی اسلامی در حمایت از مساله فلسطین وخنثی کردن تلاش آمریکا برای محکوم کردن مقاومت تقدیر کرد.


راهپیمایی های بازگشت که از 10 فروردین آغاز و تاکنون ادامه دارد.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده