هر ۱۳ دقیقه یک ایرانی بر اثر آلودگی هوا جان می‌بازد-راهبرد معاصر
تریاک در کدام مناطق کشور گران‌تر است؟ ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق جریمه‌های رانندگی دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود کلاهبرداری میلیاردی با ترفند ارسال پیامک جعلی در چناران اسامی محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد گرد و خاک میهمان ناخوانده تهرانی‌ها می‌شود | هشدار زرد هواشناسی باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران متلاشی شد وزیر بهداشت: دستیاری پزشکی شغل می‌شود تصاویر | ارسال محموله دارویی هلال احمر ایران به لبنان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور ۳ متهم فروش مواد مخدر در فضای مجازی به دام افتادند برف پاییزی این مناطق کشور را دربر می‌گیرد | سردی شدید هوا در برخی نقاط سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های «جی ۴» در کشور | اعلام قیمت و نرخ تسهیلات خودرو به متقاضیان اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته

هر ۱۳ دقیقه یک ایرانی بر اثر آلودگی هوا جان می‌بازد

طبق اعلام وزارت بهداشت، آلودگی هوا در هر ۱۳ دقیقه یک ایرانی را به کام مرگ می‌کشاند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 08
کد خبر: ۱۳۲۶۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، در جهان از هر ۱۰ نفر، ۹ تن در معرض هوای آلوده قرار دارند و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، سالانه ۴.۲ میلیون نفر در جهان بر اثر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، جان خود را از دست می‌دهند.

از دود معلق در شهر‌ها گرفته تا دود داخل خانه، آلودگی هوا یک تهدید بزرگ برای سلامتی و آب و هوا است. آلودگی هوای محیط بیرون باعث ایجاد ذرات ریزی می‌شود که منجر به سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، سرطان ریه، بیماری‌های حاد و مزمن تنفسی می‌شود. آلودگی هوا همچنین در کودکان باعث ایجاد مشکلاتی مانند اختلال رشد جسمی و ذهنی می‌شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت، آلودگی هوا سالانه ۴۱ هزار نفر از ایرانیان را به کام مرگ می‌کشاند؛ به عبارت دیگر، در هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر آلودگی هوا در ایران جان خود را از دست می‌دهد.

در ویدئوی زیر، دلایل اصلی آلودگی هوا توضیح داده شده است./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار