جزئیات حضور رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

جزئیات حضور رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بر اساس آنچه اکثریت اعضای کمیسیون از گزارش آقای باقری برداشت کردند گفتگوها و مذاکره تا آخرین مرحله کاملا در چارچوب خطوط قرمز و منافع ایران پیش رفته است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 22
کد خبر: ۱۳۴۸۲۵

به گزارش راهبرد معاصر محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست امروز یکشنبه (1 خرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: آقای باقری امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور پیدا کرد و به سوالات اعضای کمیسیون امنیت و سایر نمایندگان مجلس درباره مذاکرات پاسخ داد.

وی افزود: بر اساس آنچه اکثریت اعضای کمیسیون از گزارش آقای باقری برداشت کردند گفتگوها و مذاکره تا آخرین مرحله کاملا در چارچوب خطوط قرمز و منافع ایران پیش رفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بیش از حدود ۸۰ درصد مواردی که با غربی‌ها اختلاف نظر داشتیم در طول مذاکرات به صورت شفاهی به توافق رسیده‌ بودیم و مواردی بود که ما اصرار داریم آن‌ها حل شود اما در مراحل آخر غربی ها به ویژه امریکاییها نقش بازی بهم زنی گرفتند.

وی ادامه داد: برداشت‌مان این است  آن‌ها برای کسب امتیاز بیشتر این کارها را می‌کنند؛ زیرا بر اساس داده‌های نیاز غربی‌ها به ویژه آمریکا برای توافق بیشتر از نیاز ما به توافق است.

مشکینی تاکید کرد: توافق دور از دسترس نیست ما به دنبال نتیجه بهتر برای کشور و مردم هستیم به شرط آن که طرف مقابل جدیت و شفافیت را داشته باشد که تاکنون این جدیت را نشان نداده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز توپ در زمین آمریکاست و باید آن ها از زیاده خواهی های خودشان کوتاه بیایند و اگر از زیاده خواهی ها کوتاه بیایند توافق صورت گرفته خواهد شد و به قول معروف حتی می شود ظرف 4 ساعت آینده توافق کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار