شانس قبولی بیشتر پولدار‌ها در دانشگاه‌های دولتی-راهبرد معاصر
بازداشت مدعی نفوذ در دستگاه قضایی اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های کشور مشاهده سیاه‌گوش در یکی از زیستگاه‌های اشنویه آغاز پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از ۲۳ آبان ماهواره استارلینک به زمین سقوط کرد شوک به بازنشستگان با عدم پرداخت حقوق‌ها در این ماه تازه‌ترین معافیت‌های سربازی در سال ۱۴۰۳ | خبر مهم درباره مشمولان بالای ۳۵ سال صدور اعلان نارنجی هواشناسی برای ۵ استان | تهران هشدار گرفت یک عضو شورای شهر چرام به اتهام ارتشا بازداشت شد قاضی دیوان عالی کشور: انتقال اموال برای نپرداختن مهریه قابل تعقیب کیفری است خبر خوش صندوق ذخیره فرهنگیان|واریز ۲ هزار میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته انتصابات جدید در شهرداری تهران + جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان به ایستگاه آخر رسید علی سلامت کیست؟ | جزئیات ماجرای شکایت ده‌ها زن همدانی | زمان و محل اجرای حکم اعلام شد ورود دستگاه قضا به ماجرای رفتار غیرمتعارف در کارخانۀ لبنی

شانس قبولی بیشتر پولدار‌ها در دانشگاه‌های دولتی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شانس قبولی دهک‌های بالاتر جامعه نسبت به اقشار ضعیف‌تر با معدل مساوی بیشتر است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 25
کد خبر: ۱۳۹۷۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، محمدحسین ساعی گفت: عدالت آموزشی مقوله چند مولفه‌ای پیچیده است که حل آن به تنهایی در یک مصوبه امکان پذیر نیست. اتفاقی که در کنکور رخ داد شاید کمتر از ۱۰ درصد حل این مسئله باشد.

به گفته او، این مسئله را می‌پذیریم که اگر مصوبه‌ای در کنکور اتفاق بیفتد، سامانه‌های موجود در کشور خود را تطبیق می‌دهند تا بتوانند عدالت آموزشی را از مسیر خودش با امکانات و مولفه‌های قدرت و ثروت خارج کنند.

ساعی گفت: طبق آمار‌های موجود وضعیت عدالت آموزشی هم اکنون در وضعیتی که کنکور مبنای ورود به دانشگاه هاست اصلا مناسب نیست و حتی بحث معدل وضعیت را بدتر می‌کند، یعنی در مناطق محروم ترم در معدل‌های مشابه هم افرادی که مربوط به دهک‌های ثروتمندتر جامعه هستند بیشتر قبول شده اند.

به گفته او، مجموع قبولی‌های کنکور از طبقات بالاتر جامعه به نسبت دهک‌های پایین‌تر جامعه با همان معدل بیشتر بوده است و به این موضوع کسی اهمیت نمی‌دهد، در تهران بیشترین قبولی‌های دانشگاه‌ها را داریم و میزان معدل‌های قبولی در میزان با استان‌های محروم مانند سیستان بلوچستان و گلستان بسیار پایین‌تر است.

به گفته ساعی، این موضوع ما را به این نتیجه می‌رساند که اگر معدل مبنا قرار گیرد، حداقل در کوتاه مدت این امکان وجود دارد که بازسازی به نفع عدالت آموزشی اتفاق بیفتد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده