ثبت نام و طریقه گرفتن درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی-راهبرد معاصر
علم‌الهدی: سخنگوی دولت گفته «سیاست دولت در مقابل مسئله حجاب سیاست سلبی نیست» | رهبری می‌گویند بی‌حجابی جرم است، مگر می‌شود دولت بگوید سیاستش مقابله با جرم نیست؟ پاسخ یک منبع نزدیک به قالیباف به سخنان نخست وزیر لبنان در خصوص آتش بس قالیباف در گفتگو با روزنامه فرانسوی فیگارو: از هر تصمیم مجلس، دولت و مقاومت لبنان حمایت می‌کنیم خطیب جمعه تهران: اسرائیل منتظر معجزه غزه و لبنان باشد | هشدار جدی برای تل‌آویو و شرکای آن سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان واکنش متفاوت زیباکلام به ترور یحیی السنوار توسط اسرائیل: چقدر می‌گفتند زیر تونل‌ها پنهان شده است محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست عضو کمیسیون آموزش مجلس: تعداد بازماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر نگران‌کننده است پاسخ یوسف پزشکیان به اظهاراتی که رسایی به رئیس‌جمهور نسبت داد فرمانده نیروی دریایی ارتش به المیادین: واکنش ما شدید و شوکه کننده خواهد بود رهبر انقلاب: تکریم سرکار خانم مصطفوی کاری شایسته است | ایشان با استقامتی که از فرزندِ امام خمینی انتظار می‌رود پایبندی خود را به خط امام نشان دادند؛ یک نمونه آن تشکیل انجمن دفاع از فلسطین است فاطمه مهاجرانی: اولویت دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ توجه به اقشار کم‌درآمد است پزشکیان: قرار نیست به هر قیمتی به سمت توسعه حرکت کنیم شهید نیلفروشان در خانه ابدی خود آرام گرفت + فیلم مراسم تشییع شهید نیلفروشان | بدرقه فرزند ایران در آغوش مردم نصف جهان؛ راه شهدا ادامه دارد

ثبت نام و طریقه گرفتن درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی

درگاه پرداخت راهی برای اتصال فروشگاه اینترنتی شما به شبکه پرداخت برای فروش آنلاین است. مراحل دریافت درگاه پرداخت را همراه ما بخوانید.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 13
کد خبر: ۱۴۳۷۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ در حال حاضر دو نوع شرکت برای ارائه درگاه پرداخت اینترنتی در ایران وجود دارد، شرکت‌های PSP و شرکت‌های پرداخت یاری. تنها ۱۲ شرکت PSP بصورت انحصاری از بانک مرکزی دارای مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک در کشور هستند. شرکت‌های پرداخت‌یاری نیز برای تسهیل فرایند بهره‌گیری از روش‌های پرداخت در بستر اینترنت ایجاد شده‌اند که از خدمات ۱۲ شرکت استفاده می‌نمایند.

 

از طرفی شرکت‌های پرداخت‌یار وجود دارند که به گونه‌ای واسط بین شرکت‌های PSP و صاحبان کسب و کار‌ها می‌باشند. این شرکت‌ها که تعداد آن‌ها همواره در حال رشد است، به دلیل افزایش درخواست‌های متقاضیان و گسترش کسب و کار‌های اینترنتی نوپا و کوچک به وجود آمده‌اند. پرداخت‌یار با قبول بخش بزرگی از مسئولیت‌های درگاه بانکی، امکان دریافت درگاه پرداخت را برای صاحبان کسب و کار با روش‌های آسان‌تری مرتفع می‌سازند.

 

انواع درگاه پرداخت

درگاه پرداخت مستقیم و واسط

در ایران براساس نوع ارائه سرویس درگاه پرداخت، نوع کسب و کار، کارمزد، تسویه، درگاه پرداخت با نام‌های مختلف ارائه می‌شوند که بصورت لیست می‌توان به این اسامی انواع درگاه پرداخت را تقسیم بندی کرد:

 

درگاه پرداخت مستقیم : یک سرویس ارائه خدمات پرداخت برای کسب و کارها در بستر اینترنت می‌باشد و پرداخت و دریافت وجه را از طریق اینترنت ممکن می‌سازد که توسط یک ارائه دهنده خدمات پرداخت به نام PSP ارائه می‌شود، نام برند و سایت شما در صفحه درگاه پرداخت نمایش داده می‌شود.

 

درگاه پرداخت واسط (غیر مستقیم)  : یک سرویس ارائه خدمات پرداخت برای کسب و کارها در بستر اینترنت می‌باشد و پرداخت و دریافت وجه را از طریق اینترنت ممکن می‌سازد که توسط یک ارائه دهنده خدمات پرداخت به نام پرداخت یار ارائه می‌شود، نام برند و سایت پرداخت یار در صفحه درگاه پرداخت نمایش داده می‌شود.

 

درگاه پرداخت برای شبکه‌اجتماعی (لینک پرداخت یا فرم پرداخت ) :سرویس لینک پرداخت کاربردهای فراوانی دارد که هر کس بر اساس نیاز خود ‌می‌تواند برای دریافت وجه از آنها استفاده کند. در هر مکانی که امکان درج لینک وجود داشته باشد، امکان استفاده از این سرویس امکان‌‌پذیر خواهد بود. در واقع این سروی برای کسب و کارهای که دارای سایت نیستند و نیاز به پرداخت آنلاین دارند ایجاد شده است.

 

درگاه پرداخت بین‌المللی : این سرویس مربوط به پرداخت آنلاین به دلار، یورو و… می‌باشد و برای کسب و کارهای که بصورت بین‌المللی فروش دارند، کاربرد دارند تا از تمام دنیا محصولات و خدمات خود را به فروش برساند.

 

درگاه پرداخت ارزدیجیتال : با گسترش ارزهای دیجیتال و آینده آن به عنوان روش پرداخت، وجود تحریم‌ها در ایران، این سرویس محبوب پیدا کرده است. در واقع از طریق درگاه پرداخت ارزدیجیتال امکان دریافت وجه بصورت ارزدیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، داج کوین و… می‌باشد.

 

درگاه پرداخت اشتراکی : تهسیم یکی از نیازهای کسب و کارهای است که بصورت شراکتی راه اندازی شده است و اکنون میخواهند سود فروش آنلاین خود را بصورت مستقیم تقسیم کنند. در واقع در زمان تسویه شرکت ارائه دهنده درگاه پرداخت، سود هر شخص محاسبه و به حساب آن واریز می‌گردد.

 

درگاه پرداخت هوشمند : این سرویس برای بالابردن پایداری پرداخت ایجاد شده است که بصورت هوشمند، یکی از شرکت‌های psp برای اتصال به درگاه پرداخت را انتخاب می‌کند تا پایدارترین شرکت ارائه دهنده انتخاب شود.

 

انواع درگاه پرداخت را با نام دروازه پرداخت، مرنچنت، پذیرنده، پذیرنده اینترنتی و اسامی دیگر ممکن بشنوید، در کل ماهیت درگاه پرداخت یکی می‌باشد.

مراحل دریافت درگاه پرداخت

 

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط

شرکت‌های پرداخت‌یاری به منظور تسهیل فرایند ارائه خدمات پرداخت الکترونیک ایجاد شده‌اند. مراحل ثبت درخواست تا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از این شرکت‌ها، آسان‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد و اغلب اوقات طی محدوده زمانی کمتر از دو ساعت پس از ثبت درخواست و ارسال مدارک هویتی توسط متقاضی، درگاه پرداخت آماده استفاده خواهد بود.

مراحل ثبت تا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی شامل سه مرحله به شرح زیر می‌باشد:

  1. ثبت درخواست: ارسال درخواست درگاه پرداخت اینترنتی از طریق تکمیل و ارسال فرم ثبت نام
  2. احراز هویت: بارگزاری مدارک و اطلاعات هویتی مانند اطلاعات و تصاویر کارت ملی، شناسنامه و …
  3. نصب و فعال سازی: نصب درگاه پرداخت اینترنتی در سایت و فعال سازی آن

 

نکته : باتوجه به قوانین جدید اعمال شده از سمت بانک مرکزی و شاپرک، برای گرفتن درگاه پرداخت از برخی شرکت های واسط، داشتن کد مالیاتی و نماد الکترونیک اجباری شده است.

استفاده از درگاه بانکی برای خرید انلاین

از مزیت‌های درگاه‌های پرداخت‌یاری، می‌توان به ارائه پیشتیبانی مناسب، افزونه و اسکریپت‌های آماده، امکان گزارش‌گیری‌های مالی، سرعت بالا در تحویل و فعال‌سازی درگاه پرداخت، و سایر امکاناتی که بهره‌گیری از خدمات پرداخت آنلاین را برای سایت شما را آسان خواهد کرد، اشاره نمود.

 

گرفتن درگاه پرداخت از شرکت های PSP

مراحل دریافت درگاه پرداخت مستقیم، از شرکت‌های PSP کمی با یکدیگر متفاوت هستند. این مراحل در برخی شرکت‌های PSP کاملا به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و در برخی دیگر طی کردن این مراحل نیازمند حضور متقاضی در شعبه بانک مورد نظر و عقد قرارداد دو جانبه است. اما در هر دو صورت ارائه مدارک مستند و قابل قبول به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت الزامی می‌باشد. در ادامه به برخی از شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تهیه درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم از شرکت‌های PSP اشاره شده است. همچنین لیستی از اسامی ۱۲ شرکت فعال ارائه دهنده خدمات پرداخت از طریق لینک زیر قابل مشاهده می‌باشد.

اسامی شرکت‌های psp

 

برخی از الزامات ثبت و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم

  • داشتن وب‌سایت فعال به منظور فروش خدمات یا کالا
    • برای فروش خدمات و محصولات خود در گام اول نیاز به وب سایت فروشگاهی دارید که بتوانید از طریق آن محصولات خود را معرفی نمایید، موضوع سایت و نحوه عملکرد آن از نظر فنی توسط شرکت PSP مورد نظر تحت بررسی قرار می‌گیرد.
  • اخذ نشان نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی
    • یکی از شرایط الزامی برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم، داشتن نماد اعتماد الکترونیک می‌باشد، با مراجعه به سایت enamad.ir و ثبت نام و ارسال درخواست، سایت شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مهم ترین نکته در دریافت نشان اعتماد، داشتن سایت فروشگاهی با امکان سبد خرید، ایجاد پروفایل کاربری و وجود صفحات سیاست کاری، قوانین و حفظ حریم خصوصی می‌باشد. برای دریافت نماد، بهتر است همه مراحل فرایند خرید از سایت را به درستی اعمال نمایید و با ارائه اکانت به سایت اینماد، اجازه بررسی همه مراحل را بدهید. با توجه به قوانین جدید در مرداد سال ۱۴۰۰، به کسب و کارهای کوچک (تراکنش ۵۰ میلیون در ماه) که تقاضای درگاه بانکی دارند، نماد بدون ستاره ارائه می‌شود، این قوان در واقع در جهت رفع مشکل کسب و کارهای کوچک در زمان تهیه درگاه پرداخت ایجاد شده تا استارت آپ‌ها نیز بتوانند سریع تر درگاه دریافت نمایند.
  • داشتن حساب بانکی نزد یکی از شعب بانک‌های عضو شبکه شتاب
    • داشتن حساب بانکی امری بدیهی است. شما برای دریافت هزینه از کاربران سایت خود، ملزم به ارائه شماره شبا و حساب بانکی ثبت شده با مشخصات شخص درخواست کننده خواهید بود.
  • داشتن مدارک هویتی مورد نظر جهت متقاضیان حقیقی و حقوقی
    • ارائه مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه جهت احراز هویت شخص متقاضی از الزامات دریافت درگاه پرداخت می‌باشد.
  • دارا بودن مجوزهای شغلی معتبر حقوقی و حقیقی (پروانه کسب و یا جواز کار)
    • بین زمینه فعالیت سایت و شرح فعالیت‌های تعیین شده در مجوز فعالیت کسب و کار، باید ارتباط معناداری وجود داشته باشد.
  • اجاره نامه یا سند مالکیت
    • داشتن فضای فیزیکی مانند فروشگاه، دفتر کار و محل سکونت برای گرفتن درگاه پرداخت از الزامات می‌باشد، اجاره نامه نیز باید دارای کد رهگیری باشد. این مرحله برای احراز محل سکونت صورت می‌گیرد.
  • رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
  • عدم منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور
  • داشتن کد مالیاتی
    • در ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۹ بصورت ضرب الاجل تصمیم گرفته شد کارت‌خوان و درگاه پرداخت کد مالیاتی خود را ثبت کنند.

 

مدارک موردنیاز برای پذیرندگان جهت استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی (ویژه اشخاص حقوقی)

  • اشخاص حقوقی علاوه بر داشتن الزامات بیان شده، موارد زیر را نیز برای دریافت درگاه پرداخت باید ارائه دهند.
    • تصویر برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و مسئولین صاحب امتیاز
    • تصویر برابر اصل روزنامه رسمی (دارای شناسه ملی) و آگهی آخرین تغییرات و یا پروانه کسب یا جواز کار
    • آگهی تأسیس شرکت
    • شماره اقتصادی اخذشده از سازمان امور مالیاتی

در صورت تمایل و داشتن مدارک الزامی، می‌توانید به یکی از ۱۲ شرکت مراجعه نمایید و با ثبت درخواست درگاه، فرایند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت خود را آغاز نمایید.

 

همان طور که متوجه شدید، دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، نیازمند ارائه تعداد زیادی مدارک و طی نمودن روال اداری طولانی است. علاوه بر آن، متقاضی می‌بایست پس از دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، آن را براساس دانش فنی و مستندات ارائه شده، در سایت فروشگاهی خود پیاده‌سازی نماید که به موجب آن متحمل هزینه‌های مالی و زمانی مجزایی نیز پس از دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم و برای استفاده از آن در سایت خود خواهد شد.

 

این فرآیند، فعالیت و درآمد زایی را برای کسب و کارهای تازه تاسیس پیچیده و مشکل کرده است، به همین دلیل اگر شما دارای وب سایت فروشگاهی با تراکنش مالی متوسط هستید، پیشنهاد می‌کنیم از درگاه‌های پرداخت اینترنتی ارائه شده توسط پرداخت‌یارها یا درگاه پرداخت اینترنتی واسط استفاده نمایید.

منبع : رایان پی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار