تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد

مصرف برق مهر امسال صعودی شد

مصرف برق مهر امسال صعودی شد مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: حداکثر رشد مصرف برق تا پایان مهر سال جاری به مرز ۱۵ درصد خواهد رسید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 19
کد خبر: ۱۵۵۳۷۱

به گزارش راهبرد معاصر، مصطفی رجبی مشهدی‌، ضمن اشاره به افزایش مصرف برق در مهر‌ سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تابستان سال جاری با همکاری همه مشترکان به خصوص در بخش خانگی به بهترین شکل ممکن سپری شد و خاموش نشدن چراغ خانه‌های مردم در کنار آمار مثبت رشد تولید صنایع گواه این مسئله است.

سخنگوی صنعت برق در تشریح رفتار مصرف مشترکان پس از گذر از تابستان گفت: یکی از اتفاقاتی که بعد از گذر فصل گرم و با شروع مهر‌ شاهد آن هستیم، رشد مصرف قابل توجهی است که در حامل انرژی برق رخ داده و روند متفاوتی به نسبت  سال‌های گذشته داشته است و حداکثر رشد مصرف برق تا پایان مهرماه سال جاری به مرز ۱۵ درصد خواهد رسید.

*رشد مشهود مصرف برق در مهرماه سال جاری

رجبی مشهدی در بیان نشانه‌های افزایش رشد مصرف برق در مهرماه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته گفت: برای مثال در تاریخ ۱۶ مهرماه سال ۱۴۰۱ ساعت 14:15 دقیقه اوج بار مصرف برق به 50 هزار 304 مگاوات رسید، درحالی که اوج بار مصرف برق در روز مشابه سال ۱۴۰۰،  ۴۵ هزار و ۷۵ مگاوات بوده است، به معنای دیگر در این روز ما شاهد رشد 11.6 درصدی اوج بار مصرف برق بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در تشریح دلایل این اتفاق گفت: بازگشایی مدارس ، مراکز آموزشی و از سر گرفته شدن کسب و‌کارها و فعالیت‌‎هایی که در فصل تابستان تعطیل بوده به دنبال تغییر ساعت فعالیت ادارات از مهمترین دلایل رشد مصرف برق در مهرماه سال جاری محسوب می‌شود ، از طرفی با نگاهی به آمار میزان مصرف برق این روزها به نظر می‌رسد، مردم و برخی ادارات همچنان وسایل سرمایشی خود را خاموش نکرده‌اند./ فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار