اروپا ۳۰۰ میلیارد یورو از ذخایر ارزی روسیه مسدود کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اروپا ۳۰۰ میلیارد یورو از ذخایر ارزی روسیه مسدود کرد

کمیسیر اتحادیه اروپا اعلام کرد ۱۷ میلیارد یورو از دارایی‌های شهروندان روس و ۳۰۰ میلیارد یورو از ذخایر ارزی بانک مرزی روسیه را مسدود کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 29
کد خبر: ۱۵۶۵۵۸

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرد در ادامه سیاست تحریمی علیه روسیه به علت عملیات نظامی این کشور در اوکراین، دارایی‌های شهروندان روسیه به ارزش ۱۷ میلیارد یوررو (۱۶.۹ میلیارد دلار) را مسدود کرده است.

«دیدیه ریندرز»، کمیسیر عدالت اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی گفت: تاکنون دارایی‌های ۹۰ نفر به ارزش ۱۷ میلیارد یورو در هفت کشور از جمله ۲.۲ میلیارد یورو در آلمان مسدود شده است.

به گفته ریندرز، اتحادیه اروپا در هشت ماه گذشته و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، هشته بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده است. مقامات اوکراین بارها از کشورهای اروپایی درخواست کرده‌اند این دارایی‌های مسدودشده، پس از جنگ باید صرف بازسازی اوکراین شود.

دیدیه ریندرز دراین‌باره گفت: اگر پول و دارایی که اتحادیه اروپا مسدود کرده نتیجه تجارت جنایی باشد، این امکان وجود دارد که آن را به عنوان غرامت به اوکراین پرداخت کرد، با این حال حجم دارایی مسدودشده برای تأمین مالی بازسازی اوکراین کفایت نمی‌کند.

این مقام اروپایی همچنین افزود: همچنین در چارچوب تحریم‌های غرب، ۳۰۰ میلیارد یورو از ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه در نقاط مختلف جهان مسدود شده است.

وی در ادامه گفت: به نظرم، دست‌کم این امکان وجود دارد که این ۳۰۰ میلیارد یورو به عنوان تضمین نگه داشته شود تا زمانی که روسیه داوطلبانه در بازسازی اوکراین شرکت کند./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده