انتقال ۲۹۲ زندانی افغانستانی از ایران نحوه انصراف از صندوق ذخیره فرهنگیان برنامه زمانی کنکور فرهنگیان ۱۴۰۵ از ثبت‌نام تا اعلام نتایج‌نهایی آزادراه تهران–شمال قفل شد / جزئیات محدودیت‌های ترافیکی  هوای تهران ۳ درجه سرد می‌شود/ احتمال بارش باران در ارتفاعات مرگ حیوان غول‌پیکر باغ وحش «سن‌دیگو» در ۱۴۱ سالگی + عکس اعلام جرم دادستانی تهران علیه نماینده سابق مجلس به‌دلیل اظهارات کذب مدارس و ادارات کدام استان‌ها چهارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۴ تعطیل یا دورکار شدند؟ تازه‌ترین جزئیات گم شدن دو دختر آبادانی/ دادستان: اقدامات قضایی و پلیسی ادامه دارد ساعت کاری ادارات آذربایجان غربی تا پایان سال تغییر کرد اصفهان فردا چهارشنبه ۵ آذر تعطیل شد اطلاعیه مهم درباره فعالیت دفاتر اسناد رسمی تهران در ۵ آذر ۱۴۰۴ مدارس اردبیل و همدان چهارشنبه ۵ آذر تعطیل شد علت قطع بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد تهران تا آخر هفته تعطیل شد سیگنال، تلگرام و واتساپ هک شد

ممنوعیت دریافت پول نقد توسط رانندگان اتوبوس شهری تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون شاهد دریافت پول نقد از سوی تعدادی از رانندگان در برخی از خطوط هستیم در حالی که رانندگان نباید از مسافران اتوبوس پول نقد بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 07
کد خبر: ۱۵۸۰۸۵

به گزارش راهبرد معاصر  از شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه تخصصی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که برای بررسی راهکارهای اجرایی ارتقای کارآمدی و بهبود بهره‌وری ناوگان اتوبوسرانی برگزار شد، افزود: در گذشته، رانندگان اتوبوس حق نداشتند از مسافران، پول نقد دریافت کنند و اگر هم کارت‌خوان یک اتوبوس خراب می‌شد، آن اتوبوس می‌بایست رایگان مسافران را جابه‌جا می‌کرد اما اکنون شاهد دریافت پول نقد از سوی تعدادی از رانندگان در برخی از خطوط هستیم.

وی ادامه داد: این قاعده‌ای نادرستی است که با ورود تیم جدید مدیریتی، کارها از نقطه صفر شروع می‌شود و سیستم به جای اول باز می‌گردد؛ باید به نوعی عمل کنیم که شیرازه ساختارهایی که از گذشته بنا شده‌اند با تغییر مدیریت‌ها از هم بپاشند.

تشکری هاشمی، دنبال کردن مسیر خصوصی‌سازی در مجموعه اتوبوسرانی را به عنوان یک ضرورت جدی مطرح کرد و گفت: ضمن اصلاح ضعف‌های گذشته با استفاده و احیای تجربیات و نقاط قوتی مانند فناوری اطلاعات باید شبکه اتوبوسرانی را احیا کنیم و با ایجاد نظم و نسق در امور، همه توان‌ مدیریت شهری را برای افزایش کارآمدی و تقویت بهره‌وری ناوگان به کار گیریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران لزوم استفاده از فن‌آوری‌هایی که می‌توانند هزینه‌ها را کاهش و دقت و سرعت سیستم و آرامش و راحتی مسافران را افزایش دهند، مورد تأکید قرار داد.

وی اضافه کرد: حذف کارت‌خوان در ورودی ایستگاه‌های اتوبوس و نصب آنها در داخل اتوبوس‌ها، باعث شده است تا نظارت کافی بر کشیدن کارت توسط مسافران صورت نگیرد که این امر در کاهش درآمد شرکت واحد از محل دریافت کرایه مسافران مؤثر بوده است./ایرنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار