جزئیات بازداشت مدیران معدن طبس در زمان حادثه فیش خرید دو بطری آب معدنی، باند سارقان مسلح را لو داد آیین‌نامه اجرایی ارتقاء رتبه‌بندی معلمان به تصویب دولت رسید  آغاز ثبت نام آزمون زبان دانشگاه آزاد جاده کندوان پس از ۳ روز بازگشایی شد ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امشب؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات کدام استان‌ها فردا چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ مدارس و دانشگاه‌های اصفهان فردا چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ تعطیل شد  مدارس تهران فردا چهارشنبه ۳ دی تعطیل شد / جزئیات طرح زوج و فرد فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری چهارشنبه با تأخیر آغاز می‌شود «سارا تبریزی» دانشمند ایرانی برگزیده سال ۲۰۲۵ از سوی نیچر اعلام شد ۲ متجاوز به عنف در زندان قائمشهر اعدام شدند مدارس تهران فردا چهارشنبه تعطیل شد؟ صدور هشدار زرد هواشناسی / تشدید برف و باران در ۱۰ استان آزمون جذب ۵۰۰ مدیر جوان بهمن‌ماه برگزار می‌شود زمان آزمون تخصصی دانشجوی مهارت‌آموز وزارت آموزش و پرورش تغییر کرد

ممنوعیت دریافت پول نقد توسط رانندگان اتوبوس شهری تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون شاهد دریافت پول نقد از سوی تعدادی از رانندگان در برخی از خطوط هستیم در حالی که رانندگان نباید از مسافران اتوبوس پول نقد بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 07
کد خبر: ۱۵۸۰۸۵

به گزارش راهبرد معاصر  از شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه تخصصی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که برای بررسی راهکارهای اجرایی ارتقای کارآمدی و بهبود بهره‌وری ناوگان اتوبوسرانی برگزار شد، افزود: در گذشته، رانندگان اتوبوس حق نداشتند از مسافران، پول نقد دریافت کنند و اگر هم کارت‌خوان یک اتوبوس خراب می‌شد، آن اتوبوس می‌بایست رایگان مسافران را جابه‌جا می‌کرد اما اکنون شاهد دریافت پول نقد از سوی تعدادی از رانندگان در برخی از خطوط هستیم.

وی ادامه داد: این قاعده‌ای نادرستی است که با ورود تیم جدید مدیریتی، کارها از نقطه صفر شروع می‌شود و سیستم به جای اول باز می‌گردد؛ باید به نوعی عمل کنیم که شیرازه ساختارهایی که از گذشته بنا شده‌اند با تغییر مدیریت‌ها از هم بپاشند.

تشکری هاشمی، دنبال کردن مسیر خصوصی‌سازی در مجموعه اتوبوسرانی را به عنوان یک ضرورت جدی مطرح کرد و گفت: ضمن اصلاح ضعف‌های گذشته با استفاده و احیای تجربیات و نقاط قوتی مانند فناوری اطلاعات باید شبکه اتوبوسرانی را احیا کنیم و با ایجاد نظم و نسق در امور، همه توان‌ مدیریت شهری را برای افزایش کارآمدی و تقویت بهره‌وری ناوگان به کار گیریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران لزوم استفاده از فن‌آوری‌هایی که می‌توانند هزینه‌ها را کاهش و دقت و سرعت سیستم و آرامش و راحتی مسافران را افزایش دهند، مورد تأکید قرار داد.

وی اضافه کرد: حذف کارت‌خوان در ورودی ایستگاه‌های اتوبوس و نصب آنها در داخل اتوبوس‌ها، باعث شده است تا نظارت کافی بر کشیدن کارت توسط مسافران صورت نگیرد که این امر در کاهش درآمد شرکت واحد از محل دریافت کرایه مسافران مؤثر بوده است./ایرنا

ارسال نظر