اعتراض تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده بیانیه اسنپ پی در پی صدور رای شورای رقابت؛ از حق قانونی تجدیدنظرخواهی استفاده می‌کنیم سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی؛ اجرای طرح نهایی از مرداد ۱۴۰۴ صدور مجوز افتتاح اولین شعبه بانک روسی در ایران هشدار آبفا درباره تداوم خشکسالی در تهران / کاهش ۴۵ درصدی بارندگی و افت منابع آبی سد ماملو واردات خودرو و تلفن همراه مشمول دریافت ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد روز‌های پنجشنبه شعب کشیک بانک‌ها دایر است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز ۱۴۰۴/۰۲/۲۳ پرداخت دیه ۵۹ جان باخته حادثه بندر رجایی جاده چالوس تا پایان اردیبهشت مسدود است تعرفه بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ درآمد ماهانه ۱۵ میلیون تومانی خانواده‌های محروم در طرح توانمندسازی محرومان تمدید معافیت واردات طلا، نقره و پلاتین خام از مالیات تا آذر ۱۴۰۴ وزیر کار: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ درصد افزایش واریز می‌شود گوشت گرم از فهرست کالا‌های اساسی خارج شد

زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: ۲ خودروساز بزرگ کشور اکنون حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند. البته سهم ۵ درصدی دولت در ایران خودرو و ۱۷ درصدی در سایپا لزوما ملاک نیست.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 25
کد خبر: ۱۶۰۷۳۲

به گزارش راهبرد معاصر،‌ آقای قربان زاده گفت: نتیجه این جلسات، در جلسات نهایی وزارت اقتصاد و صمت مورد توجه قرار می‌گیرد و دو وزارتخانه به سمتی خواهند رفت که سند مشترکی را به صورت شفاف اعلام می‌کنند که تعهدی برای دولت سیردهم برای خورو ساز‌ها خواهد بود ما بعد از کشاکش سالیان طولانی که برای واگذاری این دو خودرو ساز داشتیم، اقدام عملی شاهد باشیم.

 

او گفت:۲ خودروساز بزرگ کشور اکنون حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند. البته سهم ۵ درصدی دولت در ایران خودرو و ۱۷ درصدی در سایپا لزوما ملاک نیست بلکه حتما باید نگاه جامع تری داشت که کل این دو شرکت به نحوی واگذار شود که هم نقدینگی به شرکت بیاید، هم بهره وری و کارایی افزایش پیدا کند و هم از زیان انباشته خارج شوند.

 

او با اشاره به اینکه در مورد وثیقه بودن سهام شرکت‌هایی مانند مس، فولاد، ایران خودرو و سایپا، شرکت‌های مادر تخصصی و سازمان‌های توسعه‌ای سهام این شرکت‌ها را برای تسهیلات خود شرکت و یا برای تسهیلات دیگری که سایر شرکت‌های زیر مجموعه داشتند، وثیقه کرده اند، گفت: در شورای اصل ۴۴ در ماه گذشته با دستور رئیس جمهوری ابلاغ شد که همه شرکت‌هایی که در لیست واگذاری هستند باید سهام وثیقه را آزاد کنند.

 

او می گوید: ظرف یک ماه شرکت‌های مادر تخصصی و سازمان‌های توسعه‌ای باید اینکار را انجام دهند. اگر اینکار را انجام ندادند این اجازه داده شده تا از محل سایر سهام‌های دولت در لیست واگذاری جایگزین شوند تا این سهام آزاد شود.

 

او با بیان اینکه اکنون در روز‌های پایانی مهلت یک ماهه هستیم، گفت: اگر این سازمان‌ها عمل نکنند وزارت اقتصاد وارد عمل می‌شود و از دیگر سهام لیست واگذاری جایگزین می‌کند. در مورد ایران خودرو و سایپا دغدغه اصلی به ویژه در مورد سهام چرخه و تودلی است که نسبتی با ازاد سازی با وثیقه مستقیم دولت ندارد آن را باید خود شرکت ورود پیدا کند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر