اتحادیه اروپا:قادر به جایگزینی تمام گاز روسیه با منابع دیگر نیستیم-راهبرد معاصر
ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود

اتحادیه اروپا:قادر به جایگزینی تمام گاز روسیه با منابع دیگر نیستیم

کادری سیمسون، کمیسر انرژی اروپا امروز سه‌شنبه گفت جایگزینی کل گاز روسیه با منابع جایگزین برای اروپا امکان‌پذیر نیست.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 06
کد خبر: ۱۶۲۶۴۵

به گزارش راهبرد معاصر سیمسون طی مصاحبه‌ای با شورای آتلانتیک گفت: ما همچنین می‌دانیم که جایگزینی ۱۰۰ درصد گاز روسیه با تامین کنندگان جایگزین غیرممکن است. این بدان معناست که ما به اقدامات موازی و جایگزین دیگری نیز نیاز داریم.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که ائتلافی از کشور‌ها به سرکردگی آمریکا و اروپا با اعمال سقف قیمتی قابل تنظیم ۶۰ دلاری برای نفت روسیه به دنبال کاهش درآمد روسیه از صادرات انرژی هستند.

اروپا پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین در ۲۴ فوریه، از روسیه به عنوان تامین کننده انرژی دور شد.

پروژه‌های اتصال این قاره به منابع جدید انرژی شامل روی آوردن به آمریکا به عنوان تامین کننده سوخت و برنامه‌های اسلوونی برای ساخت خط لوله به مجارستان برای گاز الجزایر است. با این حال، مجارستان هنوز حدود ۸۵ درصد گاز خود را از روسیه دریافت می‌کند.

اوایل ماه جاری، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت که به دنبال معافیت از تحریم‌های اتحادیه اروپا بر گاز و انرژی اتمی روسیه است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار