رصد مرزها برای کنترل موج جدید کرونا-راهبرد معاصر
تریاک در کدام مناطق کشور گران‌تر است؟ ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق جریمه‌های رانندگی دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود کلاهبرداری میلیاردی با ترفند ارسال پیامک جعلی در چناران اسامی محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد گرد و خاک میهمان ناخوانده تهرانی‌ها می‌شود | هشدار زرد هواشناسی باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران متلاشی شد وزیر بهداشت: دستیاری پزشکی شغل می‌شود تصاویر | ارسال محموله دارویی هلال احمر ایران به لبنان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور ۳ متهم فروش مواد مخدر در فضای مجازی به دام افتادند برف پاییزی این مناطق کشور را دربر می‌گیرد | سردی شدید هوا در برخی نقاط سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های «جی ۴» در کشور | اعلام قیمت و نرخ تسهیلات خودرو به متقاضیان اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته

رصد مرزها برای کنترل موج جدید کرونا

وزیر بهداشت، با اشاره به ورود سویه های جدید اومیکرون به کشور، بر اهمیت استفاده از ماسک و تزریق واکسن تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 01
کد خبر: ۱۶۶۳۴۱

به گزارش راهبرد معاصر  بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه ایران جزو موفق‌ترین کشورها در کنترل بیماری کرونا است، گفت: حدود سه ماه است که آمار فوتی‌های کرونا در کشور زیر ۱۰ نفر و در برخی روزها صفر شده است، در حالی که در دنیا و برخی کشورها مثل ژاپن، آمریکا، آلمان، ایتالیا وضعیت خوب نیست و بر همین اساس هم ما مقداری نگران هستیم.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا، افزود: با توجه به شناسایی سویه‌های جدید در کشور، تاکید بیشتری به واکسیناسیون به ویژه در افراد پرخطر داریم و اگر ۶ ماه از تزریق واکسن این افراد گذشته است، حتماً باید برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۵۰ میلیون دوز ذخیره واکسن داریم.

وی بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرازدحام تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک به ویژه در هواپیما، اتوبوس، قطار و…، ضروری است. در همین راستا نیز روز گذشته به وزیر راه گفتم که هواپیماها مدتی است ماسک نمی‌دهند و این موضوع را باید الزامی کنند؛ چرا که در هواپیما ویروس در حال گردش است و باید ماسک بزنند.

وزیر بهداشت گفت: رعایت بیشتر پروتکل‌ها در اجتماعات دانشجویی و دانش آموزی نیز به وزاری مربوطه تذکر داده شد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در حال رصد بیماری است و ما در آماده‌باش هستیم.

وزیر بهداشت افزود: در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا بر کنترل مرزها تاکید شد، بر همین اساس مرزها رصد می‌شود و اگر فرد آلوده‌ای مشاهده شد، حتماً قرنطینه می‌شود./مهر

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار