پزشکیان: هیچ مانعی برای همکاری‌های تهران-مسکو وجود ندارد اعلام ساعت کاری جدید ادارات، مدارس و بانک‌ها جیش‌الظلم مسئولیت حمله تروریستی امروز محور خاش-زاهدان را پذیرفت نظام پرداخت دستمزد کارکنان دولت تغییر می‌کند + جزئیات واکنش لاریجانی به اظهارات امروز نتانیاهو: آمریکایی‌ها حق دارند از این حرف او خودشان را بکشند فاز دوم طرد اتباع غیرمجاز در استان تهران اجرایی می‌شود شبکه اینترنشنال هک شد کشف بیش از ۷۰۰ دستگاه ریزپرنده قاچاق در پارسیان/ توقیف یک لنج و دستگیری متهم اصلی کواکبیان در خصوص ادعا‌های «ارتباط با کاترین شکدم» مجرم شناخته شد پزشکیان در دیدار السودانی: وحدت کشور‌های اسلامی موثرترین راه مقابله با جنایات اسراییل است پزشکیان: سیاست قطعی و جدی دولت چابک‌سازی و کاهش هزینه‌ها است پزشکیان در آیین آغاز ساخت ۹۴ هزار واحد مسکن کارگری: بنگاه‌های تولیدی برای کارگران مسکن بسازند/دولت هم پای کار است محسن رضایی: باید با تشکیل ائتلاف نظامی در برابر اسرائیل ایستاد نشست سران قوا در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد تصویب «خرید خدمت سربازی» تکذیب شد

بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان در مرکز پژوهش‌های مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان پرداخت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۵۰۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان» آورده است که دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت نقش جدی در تصویر آینده کشور برعهده دارد. از این منظر توجه به این دانشگاه و سرمایه‌گذاری در این حوزه حائز اهمیت ویژه‌ای است. اما متأسفانه با وجود اهمیت ملموس این دانشگاه کوتاهی‌های محسوسی در خصوص این دانشگاه صورت پذیرفته است.

بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد دانشگاه فرهنگیان با چالش‌های جدی از قبیل کمبود شدید فضا، امکانات آموزشی و تربیتی، تعداد کم عضو هیئت علمی، عدم کاربردی و به روز بودن محتوای برنامه درسی، کمبود سرانه دولتی و... روبه‌رو است به نحوی که این چالش‌ها ضمن کاهش کیفیت عملکرد این دانشگاه در تربیت معلم تراز، محدودیت‌های جدی را در مسیر جذب و پذیرش دانشجو ایجاد کرده است.

بر این اساس و با ابتنا بر کلام رهبر معظم انقلاب که در 21 اردیبهشت ماه 1401 تأکید نمودند «باید در این دانشگاه‌های مربوط به تربیت معلم و تربیت دبیر جوری باشد که واقعاً معلّمِ مطلوب از این جاها بیرون بیاید»، در این گزارش پیشنهاد شده ضمن توجه به توسعه کمّی دانشگاه فرهنگیان، با اصلاح قوانین مرتبط، جلب مشارکت ارکان سهیم، اصلاح برنامه درسی و... کیفیت فرآیند تربیت معلم نیز ارتقا یابد.

متن کامل گزارش را در   بخوانید/ فارس

ارسال نظر