پزشکیان: ایران علاقمند به همکاری با چین در زمینه ابتکار استراتژیک «کمربند و راه» است سردار نائینی: بانک اطلاعاتی سپاه از رژیم صهیونیستی کامل است مهاجرانی: ناترازی برق به‌طور کامل جبران نشده است عارف: بازسازی منازل آسیب‌دیده در جنگ باید سرعت بیشتری بگیرد سردار شکارچی: ما شکست را بر دشمن تحمیل کردیم لاریجانی: برخی فکر می‌کنند جنگ خاتمه یافته و اقداماتی برای به هم زدن یکدستگی میان مردم انجام می‌دهند/ مسئله هم‌بستگی ملی به هیچ عنوان حاشیه‌ای نیست برنامه ویژه فراجا برای مقابله با تروریست‌ها شهادت یک حافظ امنیت در عملیات مقابله با تروریست‌ها/ هشدار فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به تروریست‌ها وزیر دفاع: جنگ ۱۲ روزه شکست‌پذیری رژیم پلید اسرائیل را اثبات کرد پزشکیان: نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم که بعداً اگر مشکلی پیش آمد بگوییم چاره‌ای نداشتیم؛ باید به فکر عوارض هرتصمیمی باشیم دیدار لاریجانی با خانواده شهید سردار مهدی ربانی واکنش علی مطهری به انتشار مصاحبه اش درباره ساخت بمب اتم توسط ترامپ وزیر کشور: نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز به کشور خود بازگشته‌اند/ برنامه‌ها برای بازگرداندن ۲ میلیون نفر باقی‌مانده هم ادامه خواهد یافت سرلشکر حاتمی: نیروهای مسلح با آمادگی کامل در برابر تهدیدات دشمن ایستاده‌اند پزشکیان: از پشتیبانی و حسن‌نظر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم

بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان در مرکز پژوهش‌های مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان پرداخت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۵۰۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بررسی چالش‌های فراروی دانشگاه فرهنگیان» آورده است که دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت نقش جدی در تصویر آینده کشور برعهده دارد. از این منظر توجه به این دانشگاه و سرمایه‌گذاری در این حوزه حائز اهمیت ویژه‌ای است. اما متأسفانه با وجود اهمیت ملموس این دانشگاه کوتاهی‌های محسوسی در خصوص این دانشگاه صورت پذیرفته است.

بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد دانشگاه فرهنگیان با چالش‌های جدی از قبیل کمبود شدید فضا، امکانات آموزشی و تربیتی، تعداد کم عضو هیئت علمی، عدم کاربردی و به روز بودن محتوای برنامه درسی، کمبود سرانه دولتی و... روبه‌رو است به نحوی که این چالش‌ها ضمن کاهش کیفیت عملکرد این دانشگاه در تربیت معلم تراز، محدودیت‌های جدی را در مسیر جذب و پذیرش دانشجو ایجاد کرده است.

بر این اساس و با ابتنا بر کلام رهبر معظم انقلاب که در 21 اردیبهشت ماه 1401 تأکید نمودند «باید در این دانشگاه‌های مربوط به تربیت معلم و تربیت دبیر جوری باشد که واقعاً معلّمِ مطلوب از این جاها بیرون بیاید»، در این گزارش پیشنهاد شده ضمن توجه به توسعه کمّی دانشگاه فرهنگیان، با اصلاح قوانین مرتبط، جلب مشارکت ارکان سهیم، اصلاح برنامه درسی و... کیفیت فرآیند تربیت معلم نیز ارتقا یابد.

متن کامل گزارش را در   بخوانید/ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار