آموزش ۴ هزار نظامی اوکراینی توسط پنتاگون از آغاز جنگ-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آموزش ۴ هزار نظامی اوکراینی توسط پنتاگون از آغاز جنگ

درخواست کی‌یف برای مذاکره درباره تمدید توافق غلات، عدم تمایل بروکسل برای کاهش تحریم‌های ضدروسی، پیش بینی پنتاگون در خصوص ادامه جنگ تا ۳ سال آینده و عدم لزوم آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل جنگنده F-۱۶، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 01
کد خبر: ۱۷۵۰۴۲

به گزارش راهبرد معاصر، ژنرال "داگلاس سیمز"، رئیس اداره عملیاتی کمیته روسای ستاد نیروهای مسلح آمریکا، اعلام کرد که وزارت دفاع ایالات متحده بیش از 4 هزار نیروی نظامی ارتش اوکراین را از آغاز حمله نظامی روسیه به این کشور آموزش داده است.

 

این مقام نظامی آمریکایی گفت: «به طور کلی، از ماه ژانویه سال جاری، ارتش ایالات متحده یک هزار سرباز اوکراینی دیگر را آموزش داده و بدین ترتیب، تعداد کل نیروهای آموزش دیده اوکراینی توسط پنتاگون به بیش از 4 هزار نفر رسیده است.»

 

لازم به یادآوری است که نیروهای مسلح اوکراین در حال حاضر در حال گذراندن دوره های آموزش نظامی طبق استانداردهای ناتو "در چندین نقطه از اروپا، توسط نیروهای باتجربه و مربیان نظامی آمریکایی از میان متحدان و شرکای آمریکایی" به منظور افزایش توان بالقوه کلی نظامیان اوکراینی و آموزش استفاده از تسلیحات غربی هستند. به گفته ژنرال سیمز، در فورت سیل و اوکلاهاما، نظامیان اوکراینی برای کار با سامانه دفاع هوایی پاتریوت در حال آموزش هستند.

 

پیش از این، در اواخر ماه ژانویه، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، مایک پامپئو اعتراف کرده بود که نظامیان ارتش اوکراین برای مدت زمان طولانی است که در ایالات متحده آموزش می بینند.پیش از این، نیز مشخص شد که از سال 2015 تا 2020، وزارت دفاع آمریکا حدود نیم میلیارد دلار در برنامه های آموزشی ویژه برای ارتش اوکراین سرمایه گذاری کرده است. با قضاوت بر اساس اسناد موجود در این رابطه، شرکت کنندگان در این برنامه آموزشی، از جمله پرسنل نظامی واحدهای مستقر در مناطق هم مرز با روسیه بودند.

 

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در اوایل ماه ژانویه گفت که کشورهای غربی از آغاز درگیری نظامی در اوکراین، حدود 12 هزار نیروی مسلح اوکراین را آموزش دادند. وی یادآور شد که از مجموع سربازان آموزش دیده اوکراینی، بیش از 3 هزار نفر آنها در آمریکا آموزش دیده اند.

 

علاوه بر این، در اواسط ماه ژانویه، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که ارتش ایالات متحده آموزش نظامیان اوکراینی را در خاک آلمان آغاز کردند. گزارش شده که قرار است طی 5 تا 8 هفته آینده یک گردان متشکل از 500 نیروی نظامی آموزش دیده به جبهه نبرد با روسیه بازگردند.

 

طبق گزارش روزنامه هیل (The Hill) ، مجموع هزینه های آمریکا برای حمایت از اوکراین از 77 میلیارد دلار فراتر رفته است. طبق این اطلاعات، 29.3 میلیارد دلار از این هزینه، کمک مستقیم نظامی ایالات متحده به کی‌یف از آغاز جنگ تاکنون است. چند روز قبل، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت که واشنگتن اولین بخش از کمک اقتصادی به ارزش 1.25 میلیارد دلار را تا پایان تابستان 2023 به اوکراین منتقل خواهد کرد. به گفته وی، تاکنون بیش از 14 میلیارد دلار کمک اقتصادی به کی‌یف تخصیص داده شده و بیش از 8 میلیارد دلار نیز طی ماه های آینده منتقل خواهد شد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده