ببینید/ هشدار دستگاه قضا به خریداران سکه و ارز: با احتیاط به این بازار‌ها وارد شوید سرمربی ذوب‌آهن لحظاتی بعد از دربی به بیمارستان منتقل شد آبگرمکن ۶ نفر را تا پای مرگ برد! نامه سازمان لیگ در پاسخ به استقلال؛ زمان دربی تغییر نمی‌کند تصادفات، دخانیات و استرس؛ ۳ تهدید جدی برای سلامت مردان ترکیب سپاهان و ذوب‌آهن برای دربی نصف‌جهان عوامل تأثیرگذار بر اختلالات تیروئید: تغذیه، سبک زندگی و پیشگیری اینتر رقم فروش طارمی را مشخص کرد نوشیدن چای یا سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار چه مزایایی دارد؟ ماتزاری به استقلال نزدیک شد واکنش سازمان انرژی اتمی به اظهارات گروسی مرکز آمار نرخ تورم در بهمن ماه را ۳۲ درصد اعلام کرد سردار معروفی: رزمایش پیامبر اعظم در سراسر کشور اجرا می‌شود پرداخت حقوق فرهنگیان با نرم‌افزار جدید دستمزد در آینده نزدیک پزشکیان: هوایی که تنفس می‌کنیم برازنده انسان‌ها نیست/ از اصلاح حمل‌ونقل عمومی در کشور حمایت می‌کنیم

رتبه بندی معلمان وارد مرحله جدید شد + جزییات

سرپرست آموزش و پرورش با اعلام مرحله جدید رتبه بندی معلمان گفت: در فرآیندی که در کنار رتبه‌بندی برقرار شده است، مدارک و مستندات برای کنترل کیفیت دوباره بررسی می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 22
کد خبر: ۱۸۰۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
رتبه بندی معلمان وارد مرحله جدید شد + جزییات

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی سرپرست آموزش و پرورش در نشست با فعالان حوزوی عرصه تعلیم تربیت اظهار کرد: برای ساختن آینده کشور باید از کوچه تربیت معلم و خیابان آموزش و پرورش عبور کنیم؛ آموزش و پرورش مسئله مهم و حاکمیتی است و وزیر این وزارتخانه باید بتواند مسائل آموزش و پرورش را به مسأله کل کشور تبدیل کند.

وی با تأکید بر وظیفه همگان نسبت به آموزش و پرورش، افزود: بر اساس فصل هشت سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش موظف است سهم نهاد و سازمان‌ها در ایفای این سند را بیان کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و غفلت و تکلیف در این خصوص به بیان اهداف عملیاتی و راهکار‌های موجود سند، برای سه مسئله حجاب و عفاف، نقش تربیتی خانواده و مدرسه پرداخت.

وی با بیان اهمیت تعمیق و ترویج عفاف و حجاب گفت: در سند تحول بنیادین بر ترویج و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی اشاره شده است.

صحرایی، «خانواده‌محوری، دانش‌آموزمحوری و مدرسه‌محوری» را به عنوان برنامه‌های خود مطرح کرد و ادامه داد: تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی‌ها و مهارت‌های خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه اسلامی در سند تحول بنیادین به آن پرداخته شده است.

وی از خانواده و دامان مادر به عنوان نخستین کانون تربیت یاد کرد و افزود: مدرسه نمی‌تواند بار خانواده را به دوش بکشد و بدون کمک خانواده تربیت ممکن نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه مدرسه محوری را مهم خواند و با بیان اینکه مدرسه باید تصمیم‌گیر باشد و بتواند خود را اداره کند، ادامه داد: مدیر مدرسه باید بر اساس ویژگی و شاخص‌های لازم انتخاب، دانش مدیریت داشته و دوره‌های مدیریت مدرسه را گذرانده باشد.

وی دستگاه اصلی امر تعلیم و تربیت را آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز داریم که به همراه خانواده و معلمان می‌توان گفت کل کشور در مدرسه است؛ این وزارتخانه ۲۰ درصد جمعیت فعال کشور را درون خود جای داده و ۲ درصد بودجه فرهنگی کشور را دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش نیازمند کمک بیرونی است، اما تحول اتفاقی درونی می‌باشد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اعتماد به نفس ملی بزرگترین سرمایه برای آن ملت است، اظهار کرد: این اعتماد به نفس باید به آموزش و پروش برگردد.

وی بر ضرورت و اهمیت آینده نگری تأکید کرد و گفت: هرکس عشق ایران و اسلام دارد، قلبش برای آموزش و پرورش باید بتپد، زیرا ایران امید اسلام و آموزش و پرورش محقق کننده آن است.

صحرایی جذب معلم از طریق تربیت معلم را بهترین مسیر عنوان کرد و افزود: چنین معلمی، آموزش دیده است؛ هویت و خوی معلمی پیداکرده و تجربه زیست معلمی را دارد.

وی خلأ ادراکی بین معلم و دانش‌آموز را از مسائل آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: معلم باید سالیانه ۲۰۰ ساعت آموزش رسمی ضمن خدمت ببیند و باید با بکارگیری ظرفیت‌ها دوره‌های ضمن خدمت مورد نیاز طراحی و اجرا شود.

وی با اشاره به برخی تحولات و اصلاحات در تربیت معلم به عنوان مسیر تزریق و جریان معلم شایسته به نظام تعلیم و تربیت، تصریح کرد: تدوین آیین‌نامه جذب استعداد‌های برتر دانش‌آموزان به دانشگاه فرهنگیان و تحول جدی در جذب گزینش امسال از جمله تغییر در مواد آزمون آموزش ابتدایی، تغییر نسبت به تأثیر مصاحبه و آزمون در پذیرش و تنوع رشته‌های جذب معلمی به ۲۱ رشته از موارد قابل ذکر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در برنامه‌ریزی و فعالیت هوشمندانه، بر نگاه فرآیندی، برنامه‌ریزی با یکدیگر و اجرای تخصصی برای کسب نتیجه مطلوب تأکید کرد.

صحرایی بر تقویت طرح‌های ارتقای ویژگی‌های معلمی از جمله طرح حامیم اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند امید سرمایه ملی است و این جمله را نباید از دست داد، تأکید کرد: می‌توان به یاری هم مسائل را اصلاح و این بار را با کمک معلمان برداشت./ عرشه آنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
تمام کشور ها انرژی شون را روی ترقعی اموزش شون گذاشتن ما ول معطل رتبه بندی .
در عجبم که چرا این همه سعی دارند که کار غلط را درست اجرا کنند