مخالفت اتریشی ها با عضویت در ناتو-راهبرد معاصر

مخالفت اتریشی ها با عضویت در ناتو

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان اتریشی مخالف عضویت کشورشان در ائتلاف نظامی ناتو هستند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۳۹۸

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از روزنامه "وینر سایتونگ" اتریش، بر اساس نظرسنجی اخیر انجمن اتریش برای سیاست اروپا (ÖGfE)، اکثریت قریب به اتفاق اتریشی ها طرفدار یک سیاست امنیتی و دفاعی فشرده تر در اتحادیه اروپا هستند، اما پیوستن به ناتو را رد می کنند. اگر در حال حاضر همه پرسی عضویت در ناتو برنامه ریزی می شد، از هر ده پاسخ دهنده شش نفر مخالف و از هر 10 نفر دو نفر موافق بودند. بر این اساس 68 درصد موافق باقی ماندن اتریش در اتحادیه اروپا هستند.

پل اشمیت، دبیر کل ÖGfE، نتایج نظرسنجی انجام شده به صورت آنلاین توسط موسسه تحقیقات نظرات بازار را تجزیه و تحلیل کرده و می گوید: شک و تردید و عدم اطمینان در بین شهروندان در حال افزایش است، اما حمایت اساسی از عضویت در اتحادیه اروپا در اتریش، به ویژه در مواقع بحران، قابل بحث نیست.

وی تاکید کرد: مردم اتریش همچنین به همکاری قوی تر اروپا در زمینه امنیت و دفاعی بله می گویند، در حالی که از سوی دیگر پیوستن به ناتو را قاطعانه رد می کنند.

بر اساس این نظرسنجی 25 درصد اتریشی ها در حال حاضر موافق خروج اتریش از اتحادیه اروپا هستند. هفت درصد پاسخ دادند «نمی دانم» یا جوابی ندادند. این در حالی است که بر اساس گزارش ÖGfE در سپتامبر 2022، 64 درصد موافق ماندن در اتحادیه اروپا و 27 درصد موافق خروج بودند.

اشمیت تاکید کرد: روحیه اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر تثبیت شده است و با میانگین بلندمدت مطابقت دارد - با وجود - یا شاید به دلیل - زمان‌های چالش برانگیز که با جنگ، تورم و نگرانی‌های اقلیمی مشخص شده است. به گفته وی با این حال، آنچه به فوریت مورد نیاز است، حل مشهود مسائل و بررسی دقیق تر شک و انتقاد است، زیرا تغییرات عمده به طور خاص باید توضیح داده و مورد بحث قرار گیرند.

وی افزود: در این شرایط از سیاستمداران خواسته می شود تا جهت گیری ارائه دهند، مفاهیم عملی را برای آینده توسعه دهند و فعالانه آنها را به صحنه اروپا بیاورند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که حدود نیمی از پاسخ دهندگان (51 درصد) آن را مهم (25 درصد) یا «بسیار مهم» (26 درصد) می دانند که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن همچنان به حمایت از اوکراین در مبارزه با حمله روسیه ادامه دهند. فقط بیش از یک سوم (36 درصد) آن را اینطور نمی بینند و به آن عنوان «بسیار مهم نیست» (15 درصد) یا «اصلا مهم نیست» (21 درصد) می دهند.13 درصد هم نمی توانند یا نمی خواهند خود را به این مسئله متعهد کنند.

هنگامی که از آنها پرسیده شد که کدام بازیگران جهانی "شریک قابل اعتماد" در نظر گرفته می شوند، اتریشی ها عمدتاً به قدرت ها بی اعتمادی نشان دادند. تنها 9 درصد از افراد مورد بررسی در اتریش روسیه را شریکی می دانند که کشور شان می تواند به آن اعتماد کند 12. درصد جمهوری خلق چین را شریکی می دانند که می توان به آن اعتماد کرد، اما 72 درصد آن را اینطور نمی دانند.

تفاوت آشکارتر در نظرات اتریشی ها و آلمانی ها را می توان در ارزیابی ایالات متحده مشاهده کرد. بر این اساس 34 درصد در اتریش، ایالات متحده را شریکی می دانند که می توانند به آن اعتماد کنند. در آلمان، 59 درصد، ایالات متحده را شریک قابل اعتمادی توصیف کردند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده