گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس درباره حق‌آبه هیرمند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس درباره حق‌آبه هیرمند

وزیر امور خارجه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس را در جریان آخرین اقدامات مربوط به پیگیری حق‌آبه هیرمند و گفت‌وگوهای انجام شده با هیأت حاکمه موقت افغانستان قرار داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۰۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، بنا به دعوت رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر رئیس و اعضای این کمیسیون با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مدیران ارشد این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

امیرعبداللهیان در این نشست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در جریان آخرین اقدامات مربوط به پیگیری حق‌آبه هیرمند و گفت‌وگوهای انجام شده با هیأت حاکمه موقت افغانستان در این زمینه قرار داد و بر فعال شدن دیپلماسی پارلمانی و لزوم بهره مندی از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها برای حل مسئله آب تأکید کرد.

 

در این نشست همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه در زمینه تجارت خارجی، گسترش صادرات غیرنفتی ازجمله صادرات محصولات کشاورزی، بهره‌مندی از کشت فراسرزمینی و چالش‌ها و فرصت‌ها در این زمینه و همکاری با وزارت صمت جهت برگزاری اکسپو ایران با حضور گسترده تجار و شرکت‌های خارجی ارائه کرد.

 

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز هر یک نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در حوزه‌های مختلف مرتبط با رودخانه‌های مرزی، حق‌آبه هیرمند، امنیت غذایی و کشت فراسرزمینی مطرح کردند.

 

امیرعبداللهیان در پایان این نشست هم اندیشی، ضمن قدردانی از نقطه نظرات رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، بر تداوم رایزنی و همفکری بین وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار