ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

جزئیات ساماندهی سگ‌های ولگرد در ۲۲ منطقه تهران

جزئیات ساماندهی سگ‌های ولگرد در ۲۲ منطقه تهران مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از اجرای طرح ویژه ساماندهی سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب در ۲۲ منطقه تهران خبر داد و گفت: طی یک طرح ویژه و عملیاتی، اکیپ‌های جمع‌آوری ظرف مدت زمان یک ماه اقدامات لازم را در خصوص ساماندهی سگ‌ها انجام می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 20
کد خبر: ۱۸۵۱۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ چندی پیش «مهدی هوشیار» معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به ماجرای رهاسازی "سگ‌های ولگرد" توسط پیمانکاران شهرداری‌های اطراف پایتخت اشاره و اظهار کرد: در منطقه غرب تهران با مشکل جدی در ارتباط با رهاسازی سگ‌های بلاصاحب و ولگرد روبرو هستیم. متأسفانه در دو منطقه ۲۱ و ۲۲ شاهد هستیم که برخی از پیمانکاران شهر‌های اطراف تهران، اقدام به رهاسازی سگ‌های شهر‌های اطراف تهران در این مناطق می‌کنند، به طوری که این سگ‌ها کاملاً نشانه‌گذاری شده‌اند و مشخص است که یک بار گرفته شده‌اند.

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص نیست که سگ‌های رهاشده در مناطق ۲۱ و ۲۲ متعلق به کدام شهر‌های اطراف تهران هستند، افزود: این سگ‌ها رنگ شده‌اند و ظاهراً پیمانکاران که برای آن شهر‌ها کار می‌کنند پس از جمع‌آوری و رنگ کردن سگ‌ها، در مناطق ۲۱ و ۲۲ آن‌ها را رها می‌کنند، ولی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این سگ‌ها برای شهرداری‌های غرب تهران هستند.

در این زمینه، «رضا شرفی» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره نحوه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از سوی شهرداری تهران گفت: طی یک طرح ویژه و عملیاتی، اکیپ‌های جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در قالب ۴ گروه مشتمل بر ۳ خودرو، مکان‌های تجمع سگ‌ها را با همکاری مناطق ۲۲ گانه شناسایی و نقطه‌گذاری می‌کنند تا ظرف مدت زمان یک ماه اقدامات لازم را در خصوص ساماندهی آن‌ها انجام دهند.

وی در خصوص نحوه اقدام این اکیپ‌ها بیان کرد: با همکاری یگان حفاظت، سگ‌های بلاصاحب در مکان‌های شناسایی شده جمع‌آوری می‌شوند و هر سه روز مراجعه و نظارت مجدد صورت می‌گیرد. علاوه بر این، ناظران سازمان مدیریت پسماند مستقر در مناطق در جریان گشت‌زنی‌های روزانه، در صورت مشاهده سگ‌های بلاصاحب مراتب را جهت انجام اقدامات لازم گزارش می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: علاوه بر اکیپ‌های ثابت، یک اکیپ متمرکز تحت مدیریت سازمان مدیریت پسماند برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در محدوده‌های میانی شهر و پیگیری پیام‌های مردمی فعالیت خواهد کرد.

شرفی با بیان اینکه سگ‌های جمع‌آوری شده به چند نقاهتگاه مستقر در اطراف شهر که بزرگ‌ترین آن‌ها در آرادکوه است منتقل می‌شوند، گفت: پس از انتقال سگ‌ها، در مرحله اول معاینه پزشکی و در مرحله دوم عقیم‌سازی انجام می‌شود. سگ‌ها نیز در محل نقاهتگاه در شرایط مناسبی نگهداری می‌شوند و در صورت درخواست افراد برای پذیرش آن‌ها به عنوان سگ نگهبان با اخذ تعهد مبنی بر عدم رها کردن آن‌ها، به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. در آرادکوه برخی گروه‌های حامیان حیوانات هم با ما همکاری دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین با اشاره به پیام‌های مردمی ثبت شده در مرکز ۱۳۷ پلاس و طرح "شهردار من" اظهار کرد: امحاء جانوران موذی به ویژه موش از جمله درخواست‌های پرتکرار مردم از سازمان مدیریت پسماند است که با توجه به اهمیت و ضرورت جلب رضایت مردم به عنوان ذی‌نفعان اصلی شهر توسط شهرداری تهران، پیگیری و تحقق این خواسته بسیار مهم و در اولویت خدمت‌رسانی ما خواهد بود.

وی مبنای اقدام در امحاء جانوران موذی را پیام‌های ۱۳۷ پلاس و گزارش ناظران امور مناطق سازمان مدیریت پسماند برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس پیام‌های دریافتی، نقشه تراکم محل تجمع موش و جانوران موذی آماده شده و مبنای اقدام و عمل ما در فاز یک طرح، سه پهنه خیابان، ولی عصر (عج)، خیابان شریعتی و بلوار کشاورز است.

شرفی تصریح کرد: پس از یک دوره اقدام، گزارش‌گیری و تحلیل مجدد صورت گرفته و در صورت کاهش یا جابه‌جایی محل تراکم، اقدامات فاز‌های بعدی انجام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، بهره‌گیری از تجارب موفق شهرداری‌های کشور به ویژه شهرداری مشهد و استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه امحاء موش و جانوران موذی مورد تأکید و توجه این سازمان قرار دارد./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار