به گزارش راهبرد معاصر، تیری برتون، مدیر صنعت اتحادیه اروپا، اواخر روز جمعه به توئیترهشدار داد که حتی پس از خروج از آیین نامه داوطلبانه اتحادیه اروپا برای مقابله با اطلاعات نادرست، نمی تواند از تعهدات خود فرار کند.
شرکتهایی که در این آیین نامه ثبتنام کردهاند، موظفند گزارشهای پیشرفت منظمی را درباره میزان درآمد تبلیغاتی که از عوامل اطلاعات نادرست جلوگیری کرده ارائه کنند. آنها همچنین باید اطلاعاتی در مورد تعداد یا ارزش تبلیغات سیاسی پذیرفته شده یا رد شده و نمونه هایی از رفتارهای دستکاری کشف شده ارائه دهند.
برتون در توئیتی نوشت: «توئیتر ازآیین نامه داوطلبانه اتحادیه اروپا را در برابر اطلاعات خارج می شود. اما تعهدات باقی می ماند. شما می توانید فرار کنید اما نمی توانید پنهان شوید.»
وی افزود فراتر از تعهدات داوطلبانه، مبارزه با اطلاعات نادرست از 25 آگوست(3 شهریور) یک تعهد قانونی خواهد بود. تیم های ما برای اجرا آماده خواهند بود.
از زمانی که توئیتر توسط ایلان ماسک به مبلغ 44 میلیارد دلار در اکتبر گذشته خریداری شد، هزاران نفر را اخراج و تغییرات زیادی ایجاد کرده است.
قانون خدمات دیجیتال (DSA) توویتر، گوگل، متا، مایکروسافت، علی بابا و پنج پلتفرم آنلاین بزرگ دیگر را موظف می کند تا اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی انجام دهند.
شرکتها درصورت تخلف با جریمهای تا 6 درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه هستند./ فارس