اتوبوس‌های جدید به پایتخت وارد می‌شوند-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

اتوبوس‌های جدید به پایتخت وارد می‌شوند

اعضای شورای شهر تهران بر ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت بر اساس بودجه شهرداری در سال جاری تاکید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 31
کد خبر: ۱۸۷۲۵۵

به گزارش راهبرد معاصر، صبح امروز جلسه مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، محمد آخوندی، میثم مظفر و احمد صادقی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، جلال بهرامی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مهدی علیزاده؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مجموعه اتوبوسرانی برگزار شد.

 

میثم مظفر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ابتدای این جلسه اظهار کرد: از آن چیزی که انتظار شورا از گزارش ارائه شد، عقب هستیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شورای شهر تهران در ارتباط با حوزه حمل و نقل در سال جاری گفت: امسال تحقق 2 هزار دستگاه اتوبوس در بودجه پیش‌بینی شده است.

 

این عضو شورای شهر تهران گفت: بر همین اساس مبلغ هزار میلیارد در بودجه پیش‌بینی شده است؛ ضمن اینکه در صورت تحقق بودجه از رقم در نظر گرفته شده باید این رقم در خرید اتوبوس استفاده شود.

 

وی افزود: به غیر از مواردی که در بودجه برای خرید اتوبوس‌های جدید در نظر گرفته شده است امیدواریم دولت نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

 

مظفر با اشاره به اینکه بنا بر اعلام شرکت اتوبوسرانی واحد تهران تا به امروز قرارداد 460 دستگاه اتوبوس منعقد شده است، تصریح کرد: این مسئله نشان از آن دارد که از برنامه عقب هستیم.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: وزارت کشور نیز باید به تعهدات خود عمل کند و باید از ظرفیت اتوبوس‌های وارداتی و خارجی از سوی وزارت کشور استفاده کنیم.

 

وی گفت: همچنین در بودجه امسال شهرداری تهران خرید 50 دستگاه اتوبوس سه کابین به ارزش یک هزار میلیارد تومان، 50 دستگاه اتوبوس برقی به ارزش 135 میلیارد تومان و اورهال 540 دستگاه اتوبوس تاکید شده است.

 

مظفر اظهار امیدواری کرد که شورای شهر تهران و شهرداری به اهداف خود در سال جاری دست پیدا کنند.

 

بر اساس این گزارش، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه امیدوارم شرکت واحد اتوبوسرانی با نیروی جوانی و هماهنگی با آقای بهرامی حرکت‌های خوبی را داشته باشند، گفت: از رویکرد فعلی ما راضی نیستیم. قولی که به مردم دادیم اضافه شدن حداقل3 هزار دستگاه اتوبوس به شهر تهران است.

 

چمران خاطرنشان کرد: آقای بهرامی گفت برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی برنامه 5 ساله داریم؛ عمر ما 5 ساله نیست و 2 سال دیگر به قید حیات در خدمت مردم هستیم بنابراین برنامه پنج ساله معنایی ندارد.

 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از سال 88 که وزارت کشور اهتمام به خرید اتوبوس کرد، دستگاه جدیدی به ناوگان اضافه نشده است، گفت: از سال 86 یا 87 که در مهرماه با رییس جمهور وقت برای تامین 1000 دستگاه اتوبوس داشتیم دستگاهی به ناوگان اضافه نشد. دولت گذشته هم هیچگونه علاقه و سعی برای اینکه اتوبوس به کشور برساند نداشت.

 

وی با بیان اینکه روزی که شورا را تحویل دادیم حدود 5 هزار اتوبوس و روزی که تحویل گرفتیم 1800 دستگاه به زور داشتیم، گفت: حالا به حدود 2 هزار دستگاه رسیده است. این کار قطره‌چکانی دردی از تهران دوا نمی‌کند. تهران باید 9 هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد. پیش‌بینی شده بود که تهران نزدیک به 11 هزار دستگاه اتوبوس در افق 1404 داشته باشد. حداقل باید 9 هزار دستگاه داشته باشیم و الان 1950 دستگاه است. این به کسانی که در صف اتوبوس می‌ایستند فشار می‌آورد.

 

چمران بیان کرد: ما برای مردم چه کار می‌کنیم؟ حمل‌ و نقل عمومی اولین مشکل شهر ماست و ترافیک و آلودگی به خاطر همین مشکل است. تا پایان سال جاری مسئولان خیلی خوش‌قول باشند 760 دستگاه اتوبوس نو و 500 دستگاه اتوبوس بازسازی شده را به شهر اضافه می‌کنند. ما اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی اضافه برای حمل‌ و نقل لحاظ کردیم و می‌خواستیم تا مسئولین مربوطه در این حوزه همت کنند. حالا از این بودجه باید استفاده کنیم. مهم فقط پیش بینی در بودجه نیست. هنر مسئولان این است که چگونه از این فرصت استفاده مطلوب کنند.

 

رئیس شورای شهر ششم با بیان اینکه اضافه شدن 760 اتوبوس دردی را دوا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: چاره باید چیز دیگری باشد. باید از فرصت شرکت‌هایی مانند ایران‌خودرو دیزل استفاده کنیم. باید هم از طریق واردات و هم از ظرفیت داخلی برای تامین اتوبوس‌ استفاده کنیم. چرا تنها با دو شرکت داخلی کار می‌کنیم؟ برویم با تمام شرکت‌های داخلی تعامل کنیم.

 

وی گفت: ان‌شاءالله وزارت کشور هم به قول‌های خود در این حوزه عمل کند. به جای صبحانه‌های چند میلیونی می‌توانستند اتوبوس بخرند تا مردم عادی از این ظرفیت استفاده کنند. بودجه یک‌دوازدهم باید حتما عملیاتی بشود، چون خودروسازان می‌گویند به ما پول بدهید تا 14 ماه دیگر به شما اتوبوس تحویل بدهیم. این به درد ما نمی‌خورد. بایستی جنگی و جهادی کار کنیم. اگر نتوانیم همین امسال 3000 دستگاه را وارد کنیم در میزان شرکت مردم در انتخابات و خیلی مسائل سیاسی کشور اثرگذار خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: اگر نتوانیم در خط مقدم شرکت واحد کاری کنیم کلاهمان پسِ معرکه است و خودمان پیش وجدانمان شرمنده خواهیم بود.

 

احمد صادقی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: باید از ظرفیت داخلی تولیدات داخلی استفاده کنیم تا به اهداف خود برسیم. وی با اشاره به حضور مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران گفت: باید از این جلسات به نحوه مطلوب استفاده شود.

 

جلال بهرامی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه تصریح کرد: تمام اقدامات در این معاونت بر اساس بودجه شهرداری تنظیم شده است.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی 5 ساله جهت ورود اتوبوس‌های جدید به تهران گفت: بالغ بر 6 هزار دستگاه اتوبوس برای ورود به شهر برنامه‌ریزی شده است./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار