تهدید اتحادیه اروپا برای تحریم لبنان-راهبرد معاصر

تهدید اتحادیه اروپا برای تحریم لبنان

اتحادیه اروپا با اشاره به عدم اقدام جدی از سوی مقامات لبنانی برای حل بحران سیاسی این کشور اعلام کرد که در حال بررسی اعمال تحریم‌هایی علیه لبنان است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 14
کد خبر: ۱۸۹۲۷۴

به گزارش راهبرد معاصر، کمیساریای رسیدگی به بحران‌ها در اتحادیه اروپا با اشاره به اوضاع سیاسی نابسامان لبنان اعلام کرد که در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه این کشور در پایان ماه ژوئن هستیم و همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد.

 

«یانتس لنارچیچ» کمیسر اروپا برای مدیریت بحران در این زمینه اعلام کرد که ما عمیقا از وخامت اوضاع سیاسی لبنان نگران و ناامید هستیم و اتحادیه اروپا وضعیت سیاسی لبنان را در پایان ماه ژوئن برای اعمال تحریم‌ها علیه این کشور ارزیابی خواهد کرد.

 

وی افزود، وخامت اوضاع سیاسی لبنان درحالی است که می‌بینیم هیچ یک از مقامات لبنانی برای لزوم حل بحران پیچیده این کشور احساس نیاز نمی‌کنند.

 

چند روز قبل نیز «باربرا لیو» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در حال بررسی تحریم مقامات لبنانی در صورت عدم انتخاب رئیس جمهور در این کشور است.

 

باربرا لیو مدعی شد که این یک تلاش جمعی بوده و واشنگتن با شرکای منطقه‌ای و اروپایی خود به پارلمان لبنان فشار می‌آورد تا به وظایف خود عمل کند.

 

دو قانونگذار ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از دولت بایدن خواستند تا شخصیت‌های لبنانی را به دلیل فساد تحریم کنند و به طبقه سیاسی لبنان نشان دهند که وضعیت موجود قابل قبول نیست.

 

این درحالی است که علی‌رغم ادعاهای واشنگتن درباره تلاش برای حل بحران سیاسی لبنان، مداخلات سفارت آمریکا در پرونده ریاست‌جمهوری این کشور همچنان ادامه دارد. شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله دو روز قبل در واکنش به این تهدیدات آمریکایی‌ها اعلام کرد که این تهدیدات آمریکا با هدف بستن راه در برابر توافق‌های داخلی لبنان بوده و به هیچ وجه به نفع این کشور نیست./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده